Projekt SNL Snowbike

Lillpojken

Ny medlem
Projekt SNL Snowbike
Japp, ganska exakt ett år efter att jag krossade svanskotan i Sälen så är jag nu tillbaka på forumet. Och nu ska jag fan ha kul denna vinter, med min Snowbike bland annat :D

Hade ingen lust att köpa en snowbike för tiotusen+ så nu bygger jag min egna :)
Tips och trix av er som har erfarenhet av detta vore kul :)

En liten film för att få till känslan :D

såhär ser det alltså ut baktill på SBn, den är alltså stum, men tror jag ska tillåta den att vicka lite granna.

Fotpinnarna tänkte jag skulle funka att ha såhär.

Framdelen, det är alltså skåror i trucken så att den inte kan snurra runt, utan endast vicka upp och ner.

Så om ni ser mig i sälen under nyår, hälsa :D

Senast ändrad:
Projekt SNL Snowbike
Coolt!
Skulle biffa upp infästningen där bak, fyra bult som glappar verkar inge bra. Och dina svetsfogar ser förjävliga ut... Sen blir det nog kanon!

Projekt SNL Snowbike
Snowgod sa:
Coolt!
Skulle biffa upp infästningen där bak, fyra bult som glappar verkar inge bra. Och dina svetsfogar ser förjävliga ut... Sen blir det nog kanon!
Bakdelen ska ändras helt, men cykeln funkar kanoners, har även hoppat med den.
Testa själv att svetsa sådär pass tjockt gods med en alldeles för tunn tråd, då räcker det inte att man är utbildad svetsare, men det visste jag redan om. Dessutom ser den ut just så för att jag tyckte det räckte att punkta den med ett antal punkter, varför slösa gas när det inte behövs?

Senast ändrad:
Projekt SNL Snowbike
Härligt projekt men det där är nog det fulaste jag sett (förlåt).
Till råga på att ser det livsfarligt ut och jag tror knappast du komer få åka med den där i liftar om du tänkte det :>

Projekt SNL Snowbike
Hogizz sa:
Till råga på att ser det livsfarligt ut och jag tror knappast du komer få åka med den där i liftar om du tänkte det :>
Du har aldrig hört talas om sånt här va? Nä, tänkte väl det.
Det är skitstort i USA och en massa andra länder, det finns hela cyklar att köpa, det finns kit att köpa, det finns hur många olika modeller som helst att välja mellan.

Snowboard var heller inte godkänt i början, tänk på det, och en polares morfar har byggt liftsystemet i Sälen så dom tar upp detta i vår när dom ska snacka om vilka nya "åk" som ska få användas i liftarna.

En hel cykel gjord för detta: http://www.gearysnowbikes.com/specs.html
Ett kit som finns att köpa till vilken cykel som helst: http://www.wop-snowbike.ch/site/MyImages/Sedrun, 16_03_08 021.jpg
Här är även lite fakta: http://www.snowbike.se/default.asp

Senast ändrad:
Projekt SNL Snowbike
Projekt SNL Snowbike
Lillpojken sa:
Hogizz sa:
Det är skitstort i USA och en massa andra länder, det finns hela cyklar att köpa, det finns kit att köpa, det finns hur många olika modeller som helst att välja mellan.

Snowboard var heller inte godkänt i början, tänk på det, och en polares morfar har byggt liftsystemet i Sälen så dom tar upp detta i vår när dom ska snacka om vilka nya "åk" som ska få användas i liftarna.

Ett kit som finns att köpa till vilken cykel som helst: http://www.wop-snowbike.ch/site/MyImages/Sedrun, 16_03_08 021.jpg
Det där är en fabriksbyggd pryl, det som disskuteras i tråden är något bondmeck som förövrigt ser ut som ja jag vet inte vad. Jag tror knappast att du får ta med dig din egen byggda snowbike upp i liften. Om den ser ut som den vi disskuterar tror jag att chansen är helt obefintlig faktiskt.

Projekt SNL Snowbike
somebody sa:
Lillpojken sa:
Hogizz sa:

Det där är en fabriksbyggd pryl, det som disskuteras i tråden är något bondmeck som förövrigt ser ut som ja jag vet inte vad. Jag tror knappast att du får ta med dig din egen byggda snowbike upp i liften. Om den ser ut som den vi disskuterar tror jag att chansen är helt obefintlig faktiskt.
Men ojojoj naw lilla lilla poojken då :( Har inte far din lärt dig att bygga saker själv? Ja då förstår jag att du blir lite ledsen i ögat när du ser att andra kan :(

För det första var det där bara en provkonstruktion för att testa konceptet, nu har jag börjat bygga den mer seriös eftersom jag märkte att det var kul som fan att åka.
Hur smart känner du dig när du tror att bästa resultatet nås på första prototypen? Dom riktiga snowbikesen tog flera år att utveckla.

