Puder och park bräda?

schten

Ny medlem
Puder och park bräda?
Tja

Jag hade tänkt passa på o köpa en ny bräda nu när det är rea o allt men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa och tänkte därför fråga er på forumet om råd. Jag är cirka 182 , väger ungefär 65 kg och har 43 i skostorlek. Jag åker helst i puder och i parken men det blir även en del pist, fast inte särskilt mkt. Jag är väl en medelbra åkare, tar mig hyfsat enkelt ner för alla backar fast jag är inte den vassaste i parken, även om jag gärna skulle vara det ;)

Har hittils funderat Nitro Misfit och Burton Custom men jag har inte riktigt bestämt mig. Är inte heller riktigt säker på vilken längd jag ska ha ...

Tacksam för svar..

Senast ändrad:
Puder och park bräda?
Allian Peter ström är då någonting att rekomendera.
Funkar bra i park och förvånansvärt bra i puder.

Har för mig att Extrem spectre skulle funka enligt dina krav

Puder och park bräda?
Burton Custom är en sjukt bra bräda... den mest sålda brädan genom tiderna och fortfarande en storsälare.

Att ha samma bräda till park och puder bli alltid en kompromiss, en kort custom skulle fungera bra i parken medan en längre går bättre i pudret. En prioriteringsfråga.

Runt 153-156 skulle jag tagit om jag åker mycket park och puder då och då. Om du vill ha en bräda som fungerar överallt men blir lite svårare att få runt i parken modell större.

Jag är 186 lång, 75 kg och åkte på en 160.5 custom. Fungerade kalasbra överallt! (den gamla modellen, år ala 2002 (?)).

Du kommer inte bli missnöjd med en custom. Nitro misfit vette tusan...

Annars, kolla in Lib-Tech, gnu mfl.

Jag åker nu på en lib-tech trs som "allround" bräda och den fungerar grymt bra! Över förväntan och magne traction är gött att ha. Kolla in nya lib-tech brädor som har banana technology och magnetraction. Låter som om det kan bli ett vinnande koncept för park/puder som enda bräda.

Doughboy här på forumet kan nog berätta mer då han tillbringade en vecka på en banan magnetraction bräda nyss.

Hej Hopp

Puder och park bräda?
okej tack så mkt för svaren,, lutar just nu åt customen men jag kollar oxå på Lib tech trs med banan grejen men jag hittar den inte någonstans några tips på var jag kan få tag på en?

Senast ändrad:
Puder och park bräda?
nummer8 sa:
men jag kollar oxå på Lib tech trs med banan grejen men jag hittar den inte någonstans några tips på var jag kan få tag på en?
Det finns inga att få tag på nu. I så fall får du förbeställa en till nästa säsong. Maila mig på info@permafrost.se om du är intresserad.

Puder och park bräda?
salomon fastback.... en lite hårdare freestylebräda för att just passa bra i både pist,puder o park... har en sådan själv och e väldigt nöjd me den.. e som du inte vassast i parken heller men åker mest puder så e som sagt väldigt nöjd me den

Puder och park bräda?
Om du vill ha en verklig allroundbräda (twin form, direktionellt flex, vridstyv, lätt som helvete) så ska du köra på en Rome Design. Knäckte precis min för att den är sjukt dålig hållbarhet på, men samtidigt den klart bästa bräda jag någonsin testat. Värt att kolla upp! Går på rea från många usa-sidor.

Puder och park bräda?
I park har jag aldrig testat något bättre än Arbor Draft, har dock inte fått möjlighet att prova den i puder än, kan tänka mig att den kanske inte håller måttet riktigt där.

Annars är alltid Nitros Suprateam en favorit, går att skära tills knäna/arslet tar i backen i 20+ slasksnö.. Den flyter så sjukt bra på slask, puder, socker, smör, vad som helst som är mjukt, samtidigt som den greppar bra på is och andra ogästvänliga underlag.
I kickers är den skön tack vare bra pop och att den är riktigt lätt.
Haha nu blir det till att plocka fram den gamla rackarn känner jag :)

Puder och park bräda?
dahl sa:
I park har jag aldrig testat något bättre än Arbor Draft, har dock inte fått möjlighet att prova den i puder än, kan tänka mig att den kanske inte håller måttet riktigt där.

Annars är alltid Nitros Suprateam en favorit, går att skära tills knäna/arslet tar i backen i 20+ slasksnö.. Den flyter så sjukt bra på slask, puder, socker, smör, vad som helst som är mjukt, samtidigt som den greppar bra på is och andra ogästvänliga underlag.
har kollat runt lite och Nitros Suprateam ligger verkligen bra till nu :P

Senast ändrad:
Puder och park bräda?
Efter att ha kollat runt lite på de brädor ni har rekommenderat till mig känns det nästan svårare att välja än vad det var förut :S

väljer just nu mellan framförallt 5 olika brädor:

Nitro Suprateam 157
Nitro Misfit 158
Rome Design 158
Rome Agent 158
Burton Custom 158

Sen funderar jag även på Libtech trs banana tech men den verkar ju vara helt omöjlig att få tag på, vill köpa en innan sommaren då jag hade tänkt åka till riksgränsen med en kompis.

Kan lägga till att jag är sugen på en twintip men jag vet inte riktigt hur det fungerar i puder, vill som sagt åka framförallt puder och park, cirka 40/40 och resten i pist.

Jag tackar för alla svar jag fått hittils och hoppas att jag kan få lite mer råd som kan hjälpa komma till ett beslut...

Puder och park bräda?
Köp inget märke som inte har bra garantier. Burton har förmodligen markandaens bästa och du slipper bli brädlös om något går sönder. jag har inte hört något dåligt om Lib men jag skulle passa mig för Nitro och Rome.

Puder och park bräda?
gbgpuderludret sa:
Köp inget märke som inte har bra garantier. Burton har förmodligen markandaens bästa och du slipper bli brädlös om något går sönder. jag har inte hört något dåligt om Lib men jag skulle passa mig för Nitro och Rome.
ok kollade precis detta på Rome och håller med om att det inte lätt så bra, men vad jag såg så hade Nitro två års garanti, ett år mer än Burton, vilket låter bra. Har du hört något annat om Nitro då eller är garantin dålig iallafall?

Senast ändrad:
Puder och park bräda?
dahl sa:

Jag testade förra årets Suprateam. Ett lok...
Att den är lätt är dock helt fel...Tyngre bräda får man leta efter. Men som sagt köttar sönder allt.

Rome är bra brädor.

Puder och park bräda?
lånar tråden lite, hur blir kan jag ha en bräda som är 24.5cm bred om jag har storlek 43 på skorna ?

Snödjup

Tillbaka
Topp