Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=82648

"en rossignol cartel+ tror jag den heter den är blå/lila med ett riktigt snyggt tryck påmitten av den det är en bro på den papa har åkt på denna bräda den är använd ca 2-3gånger och då i en puder pist som han åkt på kanske 7timmar på all tid ananrs stått i garaget! så säg till så finns det nog bilder och liknande som kan skickas! smsa FR! och mailen kollas ofta!"

2000 kr för nåt jag knappt förstår vad det är verkar dyrt... :)

CookieDough sa:
https://www.freeride.se/admarket/view.php?member=127252
Spana in detta, han säljer saga kläder i xxl där största storleken är xl...
Kollade ju de. Någon som känner killen? Kolla hans annonser. all verkar lite "överdrivet" tbh?

Carled sa:
Jag håller med, det luktar lite scam-varning... nästan...
Har bara varit medlem i en vecka. Säljer en JÄVLA MASSA SAKER rent ut sagt.
Vem har 6 par oakley googlar? Och desstuom säljer dem för att han "har köpt nya"?
Saga ställ i XXL när XL är det största som finns?
Kontantkortsnummer?

Heinz_p sa:
Carled sa:
Jag håller med, det luktar lite scam-varning... nästan...
Ja, och det som sticker ut mest är ju heltäckningsmattan. Vilken svensk har heltäckningsmatta hemma!?
Egentligen vill man ju inte ge information som underlättar för eventuella bedragare i framtiden.

Men det är ju inte bara en heltäckningsmatta utan typ 5 olika. Nordamerikanska dörrar, dörrhandtag. Bilden på utsidan av huset solklart nordamerika. Icke-svenska väggkontakter. Call center med cubicles... normalt...

btw du menade nog "Vilket hem i Sverige har heltäckningsmatta" för att vara P.C.

Undrar nästan om han plockat bilderna från NS och inte har några grejor överhuvudtaget? Det verkar ju vara olika människor i olika rum också. Och på gear talk finns det gott om bilder på kids i Saga-outfits.

Jag försökte snabb-kolla om man kunde hitta bilderna från några annonser på NS, men deras köp&sälj är ju i forumet och det är ju lika lättsökt som en höstack... Om ngn är grym på att google-söka på hemsidor så kan den ju titta efter lite mer noggrant.

1.Oreggat kontantkortsnummer. När man tydligen har pengar till alla de här prylarna, då har man iaf abbonemang i min värld.
2.Oakley Airbrake, första brillorna kom till kund (butik) idag tydligen (i norden). Klart det går att få tag på innan från säljare, åkare eller dyl. Men inte skitlätt.
3. Som sagt var, heltäckningsmatta, amerikanska dörrar och en massa andra "fel".
4. Nybliven medlem helt utan inlägg i forum etc.

Jag skulle dra åt mig öronen iaf.

Angående Airbrake så tror jag faktiskt inte ens att några teamåkare i Sverige fick den modellen under säsongen.
Dessutom kom det bara 2 svarta samples på den till Sverige. Jag har den ena i min bil och det känns ganska osannolikt att han har fått vårt andra provex.

Tack för tipsen.

Stor varning för denna medlem. Samma mönster som hos andra bedragare som härjat på Freeride.

Kontaktuppgifter: kimbj0rk@hotmail.com, 0768408603

Jag kommer nu att ta bort annonserna och medlemsprofilen.

Näe det måste vara 7 papp för dynastarskidorna för ett tag sedan. fortfarande till samma idiotpris.

Transa begagnad till nypris, en får tacka.

Senast ändrad:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=82848 jag börjar fundera på ifall vi tyvärr måste placera även "tjejer" bland de tidigare utpekade Hendryx- och rando-säljarna. Det här är nog bland det mer extrema jag sett på ett tag men ganska ofta just tjejer har väldigt orealistiska priser. Paketet kostar hos tysken 519 euro och då får man helt oanvänt och årets modell. Då är 5500 för en välanvänd skida ett ganska rejält överpris.

IngemarH79 sa:
Näe det måste vara 7 papp för dynastarskidorna för ett tag sedan. fortfarande till samma idiotpris.

Transa begagnad till nypris, en får tacka.
Va fan, är de skidorna kvar där än? Kan inte någon bara maila honom och förklara att han gör sig själv till åtlöje? Jag skulle gärna göra det själv men sist jag kritiserade någons pris fick jag en hel hattråd efter mig...

Jag bjöd 700:- för de där Dynastarskidorna, menade även hjärtligt och artigt att jag på min höjd kunde sträcka mig till 700:-/st. Men jag har inte fått något svar ännu.. :rolleyes:

med tanke på den tidigare scammern som härjade här för några dagar sen får jag liknande vibbar av denna annons:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=82909
heltäckningsmattor, USA-reg plåt på en bild, helt ny medlem, inget län osv
Kanske helt ok ny medlem men jag hade iaf varit väldigt försiktig.

Edit: en snabb koll visade att det iaf finns en person med det namnet och numret som gillar skid/snowboard så det verkar ok eller så är det en avancerad scammer...

Senast ändrad:
JL76 sa:
med tanke på den tidigare scammern som härjade här för några dagar sen får jag liknande vibbar av denna annons:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=82909
heltäckningsmattor, USA-reg plåt på en bild, helt ny medlem, inget län osv
Kanske helt ok ny medlem men jag hade iaf varit väldigt försiktig.

Edit: en snabb koll visade att det iaf finns en person med det namnet och numret som gillar skid/snowboard så det verkar ok eller så är det en avancerad scammer...
Bor en i Kalix med det namnet som har ett förhållande med en med ett namn som passar in på mailadressen till pojkvännen. Så det är en avancerad scammer isf som sagt var.

simonthyrb sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=82922 halva priset max?
Njae...nu är hetsen igång för att kunna posta något "häftigt" i denna tråd. Tycker själv att priset ligger bra till eftersom du får en bindning (dock ospecad) till. Kanske säljaren kan sänka någon hundring men that's it.

Senast ändrad:
Heinz_p sa:
simonthyrb sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=82922 halva priset max?
Njae...nu är hetsen igång för att kunna posta något "häftigt" i denna tråd. Tycker själv att priset ligger bra till eftersom du får en bindning (dock ospecad) till. Kanske säljaren kan sänka någon hundring men that's it.
Ser inte ut som några värstingbindningar direkt + att skidan är borrad tidigare vilket borde dra ner priset rejält. Jag sålde ett par likadana för ett par år sedan (dock en årsmodell nyare) för 2500;- endast borrad en gång med den bindningen som satt på (bättre en den markerbindningen som följer med denna skida). personligen skulle jag aldrig ge mer än en tusing för dessa, så jag kan inte hålla med dig om att det skulle vara nån "hets" bara för sakens skull, utan jag tycker detta är ett ganska rejält överpris.

Pillard sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=82848 jag börjar fundera på ifall vi tyvärr måste placera även "tjejer" bland de tidigare utpekade Hendryx- och rando-säljarna. Det här är nog bland det mer extrema jag sett på ett tag men ganska ofta just tjejer har väldigt orealistiska priser. Paketet kostar hos tysken 519 euro och då får man helt oanvänt och årets modell. Då är 5500 för en välanvänd skida ett ganska rejält överpris.
aja men det bästa med att vara tjej och ha tjejskidor är att de ska säljas till en tjej... men håller med priset är för dyrt, satte det eftersom jag köpte dom i verbier, för typ det dubbla, men ok ingen tar ju hänsyn till det. redigerar priset nuu

Tjejkörda är ju det bästa, bara lugnt glidande från liften till solstolen och tillbaka! :D

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp