Public enemy, Vid köp.

eybabe

Ny medlem
Public enemy, Vid köp.
Tjenare, jag ska chacka ett par Public Enemy 06-07.
Har hört att sportconrad ska va billigast men är priset där bara för skidan eller inkluderat me bindningar? Kanske slarvläste men jag gör tråden igen.

Och om det är någon som har köpt därifrån så kan ni ju snälla berätta om deras service mm.

Vad föredrar ni? Mittenmonterad eller "bakmonterad"

Och var skriver man in om den ska va mitten eller bakmonterad? på remarks när man
beställer

Midsole = bak eller mittenmonterad?

Tacksam för svar

Senast ändrad:
Public enemy, Vid köp.
Midsole=bakmonterat man trycker på choose bindning, sen kommer det upp alla prsier med bindningar.. kostar 369 E med look p12 allafall

Public enemy, Vid köp.
Du kan köpa bara skidan, eller skida och bindning såklart.
Det beror ju på vart man vill åka, rail+park så är det bäst med mittmonterat.
Jag själv kör inte bara park, så jag har +3 cm.
Det finns en tråd om sport-conrad också. Gå inte där istället.

Senast ändrad:
Public enemy, Vid köp.
Beställde ett par public enemy där just innan jul och kan varm rekomendera att beställa därifrån, inklusive frakt ca 3500 kr. Butik i sverige ca 5600 kr. Skidorna var hemma bara på några dagar hemma vid dörren. Corecenter är inte alls bakmonterat det är monterat mitt på tyngdpunkten, något längre fram än det skulle jag absolut inte rekomendera eftersom skidan inte är symetrisk som till exempel fischer addict. En skida som inte är symetrisk ska inte mittmonteras, så vitt jag vet kör jibb eliten på corecenter på public enemy. Corecenter om du bara kör park. Jag beställde hem mina omonterade och fick dom monterad mid sole +3 i en lokal butik. Det är väl den bästa monteringen, enligt mig i alla fall, om du ska kunna åka bra i pisten med rätt teknik, bra i puder då den har 85 i midja och även kunna åka park en hel del.

Hoppas du fick lite hjälp.

//MVH Adam

Public enemy, Vid köp.
Tack för all hjälp. Men nu till den stora frågan, fujative eller P.E kan seriöst inte bestämma mig, ja.. jag vet, fujative= park, men menas det att ja inte kan åka bra i offpisten då? Jag kan ju inte va säker eftersom ja inte provat nån av dom. Säg vad ni tycker jag ska ha och varför ni tycker så.

Public enemy, Vid köp.
jag kör public enemy 1 cm från mittmonterad men jag jibbar ändå inte så mycket.
ja står helt enkelt säkrare på mitt monterat änn bakmoterat

Public enemy, Vid köp.
Public enemy suger i höga farter! Varför köper så många denna skidan? För att folk tycker den är snygg?

Public enemy, Vid köp.
K2 Fujative = En bra park skida.Och på grund av att den är relativt bred så är den ok i offpist också.

Det är klart Public enemy är ju hållbarare pågrund av sitt metallinlägg, men den är både tyngre och hårdare än Fujative skidan vilket gör den till en, för det mesta, sämre parkskida. Public Enemy är nog lite bättre offpistskida också, men det ska vara marginellt.

Men hur bra skidan är offpist beror också en hel del på monteringen.

Tillbaka
Topp