Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderskidor med pistkänsla sökes
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hellbergarn" data-source="post: 809299" data-attributes="member: 54206"><p>Hej! </p><p></p><p>Om du är gammal tävlingsåkare tycker jag du ska sikta på lagg som är byggda som raceskidor fast bredare. Eftersom jag inte vet hur lång du är, hur mycket du väger, var eller hur du åker så är det svårt att ge ett perfekt svar med du kan få några tips på skidor som jag tror skulle passa en gammal racer. </p><p></p><p>Lite smalare (94-98mm) Mer sväng, roligare i pist, lite sämre OP. </p><p>Völkl Mantra <a href="https://www.freeride.se/prylar/skidor/2011/volkl/mantra.html" target="_blank">https://www.freeride.se/prylar/skidor/2011/volkl/mantra.html</a></p><p>Nordica Enforcer <a href="https://www.freeride.se/prylar/skidor/2011/nordica/enforcer.html" target="_blank">https://www.freeride.se/prylar/skidor/2011/nordica/enforcer.html</a></p><p></p><p>Lite bredare (100-110mm) Bättre flyt och stabilare OP. </p><p>Völkl Katana <a href="https://www.freeride.se/prylar/skidor/2011/volkl/katana.html" target="_blank">https://www.freeride.se/prylar/skidor/2011/volkl/katana.html</a></p><p>Nordica Girish <a href="https://www.freeride.se/prylar/skidor/2011/nordica/girish.html" target="_blank">https://www.freeride.se/prylar/skidor/2011/nordica/girish.html</a></p><p>Dynastar Pro Legend/Coreupt (Samma skida men olika målade) <a href="https://www.freeride.se/prylar/skidor/2009/dynastar/legend-pro-rider.html" target="_blank">https://www.freeride.se/prylar/skidor/2009/dynastar/legend-pro-rider.html</a> finns löjligt billigt på <a href="http://achat-ski.glisshop.com/ski_alpin/coreupt/guerlain_chicherit_xxx_ray-5224.html" target="_blank">http://achat-ski.glisshop.com/ski_alpin/coreupt/guerlain_chicherit_xxx_ray-5224.html</a> Är som sagt samma skida men med olika färg <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /> </p><p></p><p>Mantra och Katana hittar du på www.sport-conrad.com till bra priser. Nordica blir svårare att hitta billigt men man får också vad man betalar för <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /> </p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hellbergarn, post: 809299, member: 54206"] Hej! Om du är gammal tävlingsåkare tycker jag du ska sikta på lagg som är byggda som raceskidor fast bredare. Eftersom jag inte vet hur lång du är, hur mycket du väger, var eller hur du åker så är det svårt att ge ett perfekt svar med du kan få några tips på skidor som jag tror skulle passa en gammal racer. Lite smalare (94-98mm) Mer sväng, roligare i pist, lite sämre OP. Völkl Mantra [URL]https://www.freeride.se/prylar/skidor/2011/volkl/mantra.html[/URL] Nordica Enforcer [URL]https://www.freeride.se/prylar/skidor/2011/nordica/enforcer.html[/URL] Lite bredare (100-110mm) Bättre flyt och stabilare OP. Völkl Katana [URL]https://www.freeride.se/prylar/skidor/2011/volkl/katana.html[/URL] Nordica Girish [URL]https://www.freeride.se/prylar/skidor/2011/nordica/girish.html[/URL] Dynastar Pro Legend/Coreupt (Samma skida men olika målade) [URL]https://www.freeride.se/prylar/skidor/2009/dynastar/legend-pro-rider.html[/URL] finns löjligt billigt på [URL]http://achat-ski.glisshop.com/ski_alpin/coreupt/guerlain_chicherit_xxx_ray-5224.html[/URL] Är som sagt samma skida men med olika färg :) Mantra och Katana hittar du på www.sport-conrad.com till bra priser. Nordica blir svårare att hitta billigt men man får också vad man betalar för ;) Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Puderskidor med pistkänsla sökes
Tillbaka
Topp