Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

Jävla hendryx, och sen kan man ju även fråga sig varför man väljer att sälja världens bästa skida?
Det är kul att den kommentaren finns med i varenda annons för just Hendryx. Speciellt som varje par annonseras ut i nyskick till fantasipriser.

Senast ändrad:
Med tanke på hur mycket Hendryx Skis som tillverkas och hur ofta man ser dem här så får man lätt bilden av att många inte klarar av världens bästa skidor. Sen kan folk gärna ta och fundera över sin verklighetsuppfattning. Tänk vad skulle du själv skulle ge för skidorna där bindningarna måste ommonteras (om de ens följer med) drar du av mindre än 30% av nypriset per år så är du fel ute. Det är ett par skidor du säljer inte en Mc Laren F1

Sådär nu känns det bättre

rabbit sa:
Jävla hendryx, och sen kan man ju även fråga sig varför man väljer att sälja världens bästa skida?
Det är kul att den kommentaren finns med i varenda annons för just Hendryx. Speciellt som varje par annonseras ut i nyskick till fantasipriser.
Däremot får man ju avsevärt mycket bättre betalt för ett par Hendryx jämfört med andra lagg, framförallt beroende på att inte Ze German säljer Hendryx.

simonthyrb sa:
årets för 749euro + frakt hos conrad... 8000:- hos den här snubben, som hittat! https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=86440
Nu kan jag ju hålla med om att 7500 inte var ett bra pris. Dock så får vi väl hålla oss till sanningen här i alla fall...

Priset du anger är för en bindning med 92mm skistopper samt utan hudar.

För att få samma kit får man alltså från tysken betala

759 skidor + bindning
159 Hudar
59 110mm stoppers.
~50 Frakt
1027€ ~8977 Sek

Som sagt tycker jag fortfarande att 7500 är för högt för MIG. Men riktigt så illa som du vill få det att framstå är det ju inte.

Piglet55 sa:
simonthyrb sa:
årets för 749euro + frakt hos conrad... 8000:- hos den här snubben, som hittat! https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=86440
Nu kan jag ju hålla med om att 7500 inte var ett bra pris. Dock så får vi väl hålla oss till sanningen här i alla fall...

Priset du anger är för en bindning med 92mm skistopper samt utan hudar.

För att få samma kit får man alltså från tysken betala

759 skidor + bindning
159 Hudar
59 110mm stoppers.
~50 Frakt
1027€ ~8977 Sek

Som sagt tycker jag fortfarande att 7500 är för högt för MIG. Men riktigt så illa som du vill få det att framstå är det ju inte.
Ska vi va petiga så var det 7995 som han begärde

tompelompe sa:
My bad....

Det jag mest vill var att peka på att det är lite ojuste att jämföra med något som kostar 759 € när det i verkligheten kostar 977€.

Men fortfarande är det ett för högt pris i annonsen.

https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=86534

Jag förstår mig inte på folk! Finns det dom som tror att man kan sälja ett par använda skidor för mer än vad de kostar nya,

samma sett ligger på ca 5100med frakt! trots om man prutar 1500 på vad han vill ha så måste man ändå kosta på frakt + en slipning, och trots det så får man inte ett par nya skidor med garanti osv!

Skrivfel och skrivfel. Han skriver ju att dem är figurklippta efter gotama som är 183cm långa och kostar 500kr ;)

Piglet55 sa:
tompelompe sa:
My bad....

Det jag mest vill var att peka på att det är lite ojuste att jämföra med något som kostar 759 € när det i verkligheten kostar 977€.

Men fortfarande är det ett för högt pris i annonsen.
var lite väl snabb där, så rätt ska vara rätt helt klart! but still, FÖR dyrt..

Kul att han skriver "Först till kvarn" också, som att det vore ett vrakpris ;)

Men herregud kebabmannen, du är så jävla dryg. Att du ens orkar hålla och inte ens är varnad eller bannad förundrar mig!...

Thomsson sa:
Men herregud kebabmannen, du är så jävla dryg. Att du ens orkar hålla och inte ens är varnad eller bannad förundrar mig!...
Jag tänkte att han vart medlem igår och började sin freeride karriär med att sälja ett par goggles, jag vart lite fundersam om hans vägval eller vad man ska säga. Dessutom jag har vartit bannad i två veckor tidigare...

Thomsson sa:
Du vet att man kan blockera enskilda användare så man slipper se deras inlägg va?
Lite av en favoritfunktion faktiskt :D

kebabmannen sa:
Thomsson sa:
Jag tänkte att han vart medlem igår och började sin freeride karriär med att sälja ett par goggles, jag vart lite fundersam om hans vägval eller vad man ska säga. Dessutom jag har vartit bannad i två veckor tidigare...
Ja han reggade väl sig för att kunna annonsera ut prylar. Inte direkt den första som gör det.

Tompan: Vart gör man det? :)

(Hoppas inte tompan blockat mina inlägg nu ^^)

Ditåt!

(Gå in på personens profilsida så ser du ett stort rött kryss och ordet "Blockera" under namnet, bredvid "Bli kompis" knappen.)

Tillbaka
Topp