problem med inläggning av film på datorn.

Hej. jag har ett problem.
När jag ska lägga in film på datorn från min videokamera (en sån med DV band) så gårr det inte.
Vanligt viss plingar det till i datorn och det kommer upp en skylt där det står typ : capture in vegas, capture in magix, blablabla med alla programmen jag har på datorn men nu så händer ingenting. Ingen reaktion alls.
Kan det vara firewire-kabeln lr kan det vara kameran. Vad ska jag göra :O:O:O !!!!!!!!!
Snälla hjälp mig nån !!!!!..
// Ericcc

varit så för mig förut, då vare firewirekabeln som va lack, testa med att köpa en ny, billigast på netonet.se trorja

Hur man felsöker? Du kan ju tex kolla så att firewire kortet är rätt inkopplat osv.

Har det fungerat tidigare? Isf när slutade det funka?

de har fungerat tidigare ja.. Sluta att funka igår kväll.. Men igår dag så funka det.. Kanske typ satt en stol på kabeln lr nått.. Får väll köpa ny lr låna lr nått.. haha,, Jag vet inte hur Firewire kort ska va ikopplade :D Den kanske beror på kameran med? De var för typ 3 veckor den så körde ja en follow me sk8 å råka tappa kameran så att den delan som linsen och de sitter på ramla av men de funkar ändå med silvertejp, å de har ju inte vart nåra problem föränn igårkväll så de kan de ju inte va... får väll skaffany kbel då...

så vare för mig förut åxå. gick ett år å trodde att de var fel på kameran, men de var sladden som var trasig.

Tillbaka
Topp