Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Puckelpist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hjertman" data-source="post: 97150" data-attributes="member: 31168"><p>äntligen någon på freeride som intresserar sig för puckelpist åkningen. jag är en av de få killarna i skandinavian som har fått chansen att gå på freestyle gymnasiet uppe i åre så tänkte berätta lite kortfattat.</p><p></p><p>1: mjuka ben , a och o . åker man stelt i puckeln så ser det inte bara dåligt ut. det är svårare och man får deffenetivt ont i ryggen om man åker stelt.</p><p></p><p>2: överkroppen i åk riktningen , annars så får man vrid och får svårt att kontrolera åkningen</p><p></p><p>3: stav isättningen , den är viktig. sätt i staven baksida puckel. om man åker i en ricktigt låg åkprofil som jag gör så har jag en stavlängd på 1.04 m och jag är 1.86 lång . </p><p></p><p>3: ja hur tar man en puckel då . ner med skidspetsarna på andra sidan puckeln så snabbt som möjligt och försök inte attackera hela puckeln med hela skidan då får man lätt för mycket komprission och man sjunker ihop för mycket och försöker trycka ifrån. det leder till högre hastighet och man kommer i o-kontroll. så ner med skidspetsarna i slutet på puckeln och arbeta med hela kroppen för att tamot puckeln. försök inte att trycka ifrån allt du kan du sak fortfarande ha en relativt låg profil .</p><p></p><p>4: träna gärna kortsvängsövningar i branter först . klarar du det så kan du ge dig ut i en puckel. klarar du inte av att göra kortsvängar i en brant utan att skena iväg eller med andra problem så ska du inte ge dig ut i en puckel.</p><p></p><p>5: nästan den viktigaste punkten. jag är en elev inte en lärare. jag har försökt förklara lite snabbt och så gott jag kan. men lite tipps och hur man ska göra fick jag ner iallafall.</p><p></p><p></p><p>// elev @ freestyle gymnasiet åre</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hjertman, post: 97150, member: 31168"] äntligen någon på freeride som intresserar sig för puckelpist åkningen. jag är en av de få killarna i skandinavian som har fått chansen att gå på freestyle gymnasiet uppe i åre så tänkte berätta lite kortfattat. 1: mjuka ben , a och o . åker man stelt i puckeln så ser det inte bara dåligt ut. det är svårare och man får deffenetivt ont i ryggen om man åker stelt. 2: överkroppen i åk riktningen , annars så får man vrid och får svårt att kontrolera åkningen 3: stav isättningen , den är viktig. sätt i staven baksida puckel. om man åker i en ricktigt låg åkprofil som jag gör så har jag en stavlängd på 1.04 m och jag är 1.86 lång . 3: ja hur tar man en puckel då . ner med skidspetsarna på andra sidan puckeln så snabbt som möjligt och försök inte attackera hela puckeln med hela skidan då får man lätt för mycket komprission och man sjunker ihop för mycket och försöker trycka ifrån. det leder till högre hastighet och man kommer i o-kontroll. så ner med skidspetsarna i slutet på puckeln och arbeta med hela kroppen för att tamot puckeln. försök inte att trycka ifrån allt du kan du sak fortfarande ha en relativt låg profil . 4: träna gärna kortsvängsövningar i branter först . klarar du det så kan du ge dig ut i en puckel. klarar du inte av att göra kortsvängar i en brant utan att skena iväg eller med andra problem så ska du inte ge dig ut i en puckel. 5: nästan den viktigaste punkten. jag är en elev inte en lärare. jag har försökt förklara lite snabbt och så gott jag kan. men lite tipps och hur man ska göra fick jag ner iallafall. // elev @ freestyle gymnasiet åre [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Puckelpist
Tillbaka
Topp