Profilbild

Jibberisch

Aktiv medlem
Profilbild
Till vem det berör;

Jo det är så här att jag har under ett par dagars tid försökt ladda upp en ny profilbild. Det är en bild av mej i Darth Vader -mask med ett par häftiga och ganska dyra goggles. Den häftiga bilden som kommer att ge mej en hel mängd så kallad "crädd" på forumet verkar inte bli godkänd. Nu ser jag den i min profil om jag är inloggad, annars inte. Den vill helt enkelt inte vara med.

Jag skulle vilja fråga vad detta beror på?

Enligt Freeride:s bildregler gäller följande:

3. Bildregler
-3.1 Bilder
Du får bara ladda upp bilder på Freeride's server som du själv tagit/har rättigheter till.

-3.2 Profilbild
Bilden ska vara på dig själv. Inga logotyper eller kopieringsskyddade bilder får förekomma.

Om nu inte min falerade uppladdning beror på tekniska problem, så tycker jag mej vara en smula orättvist behandlad. Darth Vader kan inte anses vara en logotyp. Bilden är tagen av mej, jag har fulla rättigheter. Jag kan också bevisa att det är jag på bilden om det önskas.

Jag har surfat runt på forumet och hittat ett gäng profilbilder som antingen inte föreställer profilinnehavaren, eller föreställer fler personer än profilinnehavaren. Vissa bilder föreställer en förmodad profilinnehavare maskerade med till exempel något som kan liknas vid de snusnäsdukar som populärt användes gamla dilligensrånare i vad som kallas den "vilda västern".

Sedan har vi alla bilder med personer i hjälm och goggles. Suddiga bilder på medlemmar som åker i en backe någonstans långt borta.

Jag skulle vilja ha en förklaring till varför min bild inte tillåts!

Profilbild
Du kanske ser för häftig ut och skulle således skrämma bort övriga medlemmar från sidan då de inte kommer i närheten av att ha lika tuffa profilbilder?

Profilbild
Var det "din" färg på darth vader-masken då? Annars kanske det är en anledning, du klär ju (som alla vet) bäst i rött. Är det inte din färg = inte din bild = inte godkänd. Tada!

Senast ändrad:
Profilbild
Jarle sa:
Du kanske ser för häftig ut och skulle således skrämma bort övriga medlemmar från sidan då de inte kommer i närheten av att ha lika tuffa profilbilder?
Jag kan nog mer eller mindre intyga att så är fallet. Jag har med många andra medlemmar anmält din profilbild för att den helt enkelt varigt för awesome. Det är många medlemmar som inte vågat skriva i forumet på grund av att deras profilbild då skulle visas där och i värsta fall tillsammans med din profilbild vilket skulle resultera i att de mer eller mindre skulle känna sig utskrattade.
Men det verkar nu ha löst sig och nu vågar även de med mindre coola profilbilder visa sig i forumet. Dock så är ditt namn på gränsen till att vara för awesome, så om du helt plötsligt fått ditt namn ändrat till ytterskidan eller liknande så ska du inte bli förvånad.

Senast ändrad:
Profilbild
Snow_flake;

Jag vägrar låta den här tråden degraderas till något ironiskt skit! Det här är allvarligt. Jag känner mej särbehandlad och utstött.

Jag vill också vara cool.

Profilbild
Då får vi väll hoppas att någon admin hittar hit och kan bemöta den kritik som har yttrats, men ha inte för höga förhoppningar.

Profilbild
Jibberisch sa:
Jag skulle vilja ha en förklaring till varför min bild inte tillåts!
Alla profilbilder godkänns manuellt och eftersom det har varit helg så har vi inte hunnit kolla på det förrän idag. Men nu gjorde jag dig officiellt till Darth Vader (=forumcrädd)

Heinz_p sa:
Är det inte din färg = inte din bild = inte godkänd. Tada!
"Din profilbild måste främja ditt personliga varumärke "

Profilbild
Jibberisch sa:
Snow_flake;

Jag vägrar låta den här tråden degraderas till något ironiskt skit! Det här är allvarligt. Jag känner mej särbehandlad och utstött.

Jag vill också vara cool.
Nu synd ju bilden, den är dessutom helt fantastisk :)

Profilbild
fast det där ser ju ut som ett par Dr.Zipe-goggles.

är detta fallet kan du hälsa Hitler från mig när du hamnar i helvetet.

är det inte det har du tyvärr lagt ut pengar på ett par goggles vilka ser ut att vara av märket Dr.Zipe.

Profilbild
Och jag som tänkte att det var för att du inte uppfyllde freerides snygghetskrav och tänkte tipsa om en bild som täcker ditt ansikte ännu mer :D ;)

Men nu när din fråga har besvarats kan vi väl kosta på oss och gå lite OT, vem har freerides ballaste profilbild?
Och små barn kom ihåg, det är fusk att ha en bild på Chuck Norris...

Profilbild
Stellan:
Ingen kommentar.

Thompa:
Hur ser skönhetsidealet på freeride ut egentligen?

edit;
Min profilbild är självklart ballast.

Senast ändrad:
Profilbild
Bergsskägg, tvättbjörnsbränna och väl synlig baksnus skulle jag gissa :D

Inser att det kanske är bäst att lägga till en regel till tävlingen "Freerides ballaste profilbild": Profilbilden måste föreställa personen bakom visningsnamnet, inga stulna bilder på kändisar alltså!
Jag utlovar ett fint pris till den vinnare som utses här i tråden, vad tycker ni ska vi säga att man har två veckor på sig att nominera en profilbild? Jag utser sen ett gäng finalister som alla får avlägga sin röst på här i tråden.

Edit, bidrag som skickas in utan motivering kommer inte att bedömas!

Senast ändrad:
Profilbild
Vadan detta hat? Vet du något jag inte vet? (stänger "jag-vet-troligtvis-massor-du-inte-vet-dörren direkt).

(Mer nyfiken än orolig, nu när min bild är uppe känner jag mej egendomligt immun mot kritik)

Profilbild
stellan-is-on-fire sa:
jag nominerar alla som inte har på sig Dr.Zipe-liknande goggles.

sorry jibberisch,det var kul så länge det varade...
Ja, samma här. Dessutom vill jag tillägga att jag nominerar alla som inte har en hälg på sin profilbild. För er som inte vet vad en hälg är så är det en häst + en älg. Trevlig hälg!

Profilbild
Jag har en fin profil bild nu, vet inte om folk kan se den än då jag nyss laddade upp den.

Men den äger ju lite lätt söder om ekvatorn....

Senast redigerad av en moderator:
Profilbild
En semikapning.

Den här tävlingen borde förlängas in i skidsäsongen i sann GNAR anda.

PP-Pass-Picture-ECP-GNAR-RULE-BOOK.jpg

Ger en bra start på säsongen med 10 000 färska gnar poäng :)

Profilbild
Jarle sa:
Vad har alla emot dr zipe?
Jag undrar också vad jag har missat. Jag känner mej gammal, som att jag inte hänger med längre. Därmed inte sagt att jag erkänner att det är Dr. Zipe goggles jag har på bilden. Men det är långt ifrån omöjligt. Jag vet faktiskt inte. Helt ärligt. Det var så längesedan. Förlåt. Det var inte bara jag. Det såg ut så när jag kom. Ursäkta, jag var full.

Det ligger nämligen till som följer;
Goggles är, som så mycket annat, förbrukningsvaror. De går sönder i väskor, de går sönder i pisten, de går sönder i offpisten (de få gånger jag faktiskt vågar mej ut där), de går sönder på afterskiin (De få gånger jag faktiskt vågar mej dit har jag alltid goggles nära till hands. Bakom mina goggles kan jag vara mej själv.)

Jag har ungefär samma inställning till inköp av Goggles som jag har till sprit. Jag pallar inte att gå runt och leta efter det perfekta det, eller den perfekta den. Jag vet ungefär vad som passar mig under olika förhållanden, finns det så tar jag det. Men nöden har ingen lag och ibland får man helt enkelt taga vad man hava och vad som erbjuds. Jag har hellre någon sorts sprit än ingen alls. Vilket går att applicera på goggles.

Jag kan heller inte säga att känt mej mer eller mindre missnöjd med någon sorts goggles. Mer kanske ett bakfullt val av sol-lins, när solen inte skiner och tvärtom.

Så frågan kvarstår, vad är det som är skit med Dr. Zipe?
Följdfrågor:Vilka variabler utgör ett par bra goggles?
Får man ligga mer med ett par Oklaays?

Kan någon jävel reda ut detta!?

(fortfarande inte orolig)

Profilbild
Profilbild
Dessutom vill jag tillägga att jag nominerar alla som inte har en hälg på sin profilbild.
sorry bro, men min profilbild är en hjort ritad i paint. en phjort.
Vadan detta hat? Vet du något jag inte vet? (stänger "jag-vet-troligtvis-massor-du-inte-vet-dörren direkt).

(Mer nyfiken än orolig, nu när min bild är uppe känner jag mej egendomligt immun mot kritik)
nu är jag den som är den, jag vet, men Dr.Zipe kan vara de fulaste gogglesarna (eller hur fan man nu skall böja det) på länge. nu bortser jag självklart från de goggles som kostar 99kr och kan böjas som en bogserlina.

de är helt enkelt fula och passar sällan till hjälmar. det är lite som en trimmad Saab - grattis, du har en snabb bil, men det är fortfarande en Saab.
Goggles är, som så mycket annat, förbrukningsvaror
nu vet jag inte hur du använder dina goggles utöver det du redan nämt, men mina dragon dx har hängt med sedan typ 2004, och jag ser inga tecken på att de skulle ge upp än på ett tag. tror inte ens strapen är nopprig.

prova investera i ett par fina, lite dyrare goggles, så slipper du köpa en uppsjö fula Dr.Zipe.

Profilbild
Ah, men dåså - det var en subjektiv åsikt kring utseende och passform. Jag fick för mej att det var något mycket allvarligare än så, med tanke på ditt passionerade ogillande. Speciellt när det fick gehör från andra. Inbillade mig att plasten var radioaktiv eller att de tillverkades av utstötta dvägar i någon svettfabrik. Du drog ju ändå in hen fiktiv varm plats i din åsikt ovan.

Ett av kritierierna jag har när jag köper goggles är just passformen och hur väl de "gifter" sig med min hjälm så att säga. Plus även att linsen bör innhålla en, för väderleken, tillfredställande nyans av "brunt".

Resten skiter jag i. Jag är för gammal för att se cool ut. Plus aatt min min skäggväxt spelardet ingen roll hur mina goggles ser ut. Jag måste ändå snacka "dom" i säng så att säga. Möjligen kan jag tycka att "ju större desto bättre" skulle kunna vara applicerbart när det gäller goggles. Just för att minska igenkänningsfaktorn när jag tar av mej dom. Någonting som kan vara viktigt till exempel i de svenska fjällen där skåningar och danskar representerar ett frekvent oros- och irritationsmoment.

Vad gäller "förbrukningsvara", vad ska jag säga? Har du haft samma goggles sen 2004, så öppnar du ju upp med något man inte kan lämna ifred. Hur använder du din goggles? Hur åker du egentligen? När har du på dej dina goggles? Mina goggles dör av grenar, is, stavar och Fernet.

Hur länge har du haft dina skidor? Hur ser belagen ut? Hur länge har du haft dom? Jag blir orolig!

(ja, skidor är och förblir en förbrukingsvara)

Senast ändrad:
Profilbild
Inbillade mig att plasten var radioaktiv
skulle inte förvåna mig. angående dvärgarna ska dessa tydligen vara de bästa inom branchen, så lite blod svett och bajs skall de väl få stå ut med för att göra oss konsumenter nöjda.
Jag är för gammal för att se cool ut.
huvudbonad likt en sjökapten, pipa och skepparkrans så kan du tryggt titulera dig som både cool och livserfaren.
Har du haft samma goggles sen 2004, så öppnar du ju upp med något man inte kan lämna ifred.
fick dem någon gång i mellanstadiet, så du kan nog räkna mellan åren 2002-2004. typ. kom ihåg att jag hade dem i 6an i alla fall. nu vet jag inte riktigt när de började tillverkas, men någon gång därikring inhandlades de vet jag.
Hur åker du egentligen? När har du på dej dina goggles? Mina goggles dör av grenar, is, stavar och Fernet.
just nu åker jag uteslutande park, men har sedan ~2004 åkt de flesta former av åkning som ej kräver trikåer.

goggles har jag alltid på mig, kanske skuts de upp i pannan i liften för att undvika bajs-bränna, men annars är de alltid på. fernet är det bara jag själv som dör av.

min snowboard har jag haft sedan 2005 om jag inte minns fel, bidningarna längre än så (eller rättare sagt, båda delarna har används av min bror innan jag har tagit över dem), mest på grund av att jag inte orkar köpa en ny. en bataleon är alltid en bataleon liksom. belaget ser dock ut som ett lass skit, så glidet är likt snygga kvinnor från egland, obefintligt. detta kan höra ihop med att den vallats och slipats en gång sedan den inhandlades.

Senast ändrad:
Profilbild
Jibberisch sa:
Kunde du inte bara sagt att du va snöbräde-åkare direkt? =)
vad har det med saken att göra? Dr.Zipe ser ju ut som en skopa bajs vilken typ av åking du än sysslar med, och goggles torde ju slitas lika mycket när du åker bräda som när du åker skidor?

Senast ändrad:
Profilbild
Jibberisch sa:
Inbillade mig att plasten var radioaktiv eller att de tillverkades av utstötta dvägar i någon svettfabrik.
Du ska inte döma ut dvärgar i produktionslinor! Deras känsla för kvalitet är en helt annan jämfört med jätte-folket. Dessutom så låter deras små fingrar de att lättare komma åt vid finkänsliga moment. Detta har visat sig fungera utmärkt vid flera tillfällen, exempelvis hos Boeing och GE. Två företag oerhört långt fram i produktionsmetoderna lean och sex sigma, där snackar vi kvalitet och leveranssäkerhet - allt att tacka "the little people"...eller har jag tolkat CH Svanberg fel?

Profilbild
Wtf är det för diskussion om goggles? Alla goggles är fula, det är den absolut minst intressanta prylen näst efter underställsbyxor. Dessutom om de nu är subjektivt fula slipper ju bäraren se det för man har de ju på sig...

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp