Rail edit från broparken, test av chroma keyer

Du skrev att du gjort ett test med chroma keyer och att det blev sådär bra, alltså alltifrån perfekt och något mindre bra än lagom när det gäller att vara nöjd över resultatet.

Jag såg att du i början av videoklippet testade chroma keyer med att ha två filmklipp igång samtidigt som läggs över varandra, där du var i förgrunden och backen i bakgrunden och sen textbeskrivning.
Vilken effekt ville du ha innan när du testade det? Samt beskriv även anledningen till att du tyckte att videoeditsen bara blev sådär bra med hur det blev? Vad var det som du saknade i resultatet?

Vilka tips vill du ha på hur du kan få till en railedits som är mer än sådär bra utifrån funktionerna som chroma keyer kan ge?

Senast ändrad:
Chroma keyer är inte det när du tar bort färger ur ett klipp som att du gör ett hål i klippet? eller har jag bara fått det om bakfoten?

I3ea sa:
Du skrev att du gjort ett test med chroma keyer och att det blev sådär bra, alltså alltifrån perfekt och något mindre bra än lagom när det gäller att vara nöjd över resultatet.

Jag såg att du i början av videoklippet testade chroma keyer med att lägga in beskrivning på åkarens namn.
Vilken effekt ville du ha innan när du testade det? Samt beskriv även anledningen till att du tyckte att videoeditsen bara blev sådär bra med hur det blev? Vad var det som du saknade i resultatet?

Vilka tips vill du ha på hur du kan få till en railedits som är mer än sådär bra utifrån funktionerna som chroma keyer kan ge?
Är du så dryg som du verkar med dina inlägg eller försöker du bara vara rolig?

maertin sa:
I3ea sa:

Jag såg att du i början av videoklippet testade chroma keyer med att ha två filmklipp igång samtidigt som läggs över varandra, där du var i förgrunden och backen i bakgrunden och sen textbeskrivning som åkte emellan.

Är du så dryg som du verkar med dina inlägg eller försöker du bara vara rolig?
Inget av ovanstående förslag försöker jag vara.

Jag vet att syftet med denna forumkategori som Videoklipp- Jibb är att den som skapar tråden efterfrågar någon slags feedback på det videoklipp som den lägger upp här. För att kunna ge några tips/feedback så måste jag först veta vad Trådskaparen MHedman efterfrågar och vad den saknar själv i det den skapat.

Självklart skulle jag kunna ge feedback på MHedmans åksätt och hur bra han är där och vad som kan utvecklas men sånt gör jag i så fall direkt via hans profil under videoklipp. I denna tråd handlar det om test av funktionen Chroma keyer och hans upplevelse av just detta. Självklart vill jag tipsa honom så att hans nästa videoedits kan upplevas mer än sådär bra utifrån hans eget synsätt att se på resultatet av att använda Chroma keyer.

Tycker att det viktigaste är vad han själv tycker om det han skapar och vill ge han metoder för att utveckla sina finesser i denna redigeringsfärdighet. Det var anledningen till varför jag skrev så mycket textmassa i föregående inlägg maertin.

Senast ändrad:
Antar att du vill ha tips eftersom du postar den här. Kan bli svårt att få bra när en av bilderna rör sig och inte den andra, T.ex. skakningar. Framför allt så måste du få till samma ljus, kan vara svårt men ifall du inte har en jacka som reflekterar så där mycket så kan du redigera så det ser någolunda lika ut. :D

MHedman sa:
nej jag ville inte ha test jag ville ju bara visa videon lol
:lol:

Men varför vill du inte få till en videoedits som är ännu effektfullare än den du visar