Public enemy VS teneighty

• Trådstartare Trådstartare Knolpak
  • Start datum Start datum
K

Knolpak

Guest
Undrar om det är någon här som har åkt BÅDA dessa skidor och kan tala om hur de beter sig. Annars är alla tips välkomna. Funderade på ett par teneighty, men dom känns lite lite för mjuka. Hur är public enemyn i jämförelse?

Är dom? Trodde dom skulle vara hårdare. Det var vad jag hörde iaf... Å fan. Hur står dom sig på div underlag då?

Public Enemy är INTE mjukare, de är hårdare och därför mycket mer allround än 1080. Jag har ett par PE och är mycket nöjd med dessa, fungerar bra att bränna på i pist då de är hårdare än 1080. Helt ok i offpisten oxå.

jag har INTA åkt publicenemy men 1080 spaceframe o den e mjuk de kan jag hålla med om. men som sakt ingen aning

Maradona: Grejjen är den att jag älskar att leka i park och när jag inte är där ligger jag antagligen med örat 2cm åvanför pisten i en snabb och hård sväng. Parken är lätt att uppfylla. Vilken twintip som hellst funkar ju. Men att samtidigt åka pist också. Vad ajg har hört så ska Public enemyn vara bra på det. Om du nu jämför med extremfallet slalomskida. Vad är skillnaden?

Och hur "ok" är den i offpisten. Kommer dock förhoppningsvis bara bli max 1 vecka offpist i år, så det spelade väl inte sån stor roll...

men hallå jag vet inget om fujative men de e pep som tagit fram dem så dem lär ju funka... köp dem i stället?

lite då rå? nej jag e typ 12 år så jag dricker inte men om man tänker efter.. så skrev du att du gillade park o pep har tat fram dem för jibb

Efter det där kanonbra uttalandet Mr_Skoglund ser det deffinitivt ut att bli PE...

Trodde nämnligen 1080:n var kul i pist men efter att ha känt på den trodde jag inte det längre... Kändes för mjuk... Aja... Tack för infon!

Jag har åkt båda, fast int eså mkt, och bara ett åk på försäsong, men jag skulle nog säga public enemy

fujative ändå.. men du vill ju inte ha den så ta pe de låter som dom e hårdare 1080 e dyrare också

August: Till och med jag kunde stava när jag var 12år. Ansträng dig lite. Jag fattar seriöst ingenting av vad det är du säger. Och därmed lyssnar jag inte heller.

Hellst vill jag ju testa båda en dag var eller något. Men så kommer det deffinitivt inte att bli. Har däremot funderat mer och mer på att köpa kanske en skida bara för jibb. Och sen en begagnad slalomskida för pist.

Om vi antar det här då: Jag vill ha en skida för enbart jibb. Kommer även gå i lite puder. Låter som 1080:n är klockren då. Vill inte ha något bredare än 80mm midja. Vad hade ni valt då?

1080 är klockren i parken som du säger. det är helt klart den skidan du söker av dom två.. även om jag personligen gillar PE bättre men sen är jag rätt tung och hänger mest i BC.. Men det är ju som man säger 1080 gör att kassa park åkare, ser ut som bra park åkare.. det måste ju betyda att den är bra.. Vill du ha en skida som kommer funka både i puder och park välj PE om du inte väger typ 25 kg då kan man kanske åka på 1080..

Det lutar just nu (och kommer säkert så bli) mot ett par public enemy. Inget annat. Jag väger lätt men gillar och är bra på hårda skidor. Eftersom jag nyss har börjat åkt skidor (läs max 8-10m hopp med någon grab) så kommer jag åka lika mycket park som pist. Har känt på PE och tycker den verkar vara skidan för mig.

jag har kollat runt lite på en skida som funkar bra i både offpist/pist och park, har tittat närmare på K2 Seth Pistol, men även lite på PE. är det någon som kan säga mig vad som skiljer. PE är väl lite mjukare och mer för parken medans Seth Pistol är mer för berget. eller?

jag ska till BC i januari, 3 månader, ska köpa skida men har ju inte bestämt mig. PE är ju billigare men funkar den i offpist lika bar som Seth pistol?

andra förslag?

Eee... Seth pistol är väl definitivt inte en skida som funkar överallt. Skidan har 94mm eller 96mm (kommer inte ihåg vilket) midja. Det kommer aldrig funka i pisten. Den skidan är alltså en jätte.

Har själv kittat på mig public enemyn nu. 80mm midja fungerar väl sådär i pisten. Men det är ganska snäv radie på den och lagom hård. Monterade även plattor till 810 bindningarna. Då kommer den funka hyffsat för pist.

Tillbaka
Topp