Pudertips och toppturer (Fr/Sp Pyreneerna plus övriga Spanien)

macmac sa:
Vi drar ner till Malaga imon, skippar tyvärr skidorna. Men planerna på ta oss upp på en topp finns fortfarande kvar. Vad tror du om att köra upp till Pradollano (tror skidorten heter det lite sydöst om Granada), och sen knata därifrån upp till Veleta? :)
Att ta sig upp till Veleta 3398möh nu med all snö som finns kvar klarar ni knappast utan skidor eller snöskor fran Pradollano, om det verkligen är Veleta som lockar sa är enklaste vägen just nu att ta sig fran Lanjaron som ligger söder om Veleta dvs säga södersluttning helt snöfri nu, men det kräver en övernattning pa refuge.
Men ett bättre val om man är tidigt ute pa morgonen är att ga upp pa Mulhacén 3481möh, fran byn Treveléz det klarar man pa en dag om man börjar just i gryningen, men att tänka pa är att det blir mörkt mycket snabbt pa kvällen, nagon km söder om Treveléz finns en enkel men mkt bra camping,

Men en grymmare tur är att ta sig upp pa Alcazaba 3366möh, ocksa det fran Treveléz, dessa alternativ är just nu de enklaste sätten att ta sig upp pa dessa toppar utan att pulsa i snö stor del av vägen upp

Glöm inte högsta solskyddsfaktor kombinationen denna breddgrad, hög höjd och snö är mkt farlig,,

Trevlig resa

Senast ändrad:
http://www.skipass.com/meteo/pyrenees/

Nu börjar det igen :) Efter förra säsongen och den sena sommaren i Pyreneerna, bra skidakning hela juni, och efter det en mycket varm sommar med flera veckor med termometern pa mer en 40°c i skuggan och runt 30° in i halva oktober, sa var jag tveksam om hur kommande säsongen ska bli, sa sent som för en vecka sedan avradde jag vänner fran Sverige att göra en tidig bokning av pyrenee resa till början av januari, bättre att avvakta och se väderläget längre fram, men billigare att boka tidigt, sa det blev en chansning,,

Mina vänner kan nog vara lugna, hela Pyreneerna är idag täckta av det vita ner till 1200möh och kommande vecka kommer nollan att ligga pa 200möh med snöfall, snödjupet är pa sina hall ca 1m pa 1800möh,

Kommande helg öppnar Baquera/Beret, först i Pyreneerna som vanligt, det är även möjligt Masella öppnar, endast 1tim30min bilkörning fran Barcelona, övriga orter öppnar helgen efter, dvs om 2veckor, liftkortspriserna är i de flesta fall med sänkta priser beroende pa hur mycket som är öppet.

Även Picos de Europa är snötäckt, ganska fantastiskt att surfspotten bara är 30km bort och att vattnentemperaturen fortfarande ligger pa 18-19°

Som en parentes, en annan trad pa freeride i somras handlade om att skistar inte gick med pa att säsongskorten skulle gälla den extra helgen Are hade öppet pa försommaren,, Alpe d'Huez har öppet denna helg och naturligtvis gäller redan lösta säsongskort, om nu skistar ska tänka sig att ha nagot nere i Europa gäller det att de tänker om, dvs tänker rätt

Senast ändrad:
Senast ändrad:

en tur som nagra spanjorer gjorde i onsdags i Val d'Aran, inte illa med faceshots i November i Spanien

Katalonien maste vara en av fa provinser som kan bjuda pa bra skidakning och badbart hav 20° (Barcelona) i November

Sett lite kort.. ser riktigt fint ut! Skoj resmål, särskilt om man vill få till något utöver åkning.

För toppturare och splitboardare kan jag rekommendera Refugio Saboredo, toppstuga som ligger i närheten av systemet Baquiera Beret. De har byggt ut och fräschat till stället över sommaren, men det var riktigt gott där även före. Bra folk och gott om åkning runt omkring.

http://skipass.fr/p/imagebank/1/4/6/146963.jpg
Les Angles öppningsdagen förra fredagen

Nu till helgen öppnar samtliga skidorter i Pyreneerna och alla har kanonförhâllanden, även orterna i Picos de Europa öppnar, vilket är ovanligt att de kan öppna före Januari, Sierra Nevada startade förra helgen

