Question Fur Alles

forreal

Ny medlem
Question Fur Alles
Jag och en god kamrat kopte likadana skidor denna vinter, samma langd, samma bindningar och sa vidare. Fragan ar att vi lamnade in dem for montering pa olika stallen, DVS hans skidor ar mer bak monterade an mina, cirkus 3cm vi har samma pjax strl, skapar det nagon specific ak egenskap, eller vilket e ratt eller fel.

/Per

Question Fur Alles
Skillnaden blir att den bakmonterade skidan blir lugnare och antagligen bättre i puder p.g.a. att spetsarna får mindre tryck.
Den andra skidan får livligare egenskaper i pist, men du får nog häva dig mer bakåt i puder.

Donald

Question Fur Alles
3cm fel (om vi utgår från att den ena skidan monterats enligt tillverkarena anvisningar och den andra inte) är katastrof. Visserligen kan man justera lite efter tycke, smak, kropp, pjäxstorlek, användningsområde mm, men tre centimeter är katastrof.

Vad är det för skida, vilken bindning, vilken skostorlek? Kan du hitta någon monteringsmarkering på skidan? I regel finns en markering som skall överensstämma med mitten på pjäxan.

HitMe

Question Fur Alles
Reklamation!
Tragiskt! 3 cm fel liknar rätt och slätt tjänstefel! Jag anser att du skall begära att få ett par sprillans nya lagg med bindningarna monterade enligt anvisningarna. Har inte på många år sett ett par skidor utan monteringsmarkering.
3 cm vare sig framåt eller bakåt påverkar svängegenskaperna.

/A

Question Fur Alles
Hej tack for era svar.

Okey, dem har 3cm ar inom tillverkarnas omrade som man ser bottenplpattan, eftersom bada vi ar sma fotade strl 41 sa ar bada monteringarna ratt enligt anvisningarna, skidorna e NOrdica W70+de basta Nordica bindningarna.DVS 4:12erna. Bindingarna e monterade lite bakat pa min kompis skidor.

/Tackar Barmhartigt Ers Nod Per Av G:Son Magnus"on

Tillbaka
Topp