Puder bindningar

NyZeLL

Ny medlem
Puder bindningar
Jo jag har tanken att beställa ett par Rossignol Brigade och eftersom jag är ganska ny i pudret så undrar ja om Marker 12 eller 14 är nått att rekomendera, isåfall vilken? eller finns det ännu bättre i den prisklassen för just puder åkning? det ska ju hoppas ganska mycket och jag är en pjäs på 80 panner så...

Puder bindningar
...så du vill inte ha ett par marker som bindningar..om nu inte denna bindning heter duke eller jester. Mitt tips till dig är att köpa antingen Look Px14 eller 15 eller Salomon 914/sth916 beroende på hur mkt du tror du kommer att ladda på (hur fort och hårt...ju hårdare och fortare desto högre din)...ahhh vafan...spana efter Look Px15...den kommer nog bli perfa åt dig.

Puder bindningar
marker 12 eller 14 borde fungera så länge du underviker all typ av jibbing. köra framlänges funkar den utmärkt till men blir det switch åkning eller likande så är det katastrof, och mitt tips är att vara på den säkra sidan så köp duke eller jester som PNyberg sa eller köp något annat märke.

Puder bindningar
TheFibretech sa:
marker 12 eller 14 borde fungera så länge du underviker all typ av jibbing. köra framlänges funkar den utmärkt till men blir det switch åkning eller likande så är det katastrof, och mitt tips är att vara på den säkra sidan så köp duke eller jester som PNyberg sa eller köp något annat märke.
Det är inte att konstruktionen är dålig för jibbing, det är bara att parkåkare pressar bindningarna ganska hårt, utan att köpa en kraftigare konstruktion (bättre bindning) eller skruva den till en bra inställning. Salomons 12-dinare och Looks 12-dinare pajar lika lätt vid switchlandningar...

Mitt tips är en Salomonbindning. Enkel, okomplicerad, och pålitlig. Om du är duktig åkare och brukar skruva dina bindningar högt är STH16 perfekta, men nya STH14 kommer nog också funka jättebra.

Look och Rossignols kolvbindningar är bra, men kan vara osmidiga i lössnö... Men om du köper Briden får du nog ett par Rossibindningar billigare...

Mitt tips är dock att du köper en bindning med minst 14 på DIN-skalan.

Puder bindningar
Carled sa:
Look och Rossignols kolvbindningar är bra, men kan vara osmidiga i lössnö... Men om du köper Briden får du nog ett par Rossibindningar billigare...

Själv tycker jag att det är lättare att komma ur och i en kolvbindning i lössnö.

Puder bindningar
PNyberg sa:
Carled sa:

Själv tycker jag att det är lättare att komma ur och i en kolvbindning i lössnö.
Look är snökänsligare, fördelen är ju att du kan hålla i kolven när du kliver i den :)

Tillbaka
Topp