Racing slicks på mtb fälg?

majken

Ny medlem
någon som vet om det är möjligt har ett par ganska smala fälgar som är 26 tum och undrar om nån vet storleken på racing slicks och om nån har tidigare erfarenheter av det?

Mm jag har också gått och funderat på samma sak. Kör med 1,9 slicks nu men då mina fälgar är rätt smala så har jag funderat på att gå ner till smalare däck, eftersom jag ändå bara cyklar i stan numera. Har sett att bl a Cannondale och Trek m.fl har hojjar med smala slicks men har inte sett såna däck i några affärer. Fälgarna på dom cycklarna ser inte ut att vara anmärkningsvärt tunna men man får nog byta slangar samtidigt. Ska tilläggas att jag bara letat på Clas Ohlson och Sportex.

har kollat upp storleken på race slicks den är 2700 x 20c och 700 x 23c nån som kan översätta? skulle uppskatta fler svar om erfarenheter

tror du bredden på slicks gör stor skillnad håller på över väger på ett par gubb däck och dom där slicksen ja så innan annars ligger valet på en låg pris race cykel men känner mig inte så sugen på ny cykel

Tillbaka
Topp