Prisvärd pjäxa

Benschamin

Ny medlem
Prisvärd pjäxa
Tjena ärn en kille med inte allt för fet plånbok och jag undrar vilken den mest prisvärda pjäxan mellan 700 :- till dryga tusenlappen är?

vet att det finns andra forum med denna fråga men hittar ingen riktig i denna prisklass..

jag har också en till fråga.. ska juniorer ha mjukare pjäxor?

Prisvärd pjäxa
Såg att du startade typ den 17:e tråden om vilka goggles som var de snyggaste, skit i glasögon för en tusenlapp, lägg de på pjäxorna. Då kanske du kan få ett bara nybörjarpjäxor iallafall... Vilket du ändå verkar vara, nybörjare alltså...

Prisvärd pjäxa
Jag skulle inte rekommendera någon att köpa ett par nya pjäxor för under 1000-lappen såvida det inte är frågan om rena barnpjäxor. De billigaste pjäxorna är, ja just billiga i allt, klen plast, enkel innersko... Nej, du måste upp mot 2000:- för att få något som överhuvudtaget fungerar för tuffare körning (och matchar dina googles...). I tvåtusenkronorsklassen (eller mer) ska du välja den sko som passar din fot bäst (oavsett märke och färg). Väljer du en sko från Salomon, Head, Nordica, Technica, Lange eller Rossignol kan du vara tämligen säker på att du får bra kvalitet på grejorna

Jag som väger 90 kg behöver med en viss automatik ett par hårdare pjäxor än en person som väger hälften för att få samma stöd. Detta innebär att en "junior" bör ha en mjukare "pjäxa" än en senior... Är du en "lättviktare" med stora fötter och köper ett par vuxenskor finns alltså risken att du får ett par som är allt för hårda. Om juniorskorna är för smala kan du ta och prova en damsko vilket kan vara ett bra alternativ... (nää. jag skojar inte!)

That´s all kids! / MM

Tillbaka
Topp