Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
råd om byte till tech-bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hawk100" data-source="post: 1211922" data-attributes="member: 15720"><p>Bra att de är lätta prylar för en nybörjare (på att knata uppför alltså!)</p><p>Tecton är lättare att ställa om till gåläge tycker jag, men Shift är ju överlägset mycket lättare att kliva i vid vanlig åkning! Så min tanke blir:</p><p>Åker ni mest vanligt och ska tura någon enstaka gång? Shift!</p><p>Ska ni tura ofta och långt Tecton.</p><p>Sen vill jag slå ett slag för hudar i 100% mohair eftersom glidet (dvs motståndet när man går) är så mycket bättre. Jag vet att det sägs att de ska vara sämre grepp i vissa fören, men har ännu inte lyckats pricka in när det uppstår.....</p><p>Lycka till!</p><p>Och är det någon som har ett par Diamir Freeride strl L att sälja för en spottstyver får ni gärna höra av er. 12-åringen testade att knata på hudar i jul/nyår och älskade det. Han växer så det knakar så det blir inga tec-pjäxor ännu utan han får gå i sina vanliga, men jag behöver fixa en kombo med bindningar som passar strl 43 (sullängd 316 mm) och hyfsat lätta skidor som är max 170 cm. Alla beg turskidor jag hittat i den längden verkar höra till tjejer med små fötter (inte så konstigt!) så jag försöker därför skruva ihop något själv till ett rimligt pris. Nästa vinter kommer han ha växt ur allt så jag vill försöka komma lite billigt undan.....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hawk100, post: 1211922, member: 15720"] Bra att de är lätta prylar för en nybörjare (på att knata uppför alltså!) Tecton är lättare att ställa om till gåläge tycker jag, men Shift är ju överlägset mycket lättare att kliva i vid vanlig åkning! Så min tanke blir: Åker ni mest vanligt och ska tura någon enstaka gång? Shift! Ska ni tura ofta och långt Tecton. Sen vill jag slå ett slag för hudar i 100% mohair eftersom glidet (dvs motståndet när man går) är så mycket bättre. Jag vet att det sägs att de ska vara sämre grepp i vissa fören, men har ännu inte lyckats pricka in när det uppstår..... Lycka till! Och är det någon som har ett par Diamir Freeride strl L att sälja för en spottstyver får ni gärna höra av er. 12-åringen testade att knata på hudar i jul/nyår och älskade det. Han växer så det knakar så det blir inga tec-pjäxor ännu utan han får gå i sina vanliga, men jag behöver fixa en kombo med bindningar som passar strl 43 (sullängd 316 mm) och hyfsat lätta skidor som är max 170 cm. Alla beg turskidor jag hittat i den längden verkar höra till tjejer med små fötter (inte så konstigt!) så jag försöker därför skruva ihop något själv till ett rimligt pris. Nästa vinter kommer han ha växt ur allt så jag vill försöka komma lite billigt undan..... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
råd om byte till tech-bindningar
Tillbaka
Topp