Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

JL76 sa:
Innerskidan sa:
JL76 sa:
Reagerade också på båda dessa, man kan ju gå in i en skidbutik och deala till sig nya grejer till bättre pris. Sålde du verkligen via köp&sälj annonser eller via Blocket? Jaja den siste idioten är inte född ännu, grattis antar jag.
Trevligt att man blev idiot oxå. Du var 35, eller?
Jag menar faktiskt inte du utan din eventuella köpare av i min åsikt överprissatta grejer. Det är ju ett typiskt uttryck att använda när folk blir blåsta, aldrig hört det?
Att bindningen finns för ett par hundringar billigare i tyskland betyder inte att jag blåser någon, det är väl upp till köparen att bedöma. Dessutom finns något som heter prutmån, om det ringer en klocka.

Jag är öppen för åsikter, så jl76 och Pillard, vad anser ni som skäligt pris för en oanvänd sth 14 driver?

Innerskidan sa:
JL76 sa:
Innerskidan sa:
Trevligt att man blev idiot oxå. Du var 35, eller?
Jag menar faktiskt inte du utan din eventuella köpare av i min åsikt överprissatta grejer. Det är ju ett typiskt uttryck att använda när folk blir blåsta, aldrig hört det?
Att bindningen finns för ett par hundringar billigare i tyskland betyder inte att jag blåser någon, det är väl upp till köparen att bedöma. Dessutom finns något som heter prutmån, om det ringer en klocka.

Jag är öppen för åsikter, så jl76 och Pillard, vad anser ni som skäligt pris för en oanvänd sth 14 driver?
Om jag var på jakt efter ett par till skulle jag kunna ge mellan 1000 - 1500. Jag tyckte 1500 på skistore var på gränsen men där får man ju del av garantier och sånt med

Pillard sa:
Innerskidan sa:
JL76 sa:

Om jag var på jakt efter ett par till skulle jag kunna ge mellan 1000 - 1500. Jag tyckte 1500 på skistore var på gränsen men där får man ju del av garantier och sånt med
Tack, detta gillar jag bättre, lite konstruktiv kritik. Jag hör dig och sätter ner dem ett par hundringar med lite spelrum.

Innerskidan: håller med om Pillards prissättning och resonemang, det viktigaste är just "garantier och sånt", som konsument kommer jag alltid ha mycket bättre skydd om jag köpt i butik och därför anser jag att privatpersoner aldrig bör försöka sälja till ungefär samma pris som butik. Det är det jag menar med "blåst", att köpa till samma pris men utan de extra fördelarna av konsumentskydd. Vissa på freeride har anammat "hook a brother/maggot/freerider up"
men jag önskar fler gjorde det, har man fått tag på grejer billigt t ex så låter man dem gå vidare billigt. Vill man skörta upp folk finns ju alltid blocket.

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=81354

"OBS! jackan har ett litet sigg hål på armen men inget som påverkar kyla eller något sånt."
Kanske inte kylan man tänker på. Men men, nu vet ju i alla fall köparen om det. Oh jag glömde, den har ju recco, som gör att du kan bli hittad under snön, då vart de ju värt direkt ;-).

Senast ändrad:
simonthyrb sa:
Blidee sa:
stoof007 sa:
Det roligaste är att jag sålde skidorna till honom förra vintern för ca 2500...
Bwahaha! Sicken jävla skojare! Man får ju täcka upp sina spår om man ska ge sig på nått sånt där ;)
3000 spänn utan bindning är jäävligt dyrt, med tanke på åldern och hur dom förmodligen har körts..
Hallå grabbar,
Tackar för uppmärksamheten kring priset. Jag la ut dem mest för att se om de finns något intresse, och jag är fullt medveten om vilket pris jag fick betala för dem. Jag tyckte jag fick dem billigt. Visst, de är något långa för mig och jag blygar inte med att de är använda rätt ordentligt. Kanske är de något som visar intresse, kanske inte. Kanske blir de sålda, kanske inte. Det är fortfarande riktigt goa skidor men kommer någon och bjuder 1000kr för dem så har jag hellre kvar dem.