Projekt SNL Snowbike
Schulle sa:
http://www.northlegion.com/videos/

Kola där så får ni se att i norge är det iaf tillåtet att ta med en snowbike eller SMX som de heter upp i liften.
Precis, min snowbike som ni ser på bilderna är som sagt bara en prototyp för att reka "kulhetsfaktorn". Nu när jag vet hur kul det är, så börjar bygget på riktigt, och jag vet som sagt folk som kan få detta godkänt i sverige ;)

Projekt SNL Snowbike
Det handlade inte om att bygga saker själv utan att du inte kommer att få ta med dig din pryl upp i en riktig skidbacke. Svetsa ihop tre bitar stål lite halvtaskigt och borra fyra hål är inget jag skulle stoltsera med att kunna heller.

Projekt SNL Snowbike
somebody sa:
Det handlade inte om att bygga saker själv utan att du inte kommer att få ta med dig din pryl upp i en riktig skidbacke. Svetsa ihop tre bitar stål lite halvtaskigt och borra fyra hål är inget jag skulle stoltsera med att kunna heller.
Haha, men ni freeridare är väl ändå ena jävla gnällkukar med dyslexi. Missade du kanske ännu en gång att det är ett TEST?
Bygg dig en egen snowbike eller vad fan som helst, och den MÅSTE se fabriksbyggd ut, dessutom på första försöket, annars kommer jag garva ihjäl mig mer än vad jag redan gör åt dig. Detsamma om du nu inte antar utmaningen xD

haha, tuff bakom tangentbordet är lätt att vara lilla grabben :)

Projekt SNL Snowbike
hampas sa:
fint bygge!
här är några som kör hårt i fonna på något liknande, vet inte om det räknas som SMX men
https://www.freeride.se/content/1090/
2 polare köpte sig precis den där modellen, det var därför jag blev sugen på att bygga en egen. Vi får väl se hur bra min går jämfört med deras när den är klar, jag har ju redan bättre glid i alla fall, håller på och förbättrar svängegenskaperna och designen nu :)

Senast ändrad:
Projekt SNL Snowbike
Riktigt nice bygge! kan nog bli bra, verkar sjukt roligt iaf!

Lillpojken sa:
jonathan_chips sa:
OWester sa:
nej, som f*n lr. Longboard är ju asnice.
På vilket sätt är longboard fjantigt?
En lång bräda som man bara åker rakt fram med och inte gör något speciellt med, lite grand som en vanlig svenssonbil, inget ballt med det liksom :)
Du verkar ha fått dedär med longboard om bakfoten. Du jämför longboard med skateboard... Det är rätt idiotiskt, det är två helt olika saker. Tänk dej att en skateboard är ett par renodlade parkskidor, då är longboarden ett par feeta puderskidor.
En skateboard gör man trix med, en longboard cruisar man med. Men gör det för känslan.
Dessutom kan man göra ganska sjuka trick med longboard också...

Projekt SNL Snowbike
somebody sa:
Lillpojken sa:
Hogizz sa:

Nån som är lite avis tror jag för han inte får låna sin pappas svets för den är för farlig stackars pöjk!

Projekt SNL Snowbike
Sers är du inte läskunnig? Det handlar inte om att kunna svetsa även om nu en helt okunnig människa skulle lyckas punkta ihop det där med samma resultat. Det handlar om att hans pryl aldrig kommer att få plockas med upp i en skidbacke.

Projekt SNL Snowbike
somebody sa:
Sers är du inte läskunnig? Det handlar inte om att kunna svetsa även om nu en helt okunnig människa skulle lyckas punkta ihop det där med samma resultat. Det handlar om att hans pryl aldrig kommer att få plockas med upp i en skidbacke.
instämmer med allt du skrivit i den här tråden och passar även på att dela ut ett veckans lol till lillpojken och hans ogenomtänkta komentarer.

Projekt SNL Snowbike
marer sa:
somebody sa:
instämmer med allt du skrivit i den här tråden och passar även på att dela ut ett veckans lol till lillpojken och hans ogenomtänkta komentarer.
Haha, ååh men nej, "ett veckans lol"? :(
Är det inte det sötaste lilla nördigaste uttryck ni någonsin har hört, jag kan inte sluta skratta i alla fall? ^^
Det är så kul med alla småpojkar här på freegay, dom är som små inredningsarkitekter hela bunten, era små Ernst'ar xD
Mamma vill säkert plantera blommor till våren, jag gör en tråd om det så kan ni hjälpa till att nå bästa resultat :)

Senast ändrad:
Projekt SNL Snowbike
haha och en sak till "marer" (xD), jag måste tyvärr medge att du är den icke läskunnige, jag är ledsen att behöva såra ditt fluffiga lilla hjärta, men det ni ser på bilderna har jag redan förklarat att det bara är en prototyp för att testa konceptet med en "Snowbike".

