Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Rädd som f-n, tror jag!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 13082" data-attributes="member: 13245"><p>Själv betraktar även jag mig som feg. Denna feghet får jag kämpa mot ofta när det skall klämmas lagg eller utövas andra bessynerliga sysslor. </p><p></p><p>Däremot känner jag inte igen ACe"s baksmälla efter krascher. Jag får snarare en riktig kick av att krascha, vare sig det är på cykel, skidor eller annat. En fet åttahjulningars högfartskrasch gör mig speedad och glad hela dagen.</p><p></p><p>Om kraschen slutar med ett trasigt knä (som det lite för många gånger gjort) är det mindre kul och det riktiga kraschglädjen har svårt att infinna sig. Det positiva med att skada sig är dock att man (iallafall jag) blir mycket mindre rädd för smärta. Smärta och rädsla är tätt förknippade så när man känner: </p><p></p><p>"Hoppsansa i svängarna, nu gick korsbandet igen" </p><p></p><p>istället för </p><p></p><p>"AAAAJ, vafan var det som small och hjälp vad knät böjer sig konstig" </p><p></p><p>så blir känslan av smärta mycket, mycket mindre. Rädsla, förvirring och osäkerhet byts ut mot ett kallt konstaterande att det blir baren i år igen, då. </p><p></p><p>Gör det ont? Nej, det är mest en annorlunda känsla.</p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 13082, member: 13245"] Själv betraktar även jag mig som feg. Denna feghet får jag kämpa mot ofta när det skall klämmas lagg eller utövas andra bessynerliga sysslor. Däremot känner jag inte igen ACe"s baksmälla efter krascher. Jag får snarare en riktig kick av att krascha, vare sig det är på cykel, skidor eller annat. En fet åttahjulningars högfartskrasch gör mig speedad och glad hela dagen. Om kraschen slutar med ett trasigt knä (som det lite för många gånger gjort) är det mindre kul och det riktiga kraschglädjen har svårt att infinna sig. Det positiva med att skada sig är dock att man (iallafall jag) blir mycket mindre rädd för smärta. Smärta och rädsla är tätt förknippade så när man känner: "Hoppsansa i svängarna, nu gick korsbandet igen" istället för "AAAAJ, vafan var det som small och hjälp vad knät böjer sig konstig" så blir känslan av smärta mycket, mycket mindre. Rädsla, förvirring och osäkerhet byts ut mot ett kallt konstaterande att det blir baren i år igen, då. Gör det ont? Nej, det är mest en annorlunda känsla. HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Rädd som f-n, tror jag!
Tillbaka
Topp