Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Råd angående offpist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ChasingPow" data-source="post: 1199146" data-attributes="member: 163179"><p>Vill du faktiskt ha kul i op så kommer det bara hända om du har rätt skidor för det. Pistskidor är byggda för att gräva fast i underlaget och hålla ett skär. I op så vill man tex att man kan speed checka lös bakändarna väldigt lätt för att snabbt kunna stanna därav byter man race/pist skidors spann mot rocker i olika mängd.</p><p></p><p>Ska du åka op med fokus på puder så gör du dig en tjänst och köper en par skidor för det. Hade ett par gamla twintip skidor som jag för skojs skull testade ett åk kittelfjäll, åkte en bit i början sedan brände jag illa kvickt ned och byte tillbaka till mina Squad 7or, då var dem heller inte rena pist racers så att säga..</p><p></p><p>Har man absolut inte råd med mer än ett par skidor ja då får man kompromissa en hel del och man ska noga överväga vad som är viktigt men har man råd med två par så skulle jag rekommendera att man har två par som är på olika sider av spektrat. Dvs man har ett par för när det är grymt i pisten och man vill känna g-krafterna hela dagen lång, sedan har man ett par för dagar det dumpat och snön yr runt öronen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ChasingPow, post: 1199146, member: 163179"] Vill du faktiskt ha kul i op så kommer det bara hända om du har rätt skidor för det. Pistskidor är byggda för att gräva fast i underlaget och hålla ett skär. I op så vill man tex att man kan speed checka lös bakändarna väldigt lätt för att snabbt kunna stanna därav byter man race/pist skidors spann mot rocker i olika mängd. Ska du åka op med fokus på puder så gör du dig en tjänst och köper en par skidor för det. Hade ett par gamla twintip skidor som jag för skojs skull testade ett åk kittelfjäll, åkte en bit i början sedan brände jag illa kvickt ned och byte tillbaka till mina Squad 7or, då var dem heller inte rena pist racers så att säga.. Har man absolut inte råd med mer än ett par skidor ja då får man kompromissa en hel del och man ska noga överväga vad som är viktigt men har man råd med två par så skulle jag rekommendera att man har två par som är på olika sider av spektrat. Dvs man har ett par för när det är grymt i pisten och man vill känna g-krafterna hela dagen lång, sedan har man ett par för dagar det dumpat och snön yr runt öronen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Råd angående offpist
Tillbaka
Topp