Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Råd vid utbyte av mina Head demo irc sw
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="allan_sladd" data-source="post: 993510" data-attributes="member: 138834"><p>Mountain_Man,</p><p>Tack för dina råd. Profilen på säsongens skidåkning är att prova skidor så mycket jag orkar. Samtidigt måste jag komma underfund med vad jag vill ha!</p><p>Mina gamla Salomon Scream Hot har midjebredden 75 mm och radie= 18 m. Så småningom kommer jag att byta dessa mot något roligare för "nysnö - tösnö - uppåkt pist - sockrig snö - puckel(?) - offpist(?)".</p><p></p><p>Just nu är jag inne på att hitta något som passar för åkning med exakthet och lätthet bland andra skidåkande turister i brant hård pist.</p><p></p><p>Men, jag skall följa ditt råd och leta upp ett par Völkl The Code Speedwall för provåkning. (Av någon anledning har jag inte trivts på Fischer-skidor när jag provat dem, men utveckling fortgår kontinuerigt så det kanske är dags att prova igen.)</p><p></p><p>Jag är öppen för fler råd.</p><p>/Allan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="allan_sladd, post: 993510, member: 138834"] Mountain_Man, Tack för dina råd. Profilen på säsongens skidåkning är att prova skidor så mycket jag orkar. Samtidigt måste jag komma underfund med vad jag vill ha! Mina gamla Salomon Scream Hot har midjebredden 75 mm och radie= 18 m. Så småningom kommer jag att byta dessa mot något roligare för "nysnö - tösnö - uppåkt pist - sockrig snö - puckel(?) - offpist(?)". Just nu är jag inne på att hitta något som passar för åkning med exakthet och lätthet bland andra skidåkande turister i brant hård pist. Men, jag skall följa ditt råd och leta upp ett par Völkl The Code Speedwall för provåkning. (Av någon anledning har jag inte trivts på Fischer-skidor när jag provat dem, men utveckling fortgår kontinuerigt så det kanske är dags att prova igen.) Jag är öppen för fler råd. /Allan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Råd vid utbyte av mina Head demo irc sw
Tillbaka
Topp