Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Radical FT12 eller Tour 12
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="snorkel" data-source="post: 950063" data-attributes="member: 51492"><p>Kör själv med Ft12 vertical och Sidestash vilket fungerar bra. Pjäxorna gör stor skillnad, med Dynafit zzero så har jag en lätt toppturssetup och med BD factor en setup mer anpassad för piståkande och pistnära turande. Zzeropjäxan är lite för mjuk för heldagar i pisten. Som du påpekar är det lite trixande med dynafit, dock lär du dig snabbt att se om piggarna är helt inne eller ej. Det går även att ta på bindningen efter fall i utsatt läge och låsa frambindningen och åka iväg till ett bättre ställe och fixa med bindningen. Inget större problem egentligen. Fördelarna med dynafit överväger.Tycker inte att de löser ut lättare än en vanlig alpinbindning bara man är supernoga med inställningen. Dvs både med distansen mellan bakbindning och hälen samt påtagandet som du beskriver. Har inte testat Ft12 radical ännu men eftersom den är kraftigare än vertical vilken i sig är stadig så kan jag inte se något problem. Väger 87 kg själv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="snorkel, post: 950063, member: 51492"] Kör själv med Ft12 vertical och Sidestash vilket fungerar bra. Pjäxorna gör stor skillnad, med Dynafit zzero så har jag en lätt toppturssetup och med BD factor en setup mer anpassad för piståkande och pistnära turande. Zzeropjäxan är lite för mjuk för heldagar i pisten. Som du påpekar är det lite trixande med dynafit, dock lär du dig snabbt att se om piggarna är helt inne eller ej. Det går även att ta på bindningen efter fall i utsatt läge och låsa frambindningen och åka iväg till ett bättre ställe och fixa med bindningen. Inget större problem egentligen. Fördelarna med dynafit överväger.Tycker inte att de löser ut lättare än en vanlig alpinbindning bara man är supernoga med inställningen. Dvs både med distansen mellan bakbindning och hälen samt påtagandet som du beskriver. Har inte testat Ft12 radical ännu men eftersom den är kraftigare än vertical vilken i sig är stadig så kan jag inte se något problem. Väger 87 kg själv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Radical FT12 eller Tour 12
Tillbaka
Topp