Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

Lee-nus sa:
Freeridefredde sa:
simonthyrb sa:
Jo tack, den var fin. Kan vara bland det värsta jag sett.
värsta jag sett iaf. vi har en vinnare?
Ingen som sett att det är exkl frakt också?
Ärligt talat tycker jag det är en förolämpning mot hela forumet att gå in som ny medlem med en sån annons, förtjänar en varning eller värre egentligen.

Hade varit nice med en funktion som sköter historik på prylar, efter att varan är såld så får man som säljare fylla i vad den såldes för.

När man sedan lägger in en vara till försäljning så kommer form av low / high eller genomsnittspris upp.

Fan också, blev skitglad när jag såg annonsen på pro riderarna och tänkte att jag skulle in och göra min debut i den här tråden ;) Nog för att jag generellt tycker marknaden får bestämma priserna men detta var tamejfan absurt =)

JL76 sa:
Lee-nus sa:
Freeridefredde sa:
Jo tack, den var fin. Kan vara bland det värsta jag sett.
värsta jag sett iaf. vi har en vinnare?
Ingen som sett att det är exkl frakt också?
Ärligt talat tycker jag det är en förolämpning mot hela forumet att gå in som ny medlem med en sån annons, förtjänar en varning eller värre egentligen.
+1

3-dagars ban på killen!

Lima-ko sa:
magnusericsson sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=82257

Men den är ju faktiskt rocker, det innebär ju att den är 100% twintip!
Precis, alla vill ju ha en bräda som rockar =P.
Jag var nära att haka pa och säga nagot om det faktum att "brädan är spänstig" :D
men sag att det var P14 sa vi far "cut p14 some slack".
han har definitiv lagt in mer ansträngning i att skriva annonsen än jag själv gör.

satte in en annons , leenus kommentar var" aldrig i helvete" , är det konstruktivt ? MNO prisade detta skidmärke , som ligger i den övre prisklassen och ej finns hos tysken, så vem av forumfantomerna ska man lyssna på ? Undrar om det är dåliga grejer eller om priset är fel ? Erik

Ja lite i öcerkant skulle jag säga att priset var men absolut inget katastrofalt. Om priset är för mycket märks ju på ifall nån vill köpa dem. Du får ha i åtanke att de ändå är två år gamla, men om någon vill ha just drn modellen så kan du säkert hitta en köpare

erik832995 sa:
satte in en annons , leenus kommentar var" aldrig i helvete" , är det konstruktivt ? MNO prisade detta skidmärke , som ligger i den övre prisklassen och ej finns hos tysken, så vem av forumfantomerna ska man lyssna på ? Undrar om det är dåliga grejer eller om priset är fel ? Erik
de flesta annonsörer kollar inte tråden, vilket kanske förklarar avsaknaden av konstruktiv kritik. så för att göra lite allmännytta: skidorna är två år gamla, begagnade och borrade, och inte så fasligt dyra från början.
3500, eller max 4000 skulle jag säga. vidare tycker jag det saknas lite hype kring soul, och stämmer det blir det ju inte lättare att sälja skidorna till högt pris, vare sig de MnO gillar dem och de är ovanliga.

hoppas jag uttryckt mig tydligt nog nu. :)

edit:

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=82390

inte speciellt realistisk. en dryg tusing mer för årets modell med jester istället för sth16 på S-C. och då är den helt ny med garanti. dra minst en tusenlapp på priset, skulle jag säga.

Senast ändrad:
Sänkte priset . Vill sälja för att motivera mig till nyköp , kul med nya grejer ! Även beg.
Du , Lee nus får det att låta neg. " skidorna är beg., borrade " . Skidorna bör borras innan man monterar bindningarna !
Erik

erik832995 sa:
Sänkte priset . Vill sälja för att motivera mig till nyköp , kul med nya grejer ! Även beg.
Du , Lee nus får det att låta neg. " skidorna är beg., borrade " . Skidorna bör borras innan man monterar bindningarna !
Erik
Jo men att de är borrade kan vara ngt negativt vettu. Ponera att du köper ett par begagnade skidor och du äger en bindning som inte alls passar i nuvarande hålmönster. Då måste alltså då anpassa din montering efter vad tidigare ägare har haft för storlek på fötterna, bindning och monteringspreferenser. Kanske att du måste välja att montera 2cm längre fram eller bak än vad du hade tänkt. Detta gör att skidans karaktär ändras.

PNyberg sa:
erik832995 sa:
Erik
Jo men att de är borrade kan vara ngt negativt vettu. Ponera att du köper ett par begagnade skidor och du äger en bindning som inte alls passar i nuvarande hålmönster. Då måste alltså då anpassa din montering efter vad tidigare ägare har haft för storlek på fötterna, bindning och monteringspreferenser. Kanske att du måste välja att montera 2cm längre fram eller bak än vad du hade tänkt. Detta gör att skidans karaktär ändras.
Får jag sätta min högra arm på att 99% här inne aldrig skulle känna om ett par skidor var borrade en extra gång ??

Dock kan jag villigt erkänna att jag inte skulle betala lika mkt för ett par borrade som ett par oborrade. Men det har ju mest med att det SER ful ut samt som du säger, möjligheten finns ju att jag vill sätta hål mkt nära men inte exakt där tidigare hål suttit.

Det är det sista som du nämner som är det avgörande. Ett par Pivot-bindningar och ett par Salomonbindningar har väldigt ofta jäkligt svårt att funka på samma skida med liknande sullängd.

De flesta beg skidor är borrade ! Mina har även bindningar monterade ! = inga extra hål , om sullängden stämmer på ett ungefär .
Erik

erik832995 sa:
De flesta beg skidor är borrade ! Mina har även bindningar monterade ! = inga extra hål , om sullängden stämmer på ett ungefär .
Erik
Jo, givetvis. Därför är antalet borrningar av intresse. Likaså om det inte följer med någon bindning, eller om skidan redan är borrad två gånger och du måste borra en tredje gång för att flytta befintlig bindning efter köp = inte bra. Jag vill kunna ha min bindning där jag själv vill, inte där jag tvingas ha den pga gamla borrhål.

Vad menar du med att dina bindningar är monterade = inga extra hål?

Bindningarna är skruvade i just de hål som borrades för dessa ( head,tyrolia,vadvetjag) bindningar . Snudd på org
inalmontage , dock byttes head mojo12 till head mojo 15 som är betydligt bättre .
Inga andra bindningar har vart där = inga extra hål .
Erik

En viktig aspekt med borrade skidor som ingen verkar ha nämnt än är hur de är pluggade. En dålig pluggning utförd av en finnig sextonåring med tvåa i träslöjd kan påverka skidans livslängd rejält...

Tompan14 sa:
En viktig aspekt med borrade skidor som ingen verkar ha nämnt än är hur de är pluggade. En dålig pluggning utförd av en finnig sextonåring med tvåa i träslöjd kan påverka skidans livslängd rejält...
Fan Tompan14, hur gammal är du egentligen? Det sifferbaserade betygssystemet på högstadiet ersattes 1996 av bokstavsbaserad betygsättning! Alltså kan en 16-åring idag omöjligt ha en tvåa i träslöjd.

..då fick jag det sagt :cool:

Senast ändrad:
Heinz_p sa:
Fan Tompan14, hur gammal är du egentligen? Det sifferbaserade betygssystemet på högstadiet ersattes 1996 av bokstavsbaserad betygsättning! Alltså kan en 16-åring idag omöjligt ha en tvåa i träslöjd.

Du förutsätter alltså att denna 16-åring ska ha studerat på en skola som använder sig av det svenska betygssystemet, du får gärna motivera varför detta antagande är rimligt ;)

Äh varå va snackar du om? jag är as cool du kan fråga mina vänner jag har precis borrat hål i ljud dämparen till min moppe så nu går den as fort dem kommer bli as avundsjuka när dem ser hur fort den går gubbe kan du va själv!!!
:D:D

Tancoll sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=82601

Är det dyrt eller är det bara jag som reagerar på priset?
alltså, bara transan kostar ju 4500 eller nåt ny.
dsp:en ser ju likadan ut idag som när säljaren köpte den, spaden ser ju praktiskt taget oanvänd ut, och sonden lär väl inte vara sämre? okej, några hundra ner kanske, men jag tycker det är hyfsat.

Heinz_p sa:
Tompan14 sa:

haha, och i år ändrade dom det a-f a=mvg f=ig....

Tillbaka
Topp