Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med att välja en
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Utter" data-source="post: 625826" data-attributes="member: 1008"><p>Om jag har förstått det rätt så är ditt största problem att du inte får det flytet du söker hos ett par skidor och känner att du håller på att "gå över styret"?</p><p></p><p>Det är oerhört enkelt att åtgärda detta, skaffa ett par skidor som är åtminstone 110mm i midja och viktigast av allt, att dom har rocker (helt eller delvis).</p><p></p><p>Du är lång och stor så det utesluter en del kortare och vekare modeller.</p><p></p><p>Sen hur mycket rocker du vill ha beror väl lite på hur det kommer bli med den där pist-/offpistfördelningen.</p><p></p><p>I fullrockersektionen så kan du kolla på:</p><p>Völkl Kuro 195</p><p>Black Diamond Megawatt (helt underbar skida som jag tycker funkar förvånandsvärt bra i pisten)</p><p>Sen finns det en del obskyra mindre företag som gör skidor som ser fina ut på pappret iaf</p><p></p><p>Med tiprocker och/eller tailrocker:</p><p>Rossignol SuperS7 195</p><p>Black Diamond Zealot (stenhårda)</p><p>Salomon Czar 191</p><p>DPS 112</p><p></p><p>Skidorna du listar är bra allround, men kommer inte hjälpa så jättemycket mot nosdyken du har upplevt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Utter, post: 625826, member: 1008"] Om jag har förstått det rätt så är ditt största problem att du inte får det flytet du söker hos ett par skidor och känner att du håller på att "gå över styret"? Det är oerhört enkelt att åtgärda detta, skaffa ett par skidor som är åtminstone 110mm i midja och viktigast av allt, att dom har rocker (helt eller delvis). Du är lång och stor så det utesluter en del kortare och vekare modeller. Sen hur mycket rocker du vill ha beror väl lite på hur det kommer bli med den där pist-/offpistfördelningen. I fullrockersektionen så kan du kolla på: Völkl Kuro 195 Black Diamond Megawatt (helt underbar skida som jag tycker funkar förvånandsvärt bra i pisten) Sen finns det en del obskyra mindre företag som gör skidor som ser fina ut på pappret iaf Med tiprocker och/eller tailrocker: Rossignol SuperS7 195 Black Diamond Zealot (stenhårda) Salomon Czar 191 DPS 112 Skidorna du listar är bra allround, men kommer inte hjälpa så jättemycket mot nosdyken du har upplevt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med att välja en
Tillbaka
Topp