Det är av samma princip som flickorna knullar med dig för att sedan gå vidare till någonting som fungerar, förstår du lättare nu, när jag talar ditt språk? :)

och PUSS på er alla, ni är så jättesöta när ni hoppar runt i gröna, rosa, röda, turkosa skidkläder som hänger ner till knävecken på er :) puss puss puss

Projekt SNL Snowbike
Lillpojken sa:
marer sa:
somebody sa:
Är det inte det sötaste lilla nördigaste uttryck ni någonsin har hört, jag kan inte sluta skratta i alla fall? ^^
Det är så kul med alla småpojkar här på freegay, dom är som små inredningsarkitekter hela bunten, era små Ernst'ar xD
Mamma vill säkert plantera blommor till våren, jag gör en tråd om det så kan ni hjälpa till att nå bästa resultat :)
haha, du verkar vilket fall vilja bevara titeln.
är det nån som är en ernst här så är det väll du som lägger upp en bild på en demolerad cykel och förväntar dig komentarer som "åh vad snygg! vad händig du är! vilken storlek är din mutterdragare?" osv, och blir skitförbannad när några går utanför dina fantasiramar och kritiserar bygget.
gör en tråd om blommor du, de tenderar ju att bli fina åtminstonde...

Projekt SNL Snowbike
marer sa:
Lillpojken sa:
marer sa:
är det nån som är en ernst här så är det väll du som lägger upp en bild på en demolerad cykel och förväntar dig komentarer som "åh vad snygg! vad händig du är! vilken storlek är din mutterdragare?" osv, och blir skitförbannad när några går utanför dina fantasiramar och kritiserar bygget.
Haha, det verkar som det är din fantasivärld du försöker dra in mig i lille pojk. Varför skulle jag starta en tråd för att folk ska beundra mig? Gör du det? Och i så fall, varför gör du det på ett forum som domineras av små grabbar? Har du fastnat i garderoben? Kanske vågar du inte komma ut? Är det därför du har en stor bild på Orup i ditt rum? :O

Många frågor lämnar du obesvarade nu :S

Senast ändrad:
Projekt SNL Snowbike
Lillpojken sa:
haha och en sak till "marer" (xD), jag måste tyvärr medge att du är den icke läskunnige, jag är ledsen att behöva såra ditt fluffiga lilla hjärta, men det ni ser på bilderna har jag redan förklarat att det bara är en prototyp för att testa konceptet med en "Snowbike".

Det är av samma princip som flickorna knullar med dig för att sedan gå vidare till någonting som fungerar, förstår du lättare nu, när jag talar ditt språk? :)

och PUSS på er alla, ni är så jättesöta när ni hoppar runt i gröna, rosa, röda, turkosa skidkläder som hänger ner till knävecken på er :) puss puss puss
1. jo jag är läskunnig.
2. det stod inget om en prototyp i topic utan det var någonting som kom fram förns några inlägg senare när du ganska uppenbart märkte att folk började skriva sin uppriktiga mening om att din hemmasnickrade cykel (nej just det, det var bara två fästen du gjort).
3. okej ja det blev mycket klarare, bra exempel!
är det dig de går till då eller? den händige lillpojken som kan borra och svetsa helt själv.
ska de gå till nånting som fungerar så ska de ju fan hålla sig långt borta från din jävla snöcykel vilket fall.

Projekt SNL Snowbike
marer sa:
Lillpojken sa:

1. jo jag är läskunnig.
2. det stod inget om en prototyp i topic utan det var någonting som kom fram förns några inlägg senare när du ganska uppenbart märkte att folk började skriva sin uppriktiga mening om att din hemmasnickrade cykel (nej just det, det var bara två fästen du gjort).
3. okej ja det blev mycket klarare, bra exempel!
är det dig de går till då eller? den händige lillpojken som kan borra och svetsa helt själv.
ska de gå till nånting som fungerar så ska de ju fan hålla sig långt borta från din jävla snöcykel vilket fall.
Oj, vad pinsamt det blev nu, du glömde att läsa ännu en gång, oops :S
Läs inlägg 9 EN gång till, och alla inlägg innan. Du ska se att det klarnar då :) PUSS

Projekt SNL Snowbike
Lillpojken sa:
marer sa:
Lillpojken sa:
Haha, det verkar som det är din fantasivärld du försöker dra in mig i lille pojk. Varför skulle jag starta en tråd för att folk ska beundra mig? Gör du det? Och i så fall, varför gör du det på ett forum som domineras av små grabbar? Har du fastnat i garderoben? Kanske vågar du inte komma ut? Är det därför du har en stor bild på Orup i ditt rum? :O

Många frågor lämnar du obesvarade nu :S
det verkar som du redan kraschat med din "SNL" och slagit huvudet i nånting. gick svetsfogarna sönder?
det jag säger är ju att du inte kan ta kritik! vilket har framgått ganska så klart i den här tråden.
jag har ingen orup affisch på mitt rum tyvärr. gjorde det dig besviken på något sätt? det är bra och relevanta kontringar du kommer med!

Tillbaka
Topp