Men som sagt, tack för att ni påpekar era åsikter :)

stoof007 sa:
PNyberg

Idag 23:39 Citera
stoof007 skrev:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=81372 Redigt överpris!
Det betyder att det är mina gamla skidor!
Stämmer bra! Tyvärr var de inte riktigt vad jag sökte, men din P18 is still going strong. Nu på en betydligt köttigare skida.
På vilket sätt blev de då dyrare efter att du åkt på dem? :o

Var det inte någon shomme som skulle sälja Jon Olssons gamla bindingar svindyrt för ett litet tag sen? Kan vara något av samma fenomen snej... :cool:

snej sa:
stoof007 sa:
PNyberg

stoof007 skrev:
Stämmer bra! Tyvärr var de inte riktigt vad jag sökte, men din P18 is still going strong. Nu på en betydligt köttigare skida.
På vilket sätt blev de då dyrare efter att du åkt på dem? :o
alltsa, den nuvarande saljaren ar ju mrdave och inte stoof007... du fick mig rejalt forvirrad dar ett tag! :D

Jag tänkte sälja två av mina 3 par skidor nu. Egentligen kunde jag ha sålt dem men jag funderade på att vänta till köp och sälj-säsongen drog igång ordentligt. När skulle ni säga att det är bäst läge för att sälja skidor? Ett par är från säsongen 09/10 och ett par från 10/11. Så de är inte årets säsong i vilket fall.

Pillard sa:
Jag tänkte sälja två av mina 3 par skidor nu. Egentligen kunde jag ha sålt dem men jag funderade på att vänta till köp och sälj-säsongen drog igång ordentligt. När skulle ni säga att det är bäst läge för att sälja skidor? Ett par är från säsongen 09/10 och ett par från 10/11. Så de är inte årets säsong i vilket fall.
Det bästa läget att sälja skidor är från och med nu fram tills typ januari/februarimånadsskiftet

Det bästa läget att köpa skidor är efter säsongens slut.

stoof007 sa:
PNyberg

stoof007 skrev:
Bra det! Never let them go! Jag fixade mig ett par nya med widebrakes så jag är numera lugnt när det kommer till bindningsfronten.

assr sa:
Pillard sa:
Det bästa läget att sälja skidor är från och med nu fram tills typ januari/februarimånadsskiftet

Det bästa läget att köpa skidor är efter säsongens slut.
Ah, då är det väl bara att slänga ut dem nu då. Jag frågade om rimliga värden på dessa i somras men då var det bara PNyberg som sa nåt, nu kanske det finns lite fler här som har idéer. Pristips på ett par Howitzer, monterade med STH16 körda i typ 2 veckor förra säsongen och ett par S7 2010 monterade med Look PX 14 (Den snygga grafiken av Will Barras) körda 4 veckor ungefär? Bägge är använda och har lite smårepor men inget grövre alls och belagen på Howitzern är som cement så jag tror inte det går att repa dem alls.

Senast ändrad:
Tänkte kika vad man borde ta för ett par Salomon Kaos 08/09 (stlrrk 28,5 - irrelevant?).
Relativt snålåkta för åldern - 2 säsonger med kanske 6 veckor i snön.
Självklart finns repor osv, men allt med funktionsvärde är intakt.
Går dem ens att sälja?
Peace out hombrés

hanken sa:
Tänkte kika vad man borde ta för ett par Salomon Kaos 08/09 (stlrrk 28,5 - irrelevant?).
Relativt snålåkta för åldern - 2 säsonger med kanske 6 veckor i snön.
Självklart finns repor osv, men allt med funktionsvärde är intakt.
Går dem ens att sälja?
Peace out hombrés
jag skulle saga 700 spann eller nat. svart att salja pjaxor ens till lagt pris!

Utter sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=81485 Inte mycket pengar, men de är knappt värda att skänka bort. Samma sak med skidorna hon annonserar ut.
Jag skulle inte ens råda min bästa vän att ta emot de där pjuxen ens gratis.
Lite småkul att modellen heter IRONY... :)

Tillbaka
Topp