K2 Public Enemy 06/07

• Trådstartare Trådstartare twintipunge
  • Start datum Start datum
T

twintipunge

Guest
K2 Public Enemy 06/07
Hej jag är mycket tacksam om jag får svar!!
Är det någon ide att köpa K2 Public Enemy 06/07 från sportconrad? är dom bra eller dåliga jag är en medel åkare...väger 50 kg och är 158 passar den om den är 159?

Tack på förhand !!!

K2 Public Enemy 06/07
altså om du e 158 cm lång så skall du ha en skida som är runt 150 om du ska jibba i parken..
Jag e ~ 170 o har 163 skidor o de funkar bra. när ja var i din längd hade ja ett par ross scratch i samma längd som mig själv (o dom är ceppe lätta) o dom var jätte klumpiga för mig då.

Måste bara tillägga att dom var jättesköna o köra med i pisten då.. Så om du mest skall åka pist så funkar det bra.

Senast ändrad:
K2 Public Enemy 06/07
haha ni är ju sorgliga som säger att det är för långt...
man får ju kolla lite på vad det är han ska ha skidan till!

ska han åka mestadels pist och lite park så är det ju perfekt med lika långa skidor...

själv har jag ett par 178cm långa Scratch BC alltså stora o feta skidor... jag är 178 cm lång och satte ändå backflip i onsdags... kan snurra 540 med dessa utan problem.

Jag säger iaf som såhär, ska du inte köpa nya skidor nästa år så satsa på ett par som är lika långa som dig då har du lite att växa i. Samt att det går att hoppa med bara man bestämmer sig för det.

ska iofs inte predika om långa skidor när jag köpt ett par nya skidor som är 165cm men dom är bara för park och inget annat.

Sen lite angående din tråd.

Varför skulle det inte vara någon ide att köpa från sport-conrad?
hur åker en medelåkare, samt var åker en medelåkare?
och till slut.

Det kommer varken vara skidans längd, skidans märke eller skidans vikt som sätter dina trick, det hela handlar om teknik och mod.

Man sätter aldrig en 360 el. backflip om man inte vågar prova ...

OBS, ett par 10 cm längre skidor är ju inte 10 cm längre framåt utan både framåt och bakåt vilket gör att det inte känns så mycket.

Senast ändrad:
K2 Public Enemy 06/07
i år höpte jag nya public enemys, 164cm å jag är 165cm.
jag har typ lagt av med jibbing å satsar på offpist bara för dom är så otroligt sköna ute i pudret^^. men i hoppen känns de stabila, och ja vet dock inte hur det är å snurra 3:a för de har ja inte vågat änn:P
Men då kommer vi till saken: en kväll skulle ja testa mina gammla 150cm p2:or för ja tänkte "om dom är så korta å lätta borde ja kunna snurra bättre",
dom var otroligt lätta, jävligt fladdriga och de kändes aldeless för korta även att jibba. med så den kvällen blev de för det första inge snurrning och för de andra typ inga hopp:O
så jag håller mig till längre skidor^^

K2 Public Enemy 06/07
tack så mkt men jag tycker om och hoppa och man kan inte kalla mig en medelåkare kom jag på... jag har suttit en switch 180 grab typ 1 meter högt och så så det är ingen ide att köpa extrem ak4 -02ans modell eller en kompis till farsan kollar på extrem fabriken i åre och då kanske det finns skidor till mig? om det inte finns

Det är snart slut på sessongen och då kanske jag ska köpa ett par skidor som är 163 för jag kanske växer jag är 158-159 cm

K2 Public Enemy 06/07
Jag köpte ett par public enemy från sportconrad men mina är lie konstiga i designen på undersidan, dom är röda där det ska vara vitt och vita där det ska vara rött. nån som vet varför?
finns det två modeller?

K2 Public Enemy 06/07
finns ingen anledning att ha Public enemy om du ska åka park. vill du ha K2 köp fujative eller Juvy.

Senast ändrad:
K2 Public Enemy 06/07
jakkpot sa:
Jag köpte ett par public enemy från sportconrad men mina är lie konstiga i designen på undersidan, dom är röda där det ska vara vitt och vita där det ska vara rött. nån som vet varför?
finns det två modeller?
Det är olika design för olika längder. Vet att 179 är röd under med vita detaljer, medan 169 är vit under med röda detaljer.

K2 Public Enemy 06/07
linder sa:
själv har jag ett par 178cm långa Scratch BC alltså stora o feta skidor... jag är 178 cm lång och satte ändå backflip i onsdags... kan snurra 540 med dessa utan problem.
Jag har 185:orna och är 174cm! ;-) Men jag drar bara 360... Det kan dock bero på att jag inte är en lika stor parkråtta!

K2 Public Enemy 06/07
köpköpköp!! grym skida , funkar bra på hela berget och är inte så otymplig om alla säger..

hejpådej.

Tillbaka
Topp