Pulka-VM, björnen ÅRE

marer

Ny medlem
Pulka-VM, björnen ÅRE
skulle det inte vara stört ballt att vara världmästare i pulka

pulkavm.jpg

det är deltävlingar varje fredag fram till vecka 15 då finalen avgörs.
deltävlingarna hålls i nalleparken i björnen.
kraven är att vara över 8 bast, ha hjälm och ryggskydd och vara någolunda mentalt stabil.

tjuvträna banan här --> http://pulkavm.raketspel.se/

själv ska man upp o spöa skiten ur ungarna i helgen..

Pulka-VM, björnen ÅRE
Pulka Halfpipe is the shit?
Såg massa vm-reklam om det där när jag var i Åre, varenda jävla lift!

Pulka-VM, björnen ÅRE
Säkerheten?
– Banan kommer att vara lika säker som störtloppsarenan i alpina VM i Åre. Det är något vi har jobbat hårt med och hjälm och ryggskydd är obligatoriskt.

För de första e det så platt att man inte tar sig framåt i björnen så ryggskydd och hjälm behövs nog inte pga säkerheten, och lika säker som störtlopps arenan?? somsagt de e så platt. så ja tror inte på nå svåra uråkningar, kanske att farten tar slut

Pulka-VM, björnen ÅRE
En kompis, Borbos (profil på freeride- Borbos) vann en del tävling under sportlovet och gick till final. Önskar all lycka där!;)

Pulka-VM, björnen ÅRE
Håkan Landsjö, din pulkaexpert från Stiga, ger här de tre bästa råden inför pulka-VM i Åre

hakan.jpg

1. Utnyttja möjligheten att bromsa i tid. Det är viktigt att inte komma för fort in i kurvorna, som kan vara lite kritiska. Samtidigt gäller det att släppa på bromsen i rätt lägen och få med sig fart ur kurvorna.

2. Gör många åk! Det finns ingen begränsning för hur många åk du får göra. Det är sällan det första åket blir det bästa. Det är bara att ta plats i kön igen.

3. Våga släppa på bromsen tidigt i sista kurvan. Nyckeln till en bra tid är en snabb finish.

Pulka-VM, björnen ÅRE
det roliga är ju att det verkar vara stört seriöst,, och nallebacken är det ju nästan motlut på

Pulka-VM, björnen ÅRE
Då ska jag ge mitt tips. Se ut som pulkaprofil-1 i deras pulkaspel så kommer ni gå långt!
2ijgrc4.jpg

Pulka-VM, björnen ÅRE
marer sa:
Håkan Landsjö, din pulkaexpert från Stiga, ger här de tre bästa råden inför pulka-VM i Åre

http://img.aftonbladet.se/sport/0702/23/hakan.jpg

1. Utnyttja möjligheten att bromsa i tid. Det är viktigt att inte komma för fort in i kurvorna, som kan vara lite kritiska. Samtidigt gäller det att släppa på bromsen i rätt lägen och få med sig fart ur kurvorna.

2. Gör många åk! Det finns ingen begränsning för hur många åk du får göra. Det är sällan det första åket blir det bästa. Det är bara att ta plats i kön igen.

3. Våga släppa på bromsen tidigt i sista kurvan. Nyckeln till en bra tid är en snabb finish.
Ett helt utomordentligt svar tycker jag

Pulka-VM, björnen ÅRE
wiiho! en stark 40529:de placering för mig på pulka spelet,

även att pulkåkaren ser ut som en dopad herman mayer på 40år som ska äta små barn som är ivägen i hans pulklinje..

Pulka-VM, björnen ÅRE
galet, ja ska ställa upp.. lånar man pulka där eller måste ja släpa med mig en?

Pulka-VM, björnen ÅRE
är det nån mer än jag som ska tävla imorn eller?

så jag vet vem jag ska limma pulkbotten på med tvåkomponents lim

Pulka-VM, björnen ÅRE
real life getto gangsta competition imorn
be there or be squeere or be on another place.

marer for the win

Tillbaka
Topp