Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Project 100/110 eller Salomon Rocker 2 108?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="CarlStrandberg" data-source="post: 1043723" data-attributes="member: 149364"><p>Tjena, har åkt lite överallt (Åre, Österrike(två ställen) totalt 4 veckor) med mina Rocker 2 108, 2013-2014 modellen. Har dock inte testat så många olika skidor som många andra. Men kan säga att detta är klart bästa skidorna jag ägt...kanske skulle haft ett par bättre pjäxor, för man bör vara rätt rörlig om man åker lite offpist och ska testa simpla trix... Jag väger 78kg och är bara 175-176cm lång. Men har 182 långa skidor. Dem är ändå väldigt roliga på små tighta ställen likså roliga i hög fart. Jag gillar för det mesta att åka snabbt, då gör dessa det väldigt bra.</p><p></p><p>Positivt: Stabila, lätta för sin längd, hårda (alltså bra vid högfart) Härlig form på skidorna, kan rotera mycket lätt. <strong>Bäst i djup snö, och hög fart!!!</strong></p><p></p><p>Negativ: Har gått av små bitar från skidorna, typ när jag kör mot träd osv. Precis som alla andra skidor jag ägt, har med mig att göra? Lite för klumpiga vid små hopp, helt okej på större. Något dyra kanske?</p><p></p><p></p><p>EDIT: Har lite svårt att skriva en recession av några skidor, ta allt med nypa salt, ny på forumet...</p><p>Läste recensioner om <a href="https://www.freeride.se/prylar/skidor/2014/extrem/project-110.html" target="_blank">project 110 av skiMFF</a> och salamons skidor känns inte lika förlåtande som han skrev...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="CarlStrandberg, post: 1043723, member: 149364"] Tjena, har åkt lite överallt (Åre, Österrike(två ställen) totalt 4 veckor) med mina Rocker 2 108, 2013-2014 modellen. Har dock inte testat så många olika skidor som många andra. Men kan säga att detta är klart bästa skidorna jag ägt...kanske skulle haft ett par bättre pjäxor, för man bör vara rätt rörlig om man åker lite offpist och ska testa simpla trix... Jag väger 78kg och är bara 175-176cm lång. Men har 182 långa skidor. Dem är ändå väldigt roliga på små tighta ställen likså roliga i hög fart. Jag gillar för det mesta att åka snabbt, då gör dessa det väldigt bra. Positivt: Stabila, lätta för sin längd, hårda (alltså bra vid högfart) Härlig form på skidorna, kan rotera mycket lätt. [b]Bäst i djup snö, och hög fart!!![/b] Negativ: Har gått av små bitar från skidorna, typ när jag kör mot träd osv. Precis som alla andra skidor jag ägt, har med mig att göra? Lite för klumpiga vid små hopp, helt okej på större. Något dyra kanske? EDIT: Har lite svårt att skriva en recession av några skidor, ta allt med nypa salt, ny på forumet... Läste recensioner om [url=https://www.freeride.se/prylar/skidor/2014/extrem/project-110.html]project 110 av skiMFF[/url] och salamons skidor känns inte lika förlåtande som han skrev... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Project 100/110 eller Salomon Rocker 2 108?
Tillbaka
Topp