Pris på liftkort Val Thorens

erikskywalker

Ny medlem
Ska ner till Val Thorens och åka lite bräda, dricka en eller annan öl kanske men mest bräda. Nu undrar jag hur mycket pengar jag måste ta med för att ha råd och köpa ngt annat än liftkort...? Ska köpa det lite dyrare för alla tre dalarna(Meribel, Val T, och Courchevel) Någon som vet vad det kostar?

Priset ligger på ca 1600 för val och runt 2200 för hela systemet har jag för mig, för ca 17 euro kan du ta tillägg per dag, så gör det, om du åker efter w 8.

Ta med ordentligt med stålar om du inte har resa inkl käk. En standarmiddag utan dricka på en standard restaurang: räkna med 250 -300 spänn utan förrätt eller efterrätt. Bara käk alltså 500-800 kr om dagen.
Handla i butik: frukost ca 70 kr /dag.
Lever du snålt, så räkna med 9000 för en vecka kanske. Då tillkommer bira och nattklubbsavgifter.
Det går ju ta med lite käk om du åker buss...

ööö ja klarade mig lätt på 7000spänn fick nog en del över oxå å då ingick 7dars 3dals liftkort å allt käk.
frukost: finns ju bagguetter för inte så många kronor
finns ju vanlig matbutiker som man lungt kan fixa sig en måltid för långt under 100lappen om man bor i lägenhet.

fast det beror ju på hur mycke pengar man vill lägga på maten och hur kräsen man är.

3 hamburgertallrikar med 3 öl kostade 500spänn och det va mitt i backen och då va dricksen med

dricka i backen kan dock kosta 33cl upp till 45spänn så att ta med lite vatten är aldrig fel, sen kan man ju ta med nån macka man kan käka i liften upp så man slipper slösa bort dyrbar skid åking genom att köa i nån resturang för att köpa svin dyr mat

lätt att man klarar sig på 7000:-

ja hade tänkt o ha med typ 2500:- för mat och skidhyrning.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp