Problem med fötterna - söker tips från er med erfarenhet!

AleksPavlo

Ny medlem
Hej Freeride-medlemmar,

Jag har haft stora smärtor i fötterna, hälsporre förmodligen. Förra vintern köpte jag ett par Burton Invader som satt som en smäck i butiken, de värmegjöt inneskon, följde guiden som finns här på Freeride, allt kändes perfekt. Väl i backen började tårna stöta emot och till slut gick det inte att åka. Bootsen kändes för små och tårna vek sig. Hade originalsulor här. Hade dock aldrig några smärtor i från hälarna eller liknande, så bootsen var perfa förutom att de var för små!
Vidare väntade Åre där jag vägrade avboka min reservation i hopp om att par låne-boots kanske gör det bättre... men icke. Smärtan i fötterna var outhärdlig, fick sätta mig ned 5-6 gånger mellan varje åk och binda upp bootsen, pausa, för att sedan pausa ytterligare på bänken i en timme...Det gick öht inte att åka.

Har ni haft liknande problem och hur har ni löst dem? Jag skall besöka en ortoped nu i Sept och dessutom fråga denne om en tryckvågsbehandling kan vara aktuell, extrema smärtor bara jag går på asfalt.. Tänkte även besöka Fotverkstan här i Sundsvall för att fixa inlägg, kan detta vara något?

Har för övrigt köpt 6 olika sulor, för vanliga skor, i prisklasser från 100-700kr utan någon som helst framgång. Har även gjort övningar rekommenderat från sjukgymnast men utan resultat.

Har kollat i diverse forum och bläddrat igenom, kollat runt med diverse åkare men nu vänder jag mig i sista hopp till er.

Har ni några tips och tricks? Allt från boots till medicinska tips för att få bort hälsporren.

Mvh
Alex

Senast ändrad:
Köp dig en flygbiljet till Geneve. Besök SOLE i Chamonix och du kommer förmodligen aldrig ha problem igen. Surefoot som ska vara gudar på bootfitting kunde inte få ordning på mina fötter men på SOLE löste man det. Bara ett tips.

Tejpa hälsporren, tar inte bort smärtan helt men foten går att gå på iallafall. Åkte en vecka skidor med hjälp av detta. Undvik hopp bara. Hittade en tejpvideo:

Tackar för svar.

Har tid hos ortoped den 6e, blir att fråga denne om eventuell tryckvågsbehandling kan vara aktuell. Många som upplever liknande besvär sägs gå smärtfritt efter behandling.

Tillbaka
Topp