Jag är mycket förvanad att nästan inga Svenskar säsongar i Pyreneerna, När jag var i Baquera/Beret pa 80talet sâ var vi 2 skandinaver, har efter det vid mina mânga âterkomster hit endast träffat 3 Svenska säsongare pa 28 âr, vad är mina argument för att göra säsong i Pyreneerna? Ekonomin är viktigt, det gâr att fâ ner boendekostnaden till hälften, billigare liftkort, säsongskort för Bareges/La Mongie om det köptes före 17nov 463€, da ingar fri tillgang tillgang till kabinen till friakningsberget Pic du Midi fram till 11maj, Detta gör det lite lättare att vistas pâ berget utan att behöva jobba,

Manga har ju läst Spanska i skolan och dâ är det lätt att fa jobb som sâsongare pa spanska orter,
även om det är svârare att söka jobb i franska Pyreneerna pga sprâket ska man inte nedslâs av detta, väl pa plats skapar man för det mesta snabbt kontakter, att jobba som diskare tex kräver inte att man pratar speciellt mycket franska, och Svenskar har även här ett gott rykte att jobba bra, nâgra resturanger och hotell drivs av Britter

Pa Spanska sidan tycker jag att Val de Aran är bästa stället att bo för en Säsongare, , nära till skidorterna Baquera/Beret, Boi Taull och Cerler, och nära till Benasque och dess fina Backcountry, där har även Pyrenees Heeliski sin bas,

Om vädret kan sägas att strâlande sol idag och mer snö imorgon ner till 500möh

Onlytelemark har du några tips på bra guider i området kring Andorra.
Kommer vara i närheten av Barcelona och arbeta några veckor i Januari-Mars och är grymt sugen på att toppture lite i Pyrenéerna i samband med det.

tunis sa:
Onlytelemark har du några tips på bra guider i området kring Andorra.
Kommer vara i närheten av Barcelona och arbeta några veckor i Januari-Mars och är grymt sugen på att toppture lite i Pyrenéerna i samband med det.
Jag har dalig koll pa guider i östra Pyreneerna dvs kring Andorra, men dra iväg ett mail till Nacho Garrido-Lestache nachogarridolestache@gmail.com Han är en mycket bra guide som bor i Laspuña strax väster om Benasque för toppturer är det bäst i Val de Aran och Benasque som ligger väster om Andorra, väldigt mycket värt nagra timmar extra i bilen , öster om tycker jag inte det det är lönt med guide om man har turat mycket innan,

har du ingen tillgang till bil och är sugen pa pistakning sa är det enkelt att ta taget till La Molina, där finns bra pister i Alp-2500 (La Molina/Masella) men som alltid i Spanien undvik helger,

Sa lite om vädret, det snöar just nu över hela Pyreneerna, och i Picos de Europa, och jag ser pa en webcam att solen skiner i Sierra Nevada, och det ser ut att vara väldigt lite folk, brukar vara det innan Jul,,

Imorgon kommer det att klarna upp och fortfarande kallt minusgrader fran ca 900möh, men i mitten av veckan kommer en varmfront fran söder med nollan pa +3000möh, och ingen mer nederbörd de närmaste 10 dygnen, hoppas inte detta förstör julens skidakning

Senast ändrad:
Kanonväder och fina pister hela veckan, offpisten är det inte mycket med just nu, det varma vädret har fördärvat mycket, men tidiga fm har det varit kanon att aka skarsnö, kan se att om jag jämför pa webcams sa ser det ut som att Pyreneerna har jättebra pister jämfört med alperna, även mkt bra pister i orterna i Picos de Europa Alto Campo (Cantabria) San-Isidro, Fuentes de Inverno och Valgrande-Pajeres (Asturia)

ser ut som tomten kommer med mer av det vita lagom till julveckan :)

Det har varit en fantastisk jul, och just nu ligger mellan 15-30cm puder över stora delar av Pyreneerna och även i Picos de Europa och solen börjar nu titta fram efter en snöig natt och fm sa det blir en tur nu i em, och mer snö väntas komma närmaste veckan ca 30cm, trots att det är jullov och bra förhallanden inte speciellt mkt liftköer.

