Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

GOS sa:
jeffa sa:
GOS sa:
Får man såhär mycket för ett JJ:s med den bindningen, så tänker jag dra iväg mina också. Lika slitna men en väldigt mycket bättre bindning!

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=74510
Varför gillar du inte Jester? Vilken bindning har du på dina?
Jester är jobbig.. Jag har Ross Axium 18. Bästa bindningen som går att få.
Jag trodde Axium serien var en samling plastiga budgetbindningar ... tillskillnad från Axial och FKS som tycks hålla måtten! Vad är det då som gör Ross Axium 18 till den bästa bindningen som går att få?

/MM

Hehe, jag tror det syftas till Axial2bindningen som går till 18 (Axial2 WC 200?!?). I freeridesegmentet ersattes ju 200 Freestyle av FKS 180'an. En bindning som både är lättare, flexigare (några mm) och har mindre footprint, dvs. en bättre bindning som går att få tag på... ;-) Fast Axialen är ju ett monster, inget snack!

Axial heter den säkert. Den går iaf från 10 till 18 och är vit. Riktig köttarbindnig. Hört någon som sagt Axial 200 Freestyle om en kompis bindningar, och han har likadana.

Det som gör dem till bäst är följande:
Riktigt lätta att ställa in (längd, förspänning osv)
Löser inte ut på fel ställen (mina har löst ut EN gång på hela säsongen, enda gången det var nödvändigt)
Snygga
Enkla att bära i
Blotta åsynen av dem inger respekt. Ett par Markers gör inte det.

Dessutom tycker jag att Jester och även Griffon har en tendens att glappa i tådelen. Men det är kanske bara jag.

GOS sa:
Dessutom tycker jag att Jester och även Griffon har en tendens att glappa i tådelen. Men det är kanske bara jag.
Jag har aldrig haft några problem med Jester, tycker de funkar fint som smör och är en perfekt kompromiss mellan metall och plast.

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=74904

Alltså:
K2 Coomba (2009) 174cm. 133.102.114, Radie 22.00.
Bindning: Dynafit Vertical FT 10 med skistopper.
Använda en säsong men bra skick. [...]
För 4500

På SportConrad:

"Tourenski
K2 Apache Coomba 08/09
length 174

Tourenbindungen
Dynafit TLT Vertical FT 12 110mm stopper"

Pris 559 Euro dvs ca. 5031 SEK. Inklusive frakt (gratis just nu).

JoakimS sa:
Har fått en fråga om jag vill byta min kamera (10.000 ny) mot en jiberish..
Det är bara att gratulera! Jag menar, en sketen kamera, mot en fullfjädrad Jiberischhhhh . Bara att slå till.
Och återigen, grattis!
:D

Senast ändrad:
kappakomplett sa:

Alltså:
För 4500

På SportConrad:

"Tourenski
K2 Apache Coomba 08/09
length 174

Tourenbindungen

Alltså det verkar var nåt med rando-folk, dynastar- och hendryxägare. Om man skulle göra en summering av alla annonser i den här tråden så känns det som att just de tre grupperna skulle vara kraftigt överrepresenterade...

Pillard sa:
kappakomplett sa:

Alltså:
För 4500

På SportConrad:

"Tourenski
K2 Apache Coomba 08/09
length 174

Tourenbindungen

Alltså det verkar var nåt med rando-folk, dynastar- och hendryxägare. Om man skulle göra en summering av alla annonser i den här tråden så känns det som att just de tre grupperna skulle vara kraftigt överrepresenterade...
Jo, alla säger det. Men hur ligger det till egentligen då? Jag menar, får dem sina doningar sålda eller? Nån som har koll på det kanske?

Senast ändrad:
STORPOTATEN sa:
Pillard sa:
kappakomplett sa:

Alltså:
För 4500

På SportConrad:

"Tourenski
K2 Apache Coomba 08/09
length 174

Tourenbindungen

Jo, alla säger det. Men hur ligger det till egentligen då? Jag menar, får dem sina doningar sålda eller? Nån som har koll på det kanske?
Dom kanske köper av varandra? :)

STORPOTATEN sa:
När det gäler randoprylar är det ett stort sug efter grejer. Tar bara några timmar på köp&sälj så är det klart. Är man för billig ringer telefonen sönder...

Lee-nus sa:
Och vad menar du vore rätt pris ?
Jag menar det är rimligt , nypriset är högre än på skidor från sydost-asien ! Snygg design ...
Läste Mno`s test av de svarta , han verkar enig med mig ang.egenskaperna som jag tycker är liknande . Det som skiljer är som väntat att oranga är kvickare , svarta är ju 14mm bredare . ( Ja ,jag har testat svarta , ska troligen köpa pga. att de bör vara ännu bättre i lössnö ! Provade dom i hård pist dock .
Upplys mig gärna om vad som är rätt pris ! Du kanske är sugen ?!
Vill gärna ha konstuktiv kritik ang. priset då jag vill sälja för att göra plats för ett par nya lagg . Ser ingen vits för mig att ha flera par med liknande egenskaper .
mvh. annonsören/Erik

Tillbaka
Topp