Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Råd vid utbyte av mina Head demo irc sw
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="allan_sladd" data-source="post: 1000870" data-attributes="member: 138834"><p>Helt utpumpad efter en dags testande så skriver jag:</p><p>Utbudet av skidvarianter är ju ogreppbart! - Nej, jag har inte gett mig på BBR än.</p><p></p><p>Fischer Superior, 170 cm:</p><p>Vilka dansanta skidor, men måste man skämmas, när man inte lyckas hålla bakändarna kvar i skäret?</p><p></p><p>Mitt normala pressande av skidans framdel betydde att bakdelen gick upp i luften - tror jag. För att hålla skidan i skär så måste jag vara omsorgsfull med framvikt-bakvikt. Är det någon som vet om en längre skida, 175 eller 180 cm, ger ett mer distinkt skär?</p><p></p><p>Den där slalomskärningen längst fram var intresseväckande. Man kunde ju få till en "blitzschnell" kursändring av skidan.</p><p> </p><p>=> Jag kände mig socialt välanpassade i pisten, när jag åkte Fischer Superior. => Jag skall jaga rätt på ett par skidor med L= 175 cm.</p><p></p><p>Nordica Dobermann Spitfire Pro: Fortsatta tester.</p><p>Kommande från Fischer Puperior tycker jag att de var trögare att få in i sväng. Sedan ligger de tryggt och säkert kvar i skär. Jag upplevde hela tiden att jag utan att bry mig höll hela sidan i skär. Jag skrev tidigare att jag tyckte mig känna en viss avdrift i skäret, men jämfört med hur jag lyckades hantera Fischer Superior var avdriften marginell.</p><p></p><p>Men, jag kände mig inte lika socialt välanpassade när jag helt bryskt forsade fram med full kontroll(?) bland övriga skidåkare.</p><p></p><p>DAGSLÄGET: Jag väljer bort Völkl RTM-84 och skidor med den karaktären på grund av det här med "att vara socialt välanpassad" och jobbar vidare med Fischer Superior.</p><p></p><p>FRÅGAN: Ger en längre skida mindre sladd?</p><p>/Allan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="allan_sladd, post: 1000870, member: 138834"] Helt utpumpad efter en dags testande så skriver jag: Utbudet av skidvarianter är ju ogreppbart! - Nej, jag har inte gett mig på BBR än. Fischer Superior, 170 cm: Vilka dansanta skidor, men måste man skämmas, när man inte lyckas hålla bakändarna kvar i skäret? Mitt normala pressande av skidans framdel betydde att bakdelen gick upp i luften - tror jag. För att hålla skidan i skär så måste jag vara omsorgsfull med framvikt-bakvikt. Är det någon som vet om en längre skida, 175 eller 180 cm, ger ett mer distinkt skär? Den där slalomskärningen längst fram var intresseväckande. Man kunde ju få till en "blitzschnell" kursändring av skidan. => Jag kände mig socialt välanpassade i pisten, när jag åkte Fischer Superior. => Jag skall jaga rätt på ett par skidor med L= 175 cm. Nordica Dobermann Spitfire Pro: Fortsatta tester. Kommande från Fischer Puperior tycker jag att de var trögare att få in i sväng. Sedan ligger de tryggt och säkert kvar i skär. Jag upplevde hela tiden att jag utan att bry mig höll hela sidan i skär. Jag skrev tidigare att jag tyckte mig känna en viss avdrift i skäret, men jämfört med hur jag lyckades hantera Fischer Superior var avdriften marginell. Men, jag kände mig inte lika socialt välanpassade när jag helt bryskt forsade fram med full kontroll(?) bland övriga skidåkare. DAGSLÄGET: Jag väljer bort Völkl RTM-84 och skidor med den karaktären på grund av det här med "att vara socialt välanpassad" och jobbar vidare med Fischer Superior. FRÅGAN: Ger en längre skida mindre sladd? /Allan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Råd vid utbyte av mina Head demo irc sw
Tillbaka
Topp