Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Problem när man byter flyg i olika länder på väg till alperna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1206165" data-attributes="member: 77701"><p>Senast jag kollade så var det fritt fram i EU plus Schweiz, men ingen vet ju egentligen hur det kan se ut om en månad eller två. Hade jag varit du så hade jag minimerat antalet mellanlandningar, och försökt ta rakast möjliga väg från Sverige (eller Danmark om du bor i syd) till antingen Genève eller Lyon.</p><p></p><p>Ett tag i somras var det snack om att Schweiz ville stänga gränsen mot Frankrike vid Genève, men det är 200 000 människor som jobbpendlar över gränsen åt bägge håll där, så kontentan blev att så länge det inte blir en till riktig lockdown i antingen Frankrike eller Schweiz så lär gränsen vara öppen, så att ta sig från Genève och vidare bör iallafall inte vara något problem.</p><p></p><p>Totalt orelaterat till Covid så är det f.ö. oftast en fördel att inte ha många byten om du reser med mycket bagage, då varje byte är en ny chans för väskor att komma på villovägar. En annan grej att ha i bakhuvudet är att transfern från flygplatsen till VT (och alla andra skidorter i Savoie) inte sällan kan äta upp mellanskillnaden mellan ett dyrare och ett billigare flyg, så ett tips är att kolla transfermöjligheter parallellt med flygbiljetter. Plus att är flyget billigt beror det ofta på att man får hänga på flygplatsen i Genève i en halv evighet innan nästa buss överhuvudtaget går.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1206165, member: 77701"] Senast jag kollade så var det fritt fram i EU plus Schweiz, men ingen vet ju egentligen hur det kan se ut om en månad eller två. Hade jag varit du så hade jag minimerat antalet mellanlandningar, och försökt ta rakast möjliga väg från Sverige (eller Danmark om du bor i syd) till antingen Genève eller Lyon. Ett tag i somras var det snack om att Schweiz ville stänga gränsen mot Frankrike vid Genève, men det är 200 000 människor som jobbpendlar över gränsen åt bägge håll där, så kontentan blev att så länge det inte blir en till riktig lockdown i antingen Frankrike eller Schweiz så lär gränsen vara öppen, så att ta sig från Genève och vidare bör iallafall inte vara något problem. Totalt orelaterat till Covid så är det f.ö. oftast en fördel att inte ha många byten om du reser med mycket bagage, då varje byte är en ny chans för väskor att komma på villovägar. En annan grej att ha i bakhuvudet är att transfern från flygplatsen till VT (och alla andra skidorter i Savoie) inte sällan kan äta upp mellanskillnaden mellan ett dyrare och ett billigare flyg, så ett tips är att kolla transfermöjligheter parallellt med flygbiljetter. Plus att är flyget billigt beror det ofta på att man får hänga på flygplatsen i Genève i en halv evighet innan nästa buss överhuvudtaget går. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Problem när man byter flyg i olika länder på väg till alperna?
Tillbaka
Topp