Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Råd vid utbyte av mina Head demo irc sw
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="allan_sladd" data-source="post: 1001176" data-attributes="member: 138834"><p>Eftermäle:</p><p>1. Jag har läst Mountain_Man´s tester och börjar förstå och hålla med i den mån jag har egna intryck att referera till.</p><p>2. Jag åkte med Lange RX130 L.V.. Hade jag använt mina Nordica Dobermann PRO EDT 130, så hade jag nog gjort andra bedömningar, eftersom de, enligt min uppfattning, ger en annorlunda kontakt mellan fot och skida. Exempelvis: Jag tror att jag skulle förfasats mycket mer över ett tappat skär med "Durr", eftersom sulan är o(?)dämpad (=> tröttande för fötterna). Jag skulle också haft svårare att åka på breda skidor eftersom pjäxorna, enligt min uppfattning, är mycket mer "direkta" i sidled .Jag skulle p.g.a. detta kanske uppskattat Nordica Dobermann Pro mer, eftersom de, enligt mitt intryck, var lätta att konsekvent åka med skär(utan durr). Jag tror också att jag skulle känt mer obehag med Völkl RTM-84:s motsånd mot den initierande kantställningen (från åkning med plana skidor till att ställa dem på kant). Fischer Superior i 170-längd, skulle jag också troligtvis tyckt varit för mjuka, såvida jag inte värderat den ökade möjligheten att i detalj manipulera skidornas kontakt med snön.</p><p></p><p>Mitt sökande efter en skida slutade alltså med {Lange RX130 L.V.} + {Fischer RC4 Superior L=180cm}.</p><p></p><p>OBS: Allt detta är mina egna tankar och jag är absolut ingen skidexpert.</p><p></p><p>Nu drömmer jag om Tiefenbach-glaciären i Sölden men får hålla till godo med Vemdalen vecka 11.</p><p>/Allan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="allan_sladd, post: 1001176, member: 138834"] Eftermäle: 1. Jag har läst Mountain_Man´s tester och börjar förstå och hålla med i den mån jag har egna intryck att referera till. 2. Jag åkte med Lange RX130 L.V.. Hade jag använt mina Nordica Dobermann PRO EDT 130, så hade jag nog gjort andra bedömningar, eftersom de, enligt min uppfattning, ger en annorlunda kontakt mellan fot och skida. Exempelvis: Jag tror att jag skulle förfasats mycket mer över ett tappat skär med "Durr", eftersom sulan är o(?)dämpad (=> tröttande för fötterna). Jag skulle också haft svårare att åka på breda skidor eftersom pjäxorna, enligt min uppfattning, är mycket mer "direkta" i sidled .Jag skulle p.g.a. detta kanske uppskattat Nordica Dobermann Pro mer, eftersom de, enligt mitt intryck, var lätta att konsekvent åka med skär(utan durr). Jag tror också att jag skulle känt mer obehag med Völkl RTM-84:s motsånd mot den initierande kantställningen (från åkning med plana skidor till att ställa dem på kant). Fischer Superior i 170-längd, skulle jag också troligtvis tyckt varit för mjuka, såvida jag inte värderat den ökade möjligheten att i detalj manipulera skidornas kontakt med snön. Mitt sökande efter en skida slutade alltså med {Lange RX130 L.V.} + {Fischer RC4 Superior L=180cm}. OBS: Allt detta är mina egna tankar och jag är absolut ingen skidexpert. Nu drömmer jag om Tiefenbach-glaciären i Sölden men får hålla till godo med Vemdalen vecka 11. /Allan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Råd vid utbyte av mina Head demo irc sw
Tillbaka
Topp