Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Råd ang 96-106mm pist/offpist skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fredrik G" data-source="post: 1296849" data-attributes="member: 185500"><p>Har ett par Fischer Ranger 107 Ti med Salomon Shift 13 och hudar till salu om du kan nöja dig med 182 cm i längd. De är riktiga maskiner i båda pisten och utanför och carvar fantastiskt bra för sin bredd. Personligen tycker jag inte att man ska stirra sig blind på längden, det beror ju rätt mycket på vad det är för typ av skida, vilken geometri den har, flex, profil, etc., och inte minst hur och var man ska åka med den.</p><p></p><p>Finns egentligen bara två saker saker som jag skulle kunna nämna på minussidan för Ranger 107 Ti och det är att de väger in på lite drygt 2 kg styck vilket inte är optimalt om man har tänkt göra längre turer såklart, och de är kanske inte världens mest lekfulla i sin karaktär, men desto mer stabila och skär som en varm kniv genom smör i de flesta fören.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fredrik G, post: 1296849, member: 185500"] Har ett par Fischer Ranger 107 Ti med Salomon Shift 13 och hudar till salu om du kan nöja dig med 182 cm i längd. De är riktiga maskiner i båda pisten och utanför och carvar fantastiskt bra för sin bredd. Personligen tycker jag inte att man ska stirra sig blind på längden, det beror ju rätt mycket på vad det är för typ av skida, vilken geometri den har, flex, profil, etc., och inte minst hur och var man ska åka med den. Finns egentligen bara två saker saker som jag skulle kunna nämna på minussidan för Ranger 107 Ti och det är att de väger in på lite drygt 2 kg styck vilket inte är optimalt om man har tänkt göra längre turer såklart, och de är kanske inte världens mest lekfulla i sin karaktär, men desto mer stabila och skär som en varm kniv genom smör i de flesta fören. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Råd ang 96-106mm pist/offpist skida
Tillbaka
Topp