Lavinprognosen fran MeteoFrance säger 3 överlag, förutom Andorra där man uppger 4, andra bedömningar kan göras lokalt pa respektive ort av skidpatrullerna, da med uppgradering vad jag kan se just nu

I Sierra Nevada rapporteras det om skitväder just nu, grâtt blött och blâsigt

Ser ju kanon ut till slutet av veckan, ser dock inte sa trevligt ut att ge sig ut pa berget till helgen dock da kraftigt snöfall ner till 500möh kombineras med kraftig vind/storm

Precis som igar, snö inatt, ca 15cm i Bareges inte sa mycket men kallt -5 pa 900m kl 10, väntar nu pa att det ska spricka upp, ser ut pa webcamen att i övriga delar av Pyreneerna skiner solen redan,sa det kommer,,

Det blir en repa pa Pic du Midi i em :)

Hej.
Har funderat på pyreneerna ett tag nu.
Har du något bra ställe att rekommendera för en familj, barnen 10,14,16.
Franska eller spanska sidan kvittar för vår del, även om det är lättare med spanskan:)
Jag åker allt, men resten av familjen åker nog helst pist, lättare offpist.
Lämpligast att flyga till?
Gissar att hyrbil är ett måste? Eller finns det transfer?
Bor ju helst på gångavstånd till backar/liftar, men det är inget krav om man ändå har hyrbil.
Hur många frågor som helst egentligen, men vi börjar med dom här.
Skulle bli glad om du tar dig tid att svara:)

mountainbear sa:
Hej.
Har funderat på pyreneerna ett tag nu.
Har du något bra ställe att rekommendera för en familj, barnen 10,14,16.
Franska eller spanska sidan kvittar för vår del, även om det är lättare med spanskan:)
Jag åker allt, men resten av familjen åker nog helst pist, lättare offpist.
Lämpligast att flyga till?
Gissar att hyrbil är ett måste? Eller finns det transfer?
Bor ju helst på gångavstånd till backar/liftar, men det är inget krav om man ändå har hyrbil.
Hur många frågor som helst egentligen, men vi börjar med dom här.
Skulle bli glad om du tar dig tid att svara:)
Trâden har blivit lâng, men försök ta tid att läsa alla inlägg, sâ fâr du nog svar pâ det mesta, men jag ska svara lite kort här.

Lättast och billigast att flyga frân skandinavien är väl Barcelona/La Prat,,

Dâ finns det 2 mkt bra altenativ för familjer om man kan hyra bil,
1 Baquera/Beret http://www.baqueira.es/estacion/mapa-pistas
2 Cerler http://www.skipass.com/stations/plan-pistes_cerler.html

strax under 4tim med bil frân Barcelona (Det kan kanske Jakbob här pa freeride svara pâ han gjorde den resan förra säsongen)

dessutom finns i omrädet Val d'Aran/Benasque orten Boi Taüll (Katalansk stavning) ett av europas bästa ställen för liftburen offpist, liftar tar en upp till 2800möh,,, sedan är det bara att smaka av godsakerna,,, dock inget boende uppe vid stationen :(
http://www.boitaullresort.com/estacion/mapa-de-pistas.html

Enda orten med vettig transfer fran Barcelona utan hyrbil är La Molina / Masella (Alp 2500 ) dit kan man enkelt ta tâget fran Barcelona, en omrâde med bra pister, Masella delen ligger skyddat i skogen, har man varit mkt i alperna sâ ser jag inte detta som ett alternativ, men om man bara akt i Sverige/Norge sâ är det helt okey, dom är väldigt duktiga pa konstsnö sâ även torra vintrar (vilket förekommer ganska ofta öster om Andorra) sâ fâr dom till en säsong som sträcker sig frân slutet Nov till slutet av April, dock brukar gondolen som sammanlänkar Masella med La Molina stänga början av April
http://www.masella.com/mapaalp.php

Om man kan flyga till Toulouse sa nâr man allt pa franska sidan under 3tim med hyrbil, La Mongie 2tim
http://www.skipass.com/stations/plan-pistes_Bareges-La-Mongie.html

Gâr det att flyga till Pamplona frän Skandinavien? dâ kan man ta sig till Formigal eller Candanchu pâ ca 2tim med bil
http://www.skipass.com/stations/plan-pistes_formigal.html
http://www.snow-forecast.com/resorts/Candanchu/pistemap

Senast ändrad:
Stort tack för svar!

Hur brukar det se ut i slutet av april, alltså runt påsken? Är det för sent? Tänkte då främst på franska sidan. Utgångspunkten blir Toulouse i sådanafall.

mountainbear sa:
Stort tack för svar!

