puderhopp-landaswitch-stance

awskr

Ny medlem
hej

jag undrar vad proffsen har för någon stance när dom kör i djuppuder och landar switch efter ett hopp!?!?! duckstance?

Jag tror inte dom har någon speciell stance, men dom har något längre brädor.

FooL//erra

Senast ändrad:
..

jepps.. de e hur du lutar dig.. rätt mycket bakåt asså :)

jag körde min 154. Burton Jussi nere i Val Thorens .. massa FETT djup puder.. MAX bakmonterat och luta mig massa massa bakåt.. funka att landa hur som helst :)

peace..

/Pinn (kör -12/21)

syftar du på hur pass snurrade bindningen ska vara eller hur bakmonterad den ska vara? :S skulle prova mig fram =) alla är vi olika! själv kör jag 21 fram å -21 bak, centrerat, orkar inte skruva å hålla på hela tiden =)

Sandgren2 sa:
syftar du på hur pass snurrade bindningen ska vara eller hur bakmonterad den ska vara? :S skulle prova mig fram =) alla är vi olika! själv kör jag 21 fram å -21 bak, centrerat, orkar inte skruva å hålla på hela tiden =)
hur funkar det i puder då? med centrerat..

Det funkar för BC-hopp, blir lite jobbigt i bakbenet efter ett tag bara.. men när jag kör puder på allvar, ex heliski, då anstränger jag mej å flyttar bak nåra cm =) iofs har de bara hänt nåra få ggr i mitt liv, men ändå. Oftast kör jag BC hopp å då duger C

Själv har jag alltid min normala stance, även om jag skulle landa switch. Nu är jag ju inte proffs och det var inte mej du frågade, det är hur proffsen har det monterat du ville veta. Personligen skulle jag inte hålla på att ställa om bindningar och stance, jag åker på hela berget, i lössnö, i skog, i pister och förbi parken ibland, och får helt enkelt lära mej att åka med min normala stance. Nu råkar det vara 12/-12 med en "normal" bakmontage för en direktionell friåkningsbräda (någon tum eller så). Det borde nog finnas proffs kvar som fortfarande åker +/+ både i pipe och switchlandning...

Ride on,

Tillbaka
Topp