Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Problem med glap i BD O1 bindningen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 592534" data-attributes="member: 34110"><p>Jag har inte sett någon 01 där passformen, på den punkten, mellan plast och metall varit exakt. Ser likadant ut på mina och den plasten trycks ju upp när man "spänner kablarna".</p><p>Desto tajtare kablar = desto mer tvingas plastbiten upp mot metallen/sulan.(även om det inte är någon större rörelse)</p><p></p><p>Kan det vara så att fjäder-kassetterna snurrats upp så att kabeln är, numera, för lång och helt utan förspänning; vilket du upplever som glapp, varpå du tittar efter, upptäcker den glipan på bilden, och tror att den är "boven"?</p><p></p><p>/r</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 592534, member: 34110"] Jag har inte sett någon 01 där passformen, på den punkten, mellan plast och metall varit exakt. Ser likadant ut på mina och den plasten trycks ju upp när man "spänner kablarna". Desto tajtare kablar = desto mer tvingas plastbiten upp mot metallen/sulan.(även om det inte är någon större rörelse) Kan det vara så att fjäder-kassetterna snurrats upp så att kabeln är, numera, för lång och helt utan förspänning; vilket du upplever som glapp, varpå du tittar efter, upptäcker den glipan på bilden, och tror att den är "boven"? /r [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Problem med glap i BD O1 bindningen
Tillbaka
Topp