Hur brukar det se ut i slutet av april, alltså runt påsken? Är det för sent? Tänkte då främst på franska sidan. Utgångspunkten blir Toulouse i sådanafall.
Slutet av april är sent vart du en ska, även alperna, Pyreneerna ligger ju mer söderut och har inga glaciârer med liftar, de flesta orter stänger redan början av April men mer pga dâlig lönsamhet en snöbrist,

de orter i Frankrike jag kan komma pa som stänger senare en halva april är, La Mongie/Bareges, Cauterets och Gourette, Kabinen upp pa Pic du Midi stänger 11 Maj

Mitt svar till er som familj maste bli att det troligtvis är för sent att fâ nagot vettigt ut av er skidsemester, men aker man för att topptura, det gâr mkt bra en bra bit in i Maj, ( förra säsongen gick det bra in i juni )

Senast ändrad:
Onlytelemark sa:
Det har varit en fantastisk jul, och just nu ligger mellan 15-30cm puder över stora delar av Pyreneerna och även i Picos de Europa och solen börjar nu titta fram efter en snöig natt och fm sa det blir en tur nu i em, och mer snö väntas komma närmaste veckan ca 30cm, trots att det är jullov och bra förhallanden inte speciellt mkt liftköer.

Lavinprognosen fran MeteoFrance säger 3 överlag, förutom Andorra där man uppger 4, andra bedömningar kan göras lokalt pa respektive ort av skidpatrullerna, da med uppgradering vad jag kan se just nu

Tjena.

Hur är det med snölagren och lavinfaran i Pyreneerna i år? Har ni sluppit det farliga skiktet av "sockersnö" i botten som verkar ha drabbat Alperna? Det verkar ju som om alperna har en av de farligaste lavisäsongerna på många år....... Och prognoserna är ju att det kommer att hålla i sig större delen av denna säsongen.

//H

Senast ändrad:
Hawk100 sa:
Onlytelemark sa:

Tjena.

Hur är det med snölagren och lavinfaran i Pyreneerna i år? Har ni sluppit det farliga skiktet av "sockersnö" i botten som verkar ha drabbat Alperna? Det verkar ju som om alperna har en av de farligaste lavisäsongerna på många år....... Och prognoserna är ju att det kommer att hålla i sig större delen av denna säsongen.

//H
Njaa,, tycker mej se att det ser lite bättre ut i Pyreneerna pâ den fronten utan att vagga in i en falsk säkerhet.
Skildnaden pa klimatet normalt sett i Pyreneerna är att det är tätare mellan väderomslagen (kallt/varmt) och mer nederbörd när det kommer, snö eller regn, nu har prognosen ändrats kraftigt de senaste dagarna, nu sägs att det ska bli varmt de närmsta 9dagarna och den nederbörd som kommer är i form av regn upp till 2800möh, när vi sedan fâr ett omslag sâ blir det en farlig situation om det dumpar i samband med att temperaturen sjunker,

Men i tillbuds/olycksstatistiken ser det ut som att Pyreneerna är säkrare en alperna, men det stämmer inte, detta beror pa att det- inte är samma puderhetsare som dras hit, de flesta som hikar och aker offpist är locals, som oftast har en annan inställning en veckoturister eller en bummare som gör en säsong "once in life" bor man permanent i bergen vet man att man har hela livet pa sig och att livet är lângt om man ser upp!

Senast ändrad:
Det varma vädret senaste veckan har tagit hârt pâ snön, nollan pa mer en 3000möh och en högsta temperatur var 18°c pâ 900möh.

har släppt lite varsom bâde pâ syd och norrsidor, pâ sydsidor en blandning av snö sten och grus, Pic du Midi har vi akt en dag med mkt stor försiktighet,,,,

men nu pâ mândag blir det kallare och mer snö är pâ "G" nollan runt 1000möh

http://www.skipass.com/meteo/3_pyrenees/

Nu dags för en dump :) Och det är i västra Pyreneerna det mesta kommer, upp emot 1m nytt puder fram till nästa helg med nollan pâ 1000möh, vilket betyder bra skogsâkning pa de flesta hâll, det kan vara värdefullt dâ det ser ut pa radarbilder över atlanten att det ligger fler lâgtryck och väntar pa att trycka in mer nederbörd över Iberiska halvön och Pyreneerna

Morjens,

Jag är en finsk snowboardåkare som bor i Laruns över vintern 2014 och har Gourette som säsongsort. Ska berättä lite om vad jag tycker och tänker om omständigheterna här.

