Public Enemy även bra i pist/offpist?

danill

Ny medlem
Jag funderar på att köpa ett par Public Enemy, jag har hört att de är väldigt mycket en park-skida men eftersom jag inte åker i parken så undrar jag om den fortfarande är lika bra i pist/offpist!

Jag är 173 ca och jag väger 57 kg vad tycker ni jag ska ha för längd? jag vill gärna ha ett par skidor som jag kan ha ett par år som jag inte växer ur så de ska vara lite långa men INTE för långa

Har hittat dem för 2500 svenska riksdaler bra pris?

Tacksam för alla svar!

GOTT NYTT SKIDÅR!

kan inte mycket själv men jag vet att när jag frågade efter ett par twintips som funkade bra i pist och offpist också så blev jag rekomenderad public enemy.

De går ofta loss på över 5 papp i affären så 2.5 skulle jag kalla ett bra pris.

Men jag vill kunna ha dem denna säsong och nästa säsong och eftersom jag fått ett så bra pris så erbjöd sig mina föräldrar att betala! Så då tycker jag nästan de är värt det!

Dem borde nog kunna hålla 2 säsonger eftersóm jag ändå bara kommer att åka 2 veckor per säsong! (man kanske inte kallar det säsong men...)

Jag har ett par K2 PE som jag inhandlade på Alpingaraget. Jag frågade efter en bra allround skida som fungerar bra i pist, park och puder och allas självklara val på alpingaraget var K2 PE! Isåfall tycker jag att du ska köpa 179 cm, om du nu inte väger lite för lätt (?) Men definitivt en grym allround skida!!

Har hört ganska mycket olika om denna skida, men jag tror att jag inhandlar den. Pga det mycket låga priset jag fått så har jag råd att misslyckas.

Tack för alla tips men ni får gärna komma med mer!

Gott nytt!

Du gör rätt som inhandlar den, och jag är rätt säker på att alpingaraget kan rätt så mycket om ni grejjer, dessutom så frågade jag 3-4 säljare och alla rekomenderade den skidan även fast jag inte sa något speciellt pris!

PEACE
J

"Skiersdown" skrev att de kommer att bli på tok för mjuka om ett tag, vilket jag inte tror stämmer särskilt bra, eftersom det är en relativ hård och styv skida... däremot möjligtvis för kort om ett tag kanske...

Hur kan dom vara så grymma i parken om de kommer vara tillräkligt hårda när han väger kanske 70 kg??

Visst går dom alldeles utmärkt att carva med i lindvallen(om man ändå åker där är det helt fel skida, då ska man defenitivt satsa på ett par pist skidor)

Enligt mig kommer de att vara grymt ostabila på lite hårdare underlagg i fart (storslam, super-g svängar) och de kommer inte svälja ojämneheter bra, pga att den är uppbygd som en parkskida.

Monoski får jag äta på ditt skägg?

Av vad jag har kört på PE,n så tycker jag att den är grymt bra i parken. Dessutom helt OK i pisten eftersom den är hyffsat styv. Däremot offpist är den inte speciellt bra tycker jag.

Bindningar tycker jag att du ska välja Look P12 vilken är en alldeles utmärkt bindning, välj inte någon av markers bindningar, många som jag känner inklusive jag själv har varit med om att marker är veka och går sönder lätt.

Blir jävligt tveksam när jag ser folk skriva att den är dålig i offpist. Jag ändrar mig hela tiden beroende på vad alla skriver, vissa skriver att det är en grym allroundskida för hela berget andra säger att det enbart är en parkskida som är ok i pist men suger i puder.

Hur ska jag göra?

Det beror väl kanske på att det är olika personer med olika smak, åkstilar, läng, vikt och aggressivitet som skriver va de har för erfarenheter. Jag skulle hellre lita på tips som man får i en skidaffär. Jag skulle inte stirra mig blind på PE. På Conrad finns flera modeller som passar dina önskemål och för liknande pris.

Tillbaka
Topp