Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Rädd som f-n, tror jag!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Steepndeep" data-source="post: 13085" data-attributes="member: 13343"><p>Oxa radd??</p><p></p><p>Efter en olycka i Ramundberget for nagra ar sedan har man fatt en halsosam respekt for hopp. Korde brant puckel i varsno (sorbet) och basta linjen gick valdigt nara fjallbjorkarna sa man vill inte kliva ur bindningarna i onodan. Kor normalt med bindningarna pa 10 men efter tva urklivningar med atfoljande dubbelsalto och "faceplant" med halva backens sno inanfor kladerna var mattet ragat. Rakst akte Marker MRR till 12+ och sedan satt allt som det skulle.</p><p></p><p>Nagot senare skulle jag dra ett hopp i en ravin men solen hade varmt snon i upphoppet sa det var detsamma som att fa glid pa torr asfalt. Stannade snyggt pa toppen av hoppet och bestamde att nu blir det baren istallet. Gled med farten hos en man med rullator tillbaka over en kant och droppade sakert 2 decimeter. Solen hade dock varmt snon sa att det bara var ett skal dar jag landade. Planterar alltsa bada skidorna i langsam fart ratt ned i fjallmossan i en brant sluttning. Skidorna sitter bergfast, jag forvanad och faller i ett langsamt vridfall framat med nyss upstallda bindningar till 12+. Rida!! Smarta!!</p><p></p><p>Havererar nastan vanstra knat och fick ga pa kryckor i en manad. Det visade sig att ledbanden holl men det gav en rejal tankestallare.</p><p></p><p>Sa mitt rad; </p><p>Ha respekt och var halsosamt radd.</p><p>Ak alltid fort. Enklast att svanga naturligtvis men framfor allt, du faller aldrig langsamt.</p><p>Reka landning. Jag fattar inte de som drar ut for vilken kant som helst utan att reka. Sten, ryggrad, invaliditet???</p><p></p><p>Till sist</p><p>Nar kommer bindningar som man med ett handgrep kan stalla om 2 steg??? Du kan inte ha samma installning for bristande skare som tokladdning i puckel.</p><p></p><p>Ha de</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Steepndeep, post: 13085, member: 13343"] Oxa radd?? Efter en olycka i Ramundberget for nagra ar sedan har man fatt en halsosam respekt for hopp. Korde brant puckel i varsno (sorbet) och basta linjen gick valdigt nara fjallbjorkarna sa man vill inte kliva ur bindningarna i onodan. Kor normalt med bindningarna pa 10 men efter tva urklivningar med atfoljande dubbelsalto och "faceplant" med halva backens sno inanfor kladerna var mattet ragat. Rakst akte Marker MRR till 12+ och sedan satt allt som det skulle. Nagot senare skulle jag dra ett hopp i en ravin men solen hade varmt snon i upphoppet sa det var detsamma som att fa glid pa torr asfalt. Stannade snyggt pa toppen av hoppet och bestamde att nu blir det baren istallet. Gled med farten hos en man med rullator tillbaka over en kant och droppade sakert 2 decimeter. Solen hade dock varmt snon sa att det bara var ett skal dar jag landade. Planterar alltsa bada skidorna i langsam fart ratt ned i fjallmossan i en brant sluttning. Skidorna sitter bergfast, jag forvanad och faller i ett langsamt vridfall framat med nyss upstallda bindningar till 12+. Rida!! Smarta!! Havererar nastan vanstra knat och fick ga pa kryckor i en manad. Det visade sig att ledbanden holl men det gav en rejal tankestallare. Sa mitt rad; Ha respekt och var halsosamt radd. Ak alltid fort. Enklast att svanga naturligtvis men framfor allt, du faller aldrig langsamt. Reka landning. Jag fattar inte de som drar ut for vilken kant som helst utan att reka. Sten, ryggrad, invaliditet??? Till sist Nar kommer bindningar som man med ett handgrep kan stalla om 2 steg??? Du kan inte ha samma installning for bristande skare som tokladdning i puckel. Ha de [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Rädd som f-n, tror jag!
Tillbaka
Topp