Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Rädd som f-n, tror jag!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JCM" data-source="post: 13078" data-attributes="member: 14197"><p>Det finns enbart en handfull svenskar som pysslar med sånt där och av dem är det inte speciellt många som är aktiva på forumet. Därför tar jag uttryck som "gillar klipphopp mm" från kidsen här med mer nypor salt än vad som finnes i Döda Havet. Men den mest populära tekniken är väl att dra på och hoppas på det bästa - ungefär vad som gäller vid rekning - vilken rekning?</p><p></p><p>Ryggar och knän tar ju väldigt illa vid sig av dylika behandling och resonemanget att det kan vara värt att för all framtid bli halt och lytt tackvare att man hoppat över bäcken är - åtminstone i mina öron - aningens tveksamt. Å andra sidan är det ju för sent att ändra sig efteråt. Visst finns det fin-fina ryggskydd, axelskydd etc - ja, hela motocrossaffärens sortiment, men smäller det till så gör det.</p><p></p><p>Tekniken kan ju variera friskt:</p><p>- Mausfalle-grupperingen</p><p>- Grodan</p><p>- Kråkan</p><p>- Fallande lövet</p><p>- Slänga sig rätt ut i vetskap om att ner kommer man alltid.</p><p></p><p>Om inte jag är helt felunderrättad så är grodan och kråkan de mest populära teknikerna.</p><p></p><p>Det mest intressanta är väl snarast landningstekniken som kan variera mellan stjärt, höft, nacke och rygg - ja ansiktslandning finns ju också. Dessutom går det ju att öppna sportbutik i landningen och tappa allt utom långkalsongerna. Eller går det att göra som unge herr Rönnbäck och landa klockrent på laggen för vidare färd direkt.</p><p></p><p>Den som sedan påstår sig inte vara rädd har heller aldrig hoppat. Rädslan bidrar till den underbara adrenalinkicken efterpå. Men 30 meter? Aldrig, om det inte räddar mitt liv eller är enda sättet att hinna till after-monon i tid.</p><p></p><p>JCM - No Fear? My @$$! I"m shit scared!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JCM, post: 13078, member: 14197"] Det finns enbart en handfull svenskar som pysslar med sånt där och av dem är det inte speciellt många som är aktiva på forumet. Därför tar jag uttryck som "gillar klipphopp mm" från kidsen här med mer nypor salt än vad som finnes i Döda Havet. Men den mest populära tekniken är väl att dra på och hoppas på det bästa - ungefär vad som gäller vid rekning - vilken rekning? Ryggar och knän tar ju väldigt illa vid sig av dylika behandling och resonemanget att det kan vara värt att för all framtid bli halt och lytt tackvare att man hoppat över bäcken är - åtminstone i mina öron - aningens tveksamt. Å andra sidan är det ju för sent att ändra sig efteråt. Visst finns det fin-fina ryggskydd, axelskydd etc - ja, hela motocrossaffärens sortiment, men smäller det till så gör det. Tekniken kan ju variera friskt: - Mausfalle-grupperingen - Grodan - Kråkan - Fallande lövet - Slänga sig rätt ut i vetskap om att ner kommer man alltid. Om inte jag är helt felunderrättad så är grodan och kråkan de mest populära teknikerna. Det mest intressanta är väl snarast landningstekniken som kan variera mellan stjärt, höft, nacke och rygg - ja ansiktslandning finns ju också. Dessutom går det ju att öppna sportbutik i landningen och tappa allt utom långkalsongerna. Eller går det att göra som unge herr Rönnbäck och landa klockrent på laggen för vidare färd direkt. Den som sedan påstår sig inte vara rädd har heller aldrig hoppat. Rädslan bidrar till den underbara adrenalinkicken efterpå. Men 30 meter? Aldrig, om det inte räddar mitt liv eller är enda sättet att hinna till after-monon i tid. JCM - No Fear? My @$$! I"m shit scared! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Rädd som f-n, tror jag!
Tillbaka
Topp