Flyttade hit den 11. januari så har nu hunnit lite med och känt efter läget i Gourette och i byn. Snöläget har förändrats drastiskt redan efter jag kom hit. En varmare period hade gjort att en bra snögrund sjönk och snön var ispackad när jag åkte första dagarna. Fyra dagar sedan börjades det blåsa från west-south (är inte säker på detta) och inom 3 dygn dumpades det ca 30-90 cm, mer högre upp. Basen i Gourette ligger på ca 1350 m och med den högsta liften tar man sig upp till ca 2500 m. Igår var det sol och helt otroligt.

Även om de flesta inte kan engleska här och själv inte hunnit få så bra grepp om franska, går det oftast att kommunicera med folk med hjälp av ögonkontakt och normalt beteende. Och inte glömma det internationella fingerspråket (longfingret eller tummen). Här är folk inte sura på varandra och finns ingen anledning till att bli det själv heller.

När det gäller lössnö, vill jag helst inte dela mina götts med andra, men berget är stort och även den liftnära och lättillgängliga pudern räcker till många sugna.

Lavinskalan var fyran igår och har tänkt hålla mig i liv. Svårare off-pistrepor har inte jag prövat än, men åkt friåkning i Val d\'Anglas, vilket har varit enormt givande. Även om det nu har snöat, så finns det kvar mycket stenar på vägen ner. Stenarna kan vara luriga och svåra att se. Gjorde sönder min hälkant på brädan, men shit happens. Den glider fortfarande väl.

Har skaffat tranceiver, sond, spade och lite annat som jag bär med mig i backen. Använder också ryggskydd, hjälm och goggles som skyddar lite ögonen. Vill bara nämna detta eftersom har sett många (speciellt brädåkare) som åker utan hjälm.

Tillgång till nätet har jag i Gourettes och Laruns turistofficér i form av gratis Wifi.

Ye, önskar er alla en snörik vinter. Själv njuter jag av tiden här och kan här emellan dela mina tankar här på forumet, om det finns utrymme till det. Jag vill passa på att tacka onlytelemark för alla tips och råd som jag fått av honom.

Pyreneerna rocks!

Lauri

Idag en stor VARNING! I västra och centrala Pyreneerna extrem lavinfara 4-5 överlag, mycket hârd vind med snöfall fran 1900möh, under regn! stängda liftar pâ mânga hâll, I Cauterets tex har bara barnomrâdet öppet, dvs 2 korta gröna nedfarter, pâ mândag sjunker temperaturen ner till 0 fran 1000m och snöandet väntas hâlla pâ minst 8 dagar och öka i omfattning, detta medför fortsatt hög lavinfara,

Sierra Nevada i Andalusien i söder skiner solen enligt webcamen, om inte vädret blir bättre här till slutet av nästa vecka fâr det kanske bli en tur söderut fôr lite randonee med rufugeövernattning,

Vill önska Lauri en bra tid i Laruns och Gourette, han verkar ha en mkt ödmjuk attityd till berget och till sin sysselsâttning denna vinter, det kommer att hâlla honom vid liv, och jag är sâker pâ att han kommer att fâ vânner bland locals

Här kommer ännu en hyllning till de underbara Pyrenéerna! Bor själv utanför Barcelona men har en bra kompis i Andorra och går mycket på topptur speciellt däruppe. Igår champagne-puder från toppen av Casamanya och ospårat 1000 höjdmeter ner till bilen. I fredags galet rolig stormskidåkning i den storm som Onlytelemark refererar till. En liten video från det:

Onlytelemark, vi kanske ska sammanstråla någonstans för att tura lite senare i vinter? Vore kul att åka mer på franska sidan.

Sista veckan har varit helt episk med fantastiska skogsâk, nu blir det skidâkning pâ heltid fram till Maj, idag ligger snön i min trädgârd, det händer inte ofta, huset ligger pâ 680möh, ska idag pâbörja en klättring upp mot Pique Longue 3298möh i Massif Vignemale och förhoppningsvis pâ onsdag fâ till ett âk pa 2600 fallhöjdsmeter, att bestiga Pique Longue pâ vintern kräver mycket stor erfarenhet men det känns ändâ säkert dâ det finns ett flertal refuger i omrädet för att invänta rätt tillfälle, vi ska försöka med ett vägval som kräver en firning pa 20m för att nâ en ränna som faller 400m innan man nâr en öppen bowls,
Gruppen bestâr av 15 skidâkare frân Frankrike, Spanien, Sverige och Skottland

Lavinfaran är pâ skidorterna för dagen satt till 3-4 dvs stor till mkt stor risk för laviner

Tillbaks igâr, mkt svâra förhâllanden, vind och snöfall till och frân, vârt tänkta vägval frân toppen fick revideras, idag nollan pâ 2000m snö och regn, imorgon sjunker nollan ner mot 1500m och kommer sen att pendla ner mot 1000m till onsdag dâ det blir lite varmare igen, men med mkt nederbörd, det betyder iallafall snö fran 2000m,
I mitten av nästa vecka ser det ut som att det kommer en storm frân sydost dvs medelhavet som möter en storm frân atlanten, ska bli mycket interresant att följa, vad som helst kan hända :rolleyes:

Denna vinterns stormar stâr pa kö fran atlanten för att träffa den Franska och Spanska atlantkusten, även Brittiska öarna drabbas, Skottarna som är här nu talar om för oss att skottland har mycket snö, CairnGorm tex ca 5m men just för dagen ett stängt skidomräde pga stängda vägar http://www.winterhighland.info/snowreports/index.php?resort=cg det var väl en sâdär 30âr sedan Akaskidor hade ett satiriskt reportage om skidakning i skottland, dags att ta med sig fotograf Felix Oppenheim igen och göra ett nytt :D

Lavinfaran för dagen ligger överlag pâ en 3a i Västra och centrala Pyreneerna, dvs läge till försiktighet

kan bli sâ a att jag lämnar Pyreneerna nâgra dagar för Dolomiterna,,, ser att det det kommit sjuka mängder med snö där, nägon pâ plats som kan verifiera?

Senast ändrad:
Hejsan igen. Mycket bra snöförhållanden i Gourette! Orkar knappast längre stå på mina ben p.g.a. så mycket lössnöåkning i senaste dagarna. Nu är semesterveckorna slut och inte så mycket folk i backen. Åkt fyra säsong i Åre/Jämtand och flera säsong i norra Finland men aldrig varit med om liknande snöfall. Lavinfaran var femma idag.

Video hälsning från mig, ca 3 veckor gammal dock. Har mycket videomaterial på datorn och mer ska läggas upp senare i säsong.

-Lauri

En mânad sedan uppdatering frân mej, jag har varit pâ resande fot, bla Kashmir drygt 2 veckor, har sett i andra trâdar att folk bekymmrar sig för snöläget i bla Chamonix, dâ kan svaret vara Pyreneerna, som Lauri säger mycket bra här, och det gäller hela bergskedjan i Frankrike och Spanien, Andorra med för den delen,, solsken och mycket bra vârskidakning, bra offpist pâ nordvända sluttningar utan stenkänning, att topptura nu är fantastiskt. Jag ska vila nu tvâ dagar för att sedan topptura pâ allvar resten av mars och hela april, :)

Tusen tack för all info, har fem säsonger från schweiziska alperna i ryggen
men är sugen på att prova något nytt.
Bila runt i Pyrenéerna januari månad är det som verkar högst troligt,
har läst hela tråden men av lite lathet (har blivit lite tilt i huvudet med all info) tänkte jag
fråga var man lättast har en bas/utgångspunkt. Tanken är att köra ner från Sverige, och sedan kunna vara
flexibel att ta sig till en annan by över dagen om man så känner. Är det möjligt, hur är vägarna och sträckorna mellan orterna?

Tacksam för svar,
Mvh
Christoffer

Tjena,

Snöläget i Cauterets idag:

http://www.skipass.com/meteo/Cauterets.html

http://www.meteofrance.com/previsions-meteo-montagne/cauterets/65110

http://www.snow-forecast.com/resorts/Cauterets/snow-report

Sepultura sa:
Tusen tack för all info, har fem säsonger från schweiziska alperna i ryggen
men är sugen på att prova något nytt.
Bila runt i Pyrenéerna januari månad är det som verkar högst troligt,..
Hur ser planerna ut nu?

Själv fixade jag en bostad i Cauterets. En skön etta mitt i byn , fett billigt, från början av feb till slutet av april. Just nu är det rätt risigt med snö men det hinner nog att ändra. Cheers!

Senast ändrad:
Tack för dina utförliga rapporter och tips Onlytelemark!

Vore tacksam för fler statusuppdateringar under säsongen från er som är i trakterna. Min plan är att köra en roadtrip genom Pyrenéerna i mitten av februari.

Tillbaka
Topp