Pryldatabasen 2015

johan

Administrator
Pryldatabasen 2015
pryldb15y-750x368.jpg

Nu släpper vi äntligen årets upplaga av Pryldatabasen, Sveriges största prylguide för vintersportprodukter. Pryldatabasen att kommer uppdateras löpande under hösten så känn ingen oro om något saknas nu, det kommer mera. Har du redan testat årets prylar? Skriv gärna en recension!
https://www.freeride.se/prylar/2015/

Pryldatabasen 2015
Nej det är ingen svensk firma som säljer de i år. Det är EDGE Boardshop som säljer de och de i Munchen. Edge är bra att ha att göra med. Ronnie är en skön kille.

//H

Pryldatabasen 2015
Pryldatabasen 2015
Kollade in Yniqs hemsida. Finns några riktiga guldklimpar alltså... Min favorit är nog ändå "WE ARE A VALUE DRIVEN COMPANY."

Pryldatabasen 2015
xSooLx sa:
fy skäms.

Edit: följande stämmer inte riktigt, se inlägg en bit ner.
dock kan det vara värt att tillägga att det enda som skiljer damversionerna av friåkningslaggen Sin, Soul och Super (Saffron, Star och nåt jag inte minns) från herrversionerna är färgen. vitt + rosa/lila/blått istället för svart + blått/gult/rött.
Squaden görs enbart i svart-blått om jag fattat rätt.

men jag håller fortfarande med om att det är tråkigt att de inte lagt upp tjejversionerna.

Senast ändrad:
Pryldatabasen 2015
gött mos :)
kan förstå att det är mycket jobb för företagen att lägga in alla prylar och info, men det är ju synd om de drar på sig badwill pga inga tjejskidor.

Pryldatabasen 2015
Heddious sa:
dock kan det vara värt att tillägga att det enda som skiljer damversionerna av friåkningslaggen Sin, Soul och Super (Saffron, Star och nåt jag inte minns) från herrversionerna är färgen. vitt + rosa/lila/blått istället för svart + blått/gult/rött.
Där är vi nog inte helt överens... Edit: men jag kan vara felunderrättad...

"As in the men's 7 Series skis, the high-end models (Star, Savory and Saffron) are classic vertical-sidewall laminate constructions with wood cores, though lighter-weight paulownia wood is used in the women's models. "

Senast ändrad:
Pryldatabasen 2015
xSooLx sa:
Heddious sa:
Där är vi nog inte helt överens...

"As in the men's 7 Series skis, the high-end models (Star, Savory and Saffron) are classic vertical-sidewall laminate constructions with wood cores, though lighter-weight paulownia wood is used in the women's models. "
fel av mig, givetvis har du rätt. jag blandade ihop det med mått och profiler. bredd, shape osv är likadana men själva träslaget skiljer.

Pryldatabasen 2015
johan sa:
Vattendroppe sa:
johan sa:
Skulle vara grymt om den låg som en möjlig list-sortering med andra subgrupper också. T ex lättaste skidan med 110-120 mm midja e dyl.
Det går bra att bygga på med flera sökkriterier. Här har du lättaste skidorna med 110-120 mm midja:
https://www.freeride.se/prylar/gear...120&waist_min=110&price_max=14000&price_min=0
Bortsett fra at en del av de som legger inn vekt på skiene ikke kan lese og derfor legger inn vekt pr ski og ikke pr par...

Pryldatabasen 2015
Heddious sa:
xSooLx sa:
Heddious sa:

fel av mig, givetvis har du rätt. jag blandade ihop det med mått och profiler. bredd, shape osv är likadana men själva träslaget skiljer.
Enligt Holger ska flexet inte skilja...
Hi Torbjörn,
thank you for your request.
As you said: The difference is just the design - the flex is the same in Sin and Saffron (even if you might read other things, it is the same ski....).
So, she can chose by the optic...
Best regards
Holger

Karin, Jürgen & Holger - Das Sport65-Team

Pryldatabasen 2015
SiSt sa:
johan sa:
Vattendroppe sa:
Skulle vara grymt om den låg som en möjlig list-sortering med andra subgrupper också. T ex lättaste skidan med 110-120 mm midja e dyl.
Det går bra att bygga på med flera sökkriterier. Här har du lättaste skidorna med 110-120 mm midja:
https://www.freeride.se/prylar/gear...120&waist_min=110&price_max=14000&price_min=0
Bortsett fra at en del av de som legger inn vekt på skiene ikke kan lese og derfor legger inn vekt pr ski og ikke pr par...
Ajdå. Ser nu att det är inte inskrivet likadant för alla märken. Funderar på vilken format som är bäst? per skida eller som par?

Pryldatabasen 2015
torax sa:
Heddious sa:
xSooLx sa:

Enligt Holger ska flexet inte skilja...
Hi Torbjörn,
thank you for your request.
As you said: The difference is just the design - the flex is the same in Sin and Saffron (even if you might read other things, it is the same ski....).
So, she can chose by the optic...
Best regards
Holger

Karin, Jürgen & Holger - Das Sport65-Team
Är det inte bättre att kolla med svenska agenturer vad som skiljer istället för med en tysk hemsida? Ping
@peta (oki Dynastar men det är ju samma agentur)

Pryldatabasen 2015
johan sa:
SiSt sa:
johan sa:
Ajdå. Ser nu att det är inte inskrivet likadant för alla märken. Funderar på vilken format som är bäst? per skida eller som par?
Pr ski er best, da blir det vanskelig å misforstå.

Er det mulig at søket går etter vekt på lengste lengde?

Tillbaka
Topp