Puderplank

Retard

Ny medlem
Puderplank
Man vill ju ha ett par bra plankor o leka med på vintern. men tyvärr så har man inte testat alla skidor som finns. Jag vill ha ett par skidor som är fokuserade på puder men som funkar något i pist. Dynastar 8800, K2cheif, Head 85 & Scott santiago har jag funderat på i längd 190.
Men ni mer erfarna och vetande kan ha synpunkter jag behöver.

väger 85 ska säsonga i alperna nästa vinter.

Puderplank
ett par begagnade Rossignol Bandit XXX eller Völkl Sanouk eller Gotama. de är rätt bra för din vikt, Bandit B3 är annars väldigt underbara men kanske lite för mjuka för din del.

Puderplank
cerro> B3:an är väl ändå inte mjukare än Gotaman? en 195cm B3 borde väl vara stabilare än 190cm Gotama? Bara en känsla, inte provat dom själv.

Puderplank
mye bra alternativ men ville ikke avskrevet Volant Machete FB... kommer også ann på hva du skal kjøre telemark eller alpin.. veldig bra stabilitet når det gjelder pudder funker også der det er hardt men er ikke i sitt rette element....

Puderplank
Du ska försöka leta upp ett par dynastar pro-model arnoe adam. De är otroligt i puder men mindre bra i pisten, hittar du ett par så tjacka direkt.

Puderplank
Köp ett par rejäla skidor med tanke på vad du väger. Själv åker jag på ett par head monster 103. De är hårda nog att funka bra i pist och går som lok utanför

Puderplank
Gotaman har blivit lite styvare tills i år. Får i Realskiers tester bra kritik även i pist i år. Sen är dom tydligen helt grymma i puder.

Puderplank
hmm.. köp ett mellan ting som seth pistol.. vad tusan snackar folk om? De är ju fan bland de fetaste du kan hitta. fettare än B3 tex. Allt beror ju på om du har flera olika skidor, har du ett par pist skidor i bagaget redan kan du ju bara ta och köpa ett par fetingar som inte har nåt med piost at göra. Tex Gotama, finns ju många på beg marknaden nu... men beg... nää

Puderplank
Seth Pistol är väl hyffsade i pist eller? varför skulle annars pep köra med de i park istället för Public Enemy ibland? Men håller med om att de är fetast, förutom Gotama som jag gillar mer. för offpist och lite pist säger jag Bandit XXX eller B3 om du ska ha ett par för bara offpisten så helt klart Gotama. de är ju så feta.

Puderplank
Om du har möjlighet: Testa själv. Klart det bästa.

Hur mycket kommer du åka i puder och i pist? Mer i pist så satsa på kanske 80mm midja.. 90mm blir tungt... Men klart bättre i puder...

Puderplank
Någon som hört talas om karma eller? Verkar vara ferfekt för dig. ungefär samma mått som seth pistol fast hårdare så de funkar nog rätt fint i pisten . Har dock ej provåkt än men skall införskaffa ett par egna

Puderplank
Jag kommer ha dem som endapar troligtvis. Jag prioriterar puder högt över pist därför är 85mm minimum. Jag tror att santiagon är lite kort för mig, bara 183cm.
Seth morrison tycker jag inte om, vet ej varför.

så det lutar nog mot Dynastar i längd 188cm kan få dem för 6000:- med bra bindningar.

Puderplank
Kneissl Tanker.
Med ett par Diamir freeride o hudar kan Du göra en hel säsong i alperna o klara Dig m ett par plank!!!
H

Puderplank
Hawk> Hört att Tanker är en mjuk skida som lämpar sig mer för lättare åkare? Synpunkter?

Johan_Ax> Seth Pistol är visserligen breda, no doubt about it, men de gör sig ändå hyfsat i pist. Rätt bra skärning på skidan, men klart de blir ju aldrig lika lätta som en vanlig pistskida..men det var ju inte det killen sökte. Att de skulle vara useless i pist vill jag dementera.

Puderplank
KNEISSL TANKER !!!! köp dom om du hittar dom ! vill du leka så köp BC, ingen skida som e 90 är lika kul som en som e 70 i midjan ändå, e skidan hård så brukar dom funka hyfsat i pist oxå... köp efter PUDER !

Puderplank
Dynastar pro rider istället för 8800. Hårdare, bredare och bättre. Kräver sin åkare men om du är bra så är de grymma.

Puderplank
Tack för alla svar!

Funderat på pro modellen också men de kostar 11000:- och det känns lite väl mycket. Har ingen användning av tailen på seth pistol, då jag håller mig borta från baklängesåkning..

Puderplank
Tack för svaren..
Det verkar som jag är tvungen att testa själv..
Vet någon när,var och kostnad för höstens skidtestarhelger?

Tillbaka
Topp