pUMPA pUDER å lavinsändare

muppet

Ny medlem
ja e så yr....skickade ett inlägg fö att tag sen,d ha ff inte kommit in så ja börja om på ny kula.
d e 61 dar kvar ti jag intar pudret i cham å fjärilarna lever redan loppan i kistan min.Tänkte höra om d e nån som tycker att Le Tour e lika bra som jag tycke.Isf kanske vi kan pumpa tisammns?naturliga halfpipes e ju inte helt fel....men ja e lite skraj fö laviner asså.tänkte därför höra om d e nån som känner till vilka sändare som håller bra kvalitet osv?vet du nå eller så kan du ju höra av dej så ja inte gå å köpe nå skräp.....ha"re latjo

Den bästa jag har använt är "Tracker"
...Lättanvänd ...Har också ett annat
tips...Barryvox...Dyrare tror jag men ungefär
lika bra...

batteritider på ca 2-400 timmar---

Jag har en Burton RED 457 (det är en Barryvox) kostar 2699:-. Den är både digital och analog. Jag tror att den är lättandvänd (har bara testat den här i Skåne och det är inte så mycke snö och man vill ju inte gräva ner den i jorden).
//Erik

om man har viljan att lära sig hur sändaren funkar så spelar det ingen större roll vilken man har, de fyller alla sina funktionen!

Kolla in http://www.couloirmag.com/gear/reviews/accessories/beacons_01/beacon_capsules.htm

Enligt flera tester som jag läst så är det Ortovox M2 som är bäst dvs over-all rewiew. Den har längre räckvidd etc och kombinerar digitalt med analogt. Med denna rekommenderas lite mer övning än vad som krävs med tex Barryvox men den sist nämnda har å andra sidan andra "sämre" kvaliteter. Och om du ändå inte har tänkt att öva så kan du lika bra skita i transceiver och spara pengarna. Allt som gäller är ÖVA ÖVA ÖVA och då är Ortovox M2 bäst enligt testerna. Läs mer i boken Laviner som ges ut av fjällsäkerhetsrådet. Grymt bra bok om man vill leva längre.....

:: deephed ::

Tillbaka
Topp