projektarbete: Val Thorens

pizzle

Ny medlem
Tjatja. Jag har som projektarbete tagit mig an utmaningen att anordna en resa till Val Thorens på sportlovet.
Resan skulle främst vara för eleverna på skolan, typ en 60-70 st.

Tänkte bara kolla om det fanns någon någorlunda erfaren person här som har några tips?
Tips på hotell, bussbolag, bussar, paketgrejer eller whatever.

Tacksam för svar... wiiii.

Tjena!

Det låter som om det skulle passa bäst med UCPA för er.
Stort eget centra i backen (OK, en liten promenad på 5-10 min upp till byn). 3 mål mat om dan. Egen pub och så (fast jag tror ju det är bättre drag i toppen av byn. Tango (se), Froggen (uk), SneSnö (dk) och ett holländskt ställe som jag glömt vad det heter.)
http://www.ucpa.se
Se till att köpa liftkort för alla 3 dalarna, inte bara Val T.

Annars kan du kolla med Lion, Langley eller Ving ang. paketresor.

Val Thorens är i vilket fall som helst ett riktigt bra val!
Funderar själv på att åka dit igen i vinter och introducera Alperna för min bror. Vecka 10 och 11 nånstans. Vi ses i backen (eller utanför).

Ha det puder!

Gör så här. Ring UCPA nu innan dom skickat ut vinterkataloger och bokningar kommit igång, berätta hur många personer ni räknar med, så prel.bokar ni ett gäng platser...

Nu kanske någon som jobbar på ucpa blir arg på mig.. men men.

du kan ju alltid pröva..

Nortlander kör dig dit ganska billigt, även om UCPA troligen är bättre (med tanke på att de har egna guider osv). Tango är ett rock n roll ställe. Vi åkte ett gäng på 50-60 pers för några år sedan, vecka sju, med just nortlander och riktigt billigt var det... /m

Tackartackar!

Måste bara kolla med min handledare om man verkligen får göra så. Då är det ju inte jag som gör "jobbet"... även om det blir en grym resa. :)

Men det är värt att prova. Tack för tipsen, kom gärna med mer om ni har nåt!

Det är mycket jobb och fixa en resa men jag ringde runt till en 30tal bussföretag och skulle hyra bussar var inget problem men vissa var oförskämt dyra, kan nog säga att det bli grymt mycket billigare att fixa resan själv + att du får en massa erfarenhet. Boende fixar du lättast genom att skicka en förfrågan till ett hotell helst lägenhetshotell då blir det billigast. Altenege eller hur det stavas är ett bra alternativ om ni vill bo billigt och bra.

Kan gissa att du kan få i hop en resa för runt 2800-3200:-/ skalle om du inte tar nått.
Då är det med boende och resa sen får dom fixa liftkort själva, eller så fixar du det med men dom priserna finns på hemsidan.
Mellan 40 000:- till 60 000:- inklusive moms..är ett notmalt pris för bussen i 10dagar tänk på att åt vissa bussbolag måste du fixa boende och halvpension.

Men om du vill göra det lätt för dig så är det bara att ringa nått resebolag för dom fixar det ofta till ett bra pris men inte i närheten av om man gör det själv.

Det är bara att fråga om du vill veta nått mer!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp