Problem att hitta rätt snowboard!

Roohoobin

Ny medlem
Tja.

Är ute efter en ny snowboard är väll lite insnöad på just burton men det spelar inte så stor roll egentligen.
Är 165 cm lång väger 67 kg åker just nu på en bräda som är 149 cm och tycker den nästan är lite för lång.
Är ute efter en all mountain Efter som det kommer bli en del puder åkning framöver och är ingen inbiten park åkare.

Men vill även kunna ha den i rena pistade backar. Har åkt ett par år så är inte en nybörjare.

Har kollat lite på Burtons Custom Smalls V Rocker 145 wide, men troligtvis är jag för tung för den. Åsikter om det tack.
Annars vill jag gärna ha lite mera tipps vad jag kan titta på. Smärt gränsen är väll ca 3000 kr:)

Robin

Tjenare Robin!
Har ett kul tips!
Köp de koola gamla brädorna på Blocket som ingen annan vill ha och som inget kostar! Kan gissa att du får ihop en del brädor för 3000spänn, provåk dem, ge dem en chans och sälj de som känns fel. Kanske på Ebay, de betalar bra för rariteter \\\"over there\\\"!

Fyndade själv en Kemper Screamer i nyskick 2009 för 100spänn. Anledningen var att min första bräda var en Kemper, och att jag hade plats för en till då den fanns i grannskapet. Kemper Screamer
Den skär grymt i pisten, dock hatar jag bindningarna då de har en tendens att öppna sig något snäpp då och då så att brädan knappt sitter fast under fötterna när man kommer ner till liften! De är av den normala typen med två spännen vilka jag hatar, har alltid åkt med Flow innan och man blir ju bekväm av sig då!

Började därför leta efter ett par hardboot-bindningar så att jag kan åka med mina slalompjäxor! Så att man kan ha med både bräda och skidor till backen och byta lite snabbt!

Hittade ett par hardboot-bindningar innan Jul i år, fast de satt monterade på en gammal Nidecker Air Ripe. 800spänn! Provåkte den i Sälen i Julhelgen, och det finns potential i den också! Hade tänkt att flytta över bindningarna till Kempern, men det struntar jag nog i nu. Dock måste jag modda bindningarna något då de inte riktigt passar mina pjäxor.

Lycka till!

Flera Kemper här! Kemper Snowboards på Flickr

Senast ändrad:
Om du är sugen på Burton ska du köpa det. Det är lätt att ångra sig annars senare om man inte följer sin känsla.
Jag tycker inte att din bräda är för kort om du ska åka puder. Snarare tvärtom.
Skulle du jibba i parken så kanske den hade varit lite lång.

Blev en burton nug 142 cm som jag fick hem i går från Österrike. Har dock inte hunnit med något åk än. Hoppas på att få åka i mon, suget när man ser den ligga på golvet hemma i lägenheten är enormt:)

Tillbaka
Topp