Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Problem med att spänne kuggar över på ny bindning!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bionicon" data-source="post: 469404" data-attributes="member: 14353"><p>Spänner inte snett. Det kuggar över oavsett hur mycket jag försöker trycka spännet in mot tänderna ..</p><p>Provade att byta stropparna mellan BM och Salomon bindningarna. Det gick att spänna nästan lika hårt med Salomon spännet och BM stroppen, innan överkuggning. </p><p>Omvänt så kuggade det över nästan lika lätt som med bara BM stropp och spänne.</p><p>Alltså är det spänne som är största problemet, men den lite mjukare stroppen gör det ännu värre.</p><p>Är det samma typ av spänne på alla BM modeller?</p><p></p><p>Mitt största problemet är att bindningarna är köpta från USA. Det är för närvarande enda alternativet <a href="http://www.sparkrandd.com/" target="_blank">http://www.sparkrandd.com/</a> Väntar på svar därifrån nu..</p><p>För övrig så är det sjukt bra splitboard bindningar. En stor förbättring jämfört med Burton och Voile. </p><p>Står en del skrivet om dom här <a href="http://www.splitboard.com/talk/index.php" target="_blank">http://www.splitboard.com/talk/index.php</a> under: "Subforum: Spark R&D"</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bionicon, post: 469404, member: 14353"] Spänner inte snett. Det kuggar över oavsett hur mycket jag försöker trycka spännet in mot tänderna .. Provade att byta stropparna mellan BM och Salomon bindningarna. Det gick att spänna nästan lika hårt med Salomon spännet och BM stroppen, innan överkuggning. Omvänt så kuggade det över nästan lika lätt som med bara BM stropp och spänne. Alltså är det spänne som är största problemet, men den lite mjukare stroppen gör det ännu värre. Är det samma typ av spänne på alla BM modeller? Mitt största problemet är att bindningarna är köpta från USA. Det är för närvarande enda alternativet [URL]http://www.sparkrandd.com/[/URL] Väntar på svar därifrån nu.. För övrig så är det sjukt bra splitboard bindningar. En stor förbättring jämfört med Burton och Voile. Står en del skrivet om dom här [URL]http://www.splitboard.com/talk/index.php[/URL] under: "Subforum: Spark R&D" [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Problem med att spänne kuggar över på ny bindning!
Tillbaka
Topp