Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Project 100/110 eller Salomon Rocker 2 108?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="vanderbeek" data-source="post: 1031235" data-attributes="member: 124794"><p>Hej. </p><p>Jag känner att jag ger mig in i denna tråd direkt. Vad beträffar mig hade jag kört på Extrem's Project 100 alt. 110 beroende på hur mycket du vill ha under fot. Skillanden på just de här två är väl då framför allt pistegenskaperna känner jag. P100 är väl mer en "allaround-skida" (förlåt att jag ens använder de uttrycket) än vad just P110 är. Även om det inte skiljer så värst mycket så är det skönare med P100 än P110 om man åker 3 veckor om året.</p><p></p><p>Vad beträffar skillnaden på Rocker 2 108 och Extrems är så som jag upplever det i speciellt pist är att Extrems skidor är mer fartstabila. Kan ju lika väl bero på att jag kört mer på extrem så jag förlitar mig mer på deras skidor. </p><p></p><p>Så min slutsats är väl egentligen att köra på ett par Extrem. Sen när du står och väljer mellan 100/110 så kan jag beskriva mer fördjupat om skillanderna i pist/offpist mellan de två. </p><p></p><p>PMa om det är något. </p><p></p><p>// van der Beek</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="vanderbeek, post: 1031235, member: 124794"] Hej. Jag känner att jag ger mig in i denna tråd direkt. Vad beträffar mig hade jag kört på Extrem's Project 100 alt. 110 beroende på hur mycket du vill ha under fot. Skillanden på just de här två är väl då framför allt pistegenskaperna känner jag. P100 är väl mer en "allaround-skida" (förlåt att jag ens använder de uttrycket) än vad just P110 är. Även om det inte skiljer så värst mycket så är det skönare med P100 än P110 om man åker 3 veckor om året. Vad beträffar skillnaden på Rocker 2 108 och Extrems är så som jag upplever det i speciellt pist är att Extrems skidor är mer fartstabila. Kan ju lika väl bero på att jag kört mer på extrem så jag förlitar mig mer på deras skidor. Så min slutsats är väl egentligen att köra på ett par Extrem. Sen när du står och väljer mellan 100/110 så kan jag beskriva mer fördjupat om skillanderna i pist/offpist mellan de två. PMa om det är något. // van der Beek [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Project 100/110 eller Salomon Rocker 2 108?
Tillbaka
Topp