Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

Heinz_p sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=80009

Den var ju bra också. Vem fan bryr sig? Och, om jag nu skulle bry mig - hur kan han styrka det:D?
Jag har Jon Olssons autograf på en reflexväst, 1000 spänn?

2008 är det, dvs 4 årsmodeller gamla...
Med en rätt kass Salomonbinding på, de med inbuktningar på vingarna. Alltså mer plast och din till 12 eller 14 förmodligen.

Absolut max 3k skulle jag säga, jag skulle inte ge det dock.

Exakt, varför skulle han skriva så. Och hans anledning till att sälja. Tänker sluta med snowboard.
Nej någe fishy äre nog med den annonsen, luktar stulet.

TTovle sa:
Funderar på att sänka priset på dessa älsklingar ner till 5500, vad tror ni om det? En grym skida som är värd priset men mest fått skambud hitills..

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=79947
Anledningen till att du bara har fått skambud är för att du lagt dom på en ganska hög prisnivå. Inte orimlig, men hög. Antar att du har köpt dom på alpingaraget (se annonsbilderna), där saker oftast brukar kosta fina summor (man får betala för service). Saken är att du vill ha 6000kr för ett par begagnade lagg, medan man kan få helt nya (årets) med en motsvarande bindning för 7000. Med 1000kr skillnad känns inte din prissättning så lockande, och det spelar ingen roll vad du betalad från början.

En prisnivå (enligt mig) är kanske 4500-5000. Men det är dina saker, du bestämmer priset.

En "tabell" för försäljning som man kan se lite var stans på detta forum ser du nedan, kanske inte något du behöver följa, men det ger en hint om hur folk tänker.

50% of current online price (not MSRP)
-10% per year old
-10% per times drilled, per core shot, per delam...etc
-10% per marker binding attatched
+10-30% for Rare/High-demand item

Freeridefredde sa:
TTovle sa:
Funderar på att sänka priset på dessa älsklingar ner till 5500, vad tror ni om det? En grym skida som är värd priset men mest fått skambud hitills..

Anledningen till att du bara har fått skambud är för att du lagt dom på en ganska hög prisnivå. Inte orimlig, men hög. Antar att du har köpt dom på alpingaraget (se annonsbilderna), där saker oftast brukar kosta fina summor (man får betala för service). Saken är att du vill ha 6000kr för ett par begagnade lagg, medan man kan få helt nya (årets) med en motsvarande bindning för 7000. Med 1000kr skillnad känns inte din prissättning så lockande, och det spelar ingen roll vad du betalad från början.

En prisnivå (enligt mig) är kanske 4500-5000. Men det är dina saker, du bestämmer priset.

En "tabell" för försäljning som man kan se lite var stans på detta forum ser du nedan, kanske inte något du behöver följa, men det ger en hint om hur folk tänker.

-10% per year old
Tänk på att skidor i regel reas ut med minst 30% och ofta 50% runt påsk och efter. Så allt över halva priset ser jag som ett överpris, dock så finns det givetvis förmildrande omständigheter. Precis som kalkylen ovan anger. SS7 är ju inte så vanliga, så:
50%=4000:-
-800-1600:-
-800:-
+800-2400:-
=max 4800:-

5000:- är nog en smärtgräns skulle jag gissa på.

Freeridefredde sa:
TTovle sa:

-10% per year old
Har tänkt på priset, årets modell på conrad kostar 795 euro utan bindning. sen får man lägg till en 18 bindning på det. PÅ skistore kostar de 7000 då också utan en 18 bindning. Var hittar du dessa snyggingar för 7000 med en 18 bindning? bara nyfiken :)

Sen har inte skidorna gjort en säsong i Kanada och blivit dagligt använda precis, de användes knappt under 3 veckor i Italien när jag var där med skolan och då endast det dagar som det kommit nysnö.

Men självklart så går det alltid att diskutera priset med mig om man är intresserad är inte omöjlig med det, vill att skidorna kommer till något som vill ha en köttarskida :)

Sportconrad har lite konstig prissättning just nu så det är billigare att köpa med bindning än utan. Du får årets SS7 med Pivot 18 för 800 euro = 7000 SEK

Tillbaka
Topp