Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Råd vid utbyte av mina Head demo irc sw
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 993508" data-attributes="member: 13863"><p>Finns så mycket bra skidor idag och i stort sett alla premiummodeller är riktigt bra. Som du säkert konstaterat går trenden tydligt mot bredare skidor även i pisten, och då pratar vi inte 70 - 75 mm utan snarare 80 - 90 mm ...</p><p></p><p>Personligen gillar jag att köra en smalare pistskida och älskar den snabba kantväxlingen och distinkta greppet, men, men det är inte lika roligt när skidan skär fast i snöhögarna efter lunch ...</p><p></p><p>Jag tycker du ska titta närmare på några skidor med en midja omkring 75 mm. i denna kategori har du fortfarande den snabba kantväxlingen och distinkta greppet men får den lite bredare plattform som krävs för att hålla sig flytande även i uppkörd vårsnö. Ge de här skidorna lite mer tid. Initialt får du precis den känslan av att "tippa upp" som du beskriver, men man vänjer sig snabbt och fördelarna är större än nackdelarna såvida man inte har för avsikt att bara köra hård pist.</p><p></p><p>Två skidor som jag kan rekommendera är (egna skidor)</p><p></p><p>Fischer Progressor 900</p><p>Völkl The Code Speedwall</p><p></p><p>Båda 75 mm i midjan. Progressor är en snäll och förlåtande skida som det är svårt att misslyckas med. Lättsam men hänger med bra även när det börjar branta på och går fort. Dock inte lika exakt i skäret som en mer raceinspirirerad skida. The Code är mer kompromisslös, väldämpad med ett exakt skär och tycks tåla hur mycket fart som helst. Se mina recensioner.</p><p></p><p>Jag har även testat Heads pistskidor och måste säga att de är riktigt, riktigt bra dock inte fullt i The Codes klass (men det är en smaksak).</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 993508, member: 13863"] Finns så mycket bra skidor idag och i stort sett alla premiummodeller är riktigt bra. Som du säkert konstaterat går trenden tydligt mot bredare skidor även i pisten, och då pratar vi inte 70 - 75 mm utan snarare 80 - 90 mm ... Personligen gillar jag att köra en smalare pistskida och älskar den snabba kantväxlingen och distinkta greppet, men, men det är inte lika roligt när skidan skär fast i snöhögarna efter lunch ... Jag tycker du ska titta närmare på några skidor med en midja omkring 75 mm. i denna kategori har du fortfarande den snabba kantväxlingen och distinkta greppet men får den lite bredare plattform som krävs för att hålla sig flytande även i uppkörd vårsnö. Ge de här skidorna lite mer tid. Initialt får du precis den känslan av att "tippa upp" som du beskriver, men man vänjer sig snabbt och fördelarna är större än nackdelarna såvida man inte har för avsikt att bara köra hård pist. Två skidor som jag kan rekommendera är (egna skidor) Fischer Progressor 900 Völkl The Code Speedwall Båda 75 mm i midjan. Progressor är en snäll och förlåtande skida som det är svårt att misslyckas med. Lättsam men hänger med bra även när det börjar branta på och går fort. Dock inte lika exakt i skäret som en mer raceinspirirerad skida. The Code är mer kompromisslös, väldämpad med ett exakt skär och tycks tåla hur mycket fart som helst. Se mina recensioner. Jag har även testat Heads pistskidor och måste säga att de är riktigt, riktigt bra dock inte fullt i The Codes klass (men det är en smaksak). /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Råd vid utbyte av mina Head demo irc sw
Tillbaka
Topp