Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Project 90 vs Enforcer 94 vs Mantra 102
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="maglof" data-source="post: 1295855" data-attributes="member: 144797"><p>För ett par år sedan var Project 90 mycket mjuka, idag vet jag inte men en (mycket duktig) kompis som blev tvungen att hyra dem när vi var i Riksgränsen kallade dem juniorskidor, dvs mjuka och veka. Kort radie tror jag. (Dvs inget för oss) Project 90 år troligen mycket mjukare än Enforcer om inte Extrem har gjort dem som Project 100 som för ett par år sedan var mycket styv och mycket ovilliga att gå annat än på skär. (Inget för mig och kompisen. Vi sålde våra project 100 efter 14 dagar, har därför svårt att rekommendera extrem personligen, men andra gillar dem!) Enforcer har för skidtypen kort svängradie och är rätt stabila skidor. Går bra i pist och bra offpist. </p><p></p><p>Mantra 102 är mycket, mycket stabila, går mycket, mycket bra i pist med rätt teknik och styva pjäxor. Mantra har lång radie bak och fram, kortare under foten, inte säkert att man gillar känslan det ger - maximal skillnad jämfört med Enforcer som ju har kort radie. Mantra har lång radie, lite som GS-lagg totalt sett. Kräver riktigt bra teknik, stabila bindningar och pjäxor. </p><p></p><p>Det är milsvidd skillnad på Project 90 och Mantra 102. rätt köpare av Mantra 102 vet redan vad det är för skida och kan åka den - eftersom du frågar så jag rekommenderar jag inte Mantra 102 till dig, det är för mycket skida. </p><p></p><p>Blizzard Bonafide 97 är stabilare än Enforcer (måste köpas nu för den utgår till nästa år). Mycket bra skida till mig för blandad offpist & pist, men inte till ren (uppkörd) pist, då skulle jag välja kring 90mm, tex Hendryx 917 eller något billigare - se nedan. Blizzard Bonafide 97 är också en mycket rejäl skida, likt Mantra 102 men går lättare in i sväng för den har inte Völkls 3D-radie. </p><p></p><p>Köp du en Enforcer 88 eller Brahma 88 till din applikation skulle jag föreslå. Gillade du nu Enforcer 94 kan du ju ta den också. Enforcer är lite lättare att sladda runt bland vallar och puckar än Blizzard men drar inte lika fint in i sväng så det är en fråga om vad man gillar. Själv har jag inga problem att sladda Bonafide 97 men en del tester säger att det är så.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="maglof, post: 1295855, member: 144797"] För ett par år sedan var Project 90 mycket mjuka, idag vet jag inte men en (mycket duktig) kompis som blev tvungen att hyra dem när vi var i Riksgränsen kallade dem juniorskidor, dvs mjuka och veka. Kort radie tror jag. (Dvs inget för oss) Project 90 år troligen mycket mjukare än Enforcer om inte Extrem har gjort dem som Project 100 som för ett par år sedan var mycket styv och mycket ovilliga att gå annat än på skär. (Inget för mig och kompisen. Vi sålde våra project 100 efter 14 dagar, har därför svårt att rekommendera extrem personligen, men andra gillar dem!) Enforcer har för skidtypen kort svängradie och är rätt stabila skidor. Går bra i pist och bra offpist. Mantra 102 är mycket, mycket stabila, går mycket, mycket bra i pist med rätt teknik och styva pjäxor. Mantra har lång radie bak och fram, kortare under foten, inte säkert att man gillar känslan det ger - maximal skillnad jämfört med Enforcer som ju har kort radie. Mantra har lång radie, lite som GS-lagg totalt sett. Kräver riktigt bra teknik, stabila bindningar och pjäxor. Det är milsvidd skillnad på Project 90 och Mantra 102. rätt köpare av Mantra 102 vet redan vad det är för skida och kan åka den - eftersom du frågar så jag rekommenderar jag inte Mantra 102 till dig, det är för mycket skida. Blizzard Bonafide 97 är stabilare än Enforcer (måste köpas nu för den utgår till nästa år). Mycket bra skida till mig för blandad offpist & pist, men inte till ren (uppkörd) pist, då skulle jag välja kring 90mm, tex Hendryx 917 eller något billigare - se nedan. Blizzard Bonafide 97 är också en mycket rejäl skida, likt Mantra 102 men går lättare in i sväng för den har inte Völkls 3D-radie. Köp du en Enforcer 88 eller Brahma 88 till din applikation skulle jag föreslå. Gillade du nu Enforcer 94 kan du ju ta den också. Enforcer är lite lättare att sladda runt bland vallar och puckar än Blizzard men drar inte lika fint in i sväng så det är en fråga om vad man gillar. Själv har jag inga problem att sladda Bonafide 97 men en del tester säger att det är så. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Project 90 vs Enforcer 94 vs Mantra 102
Tillbaka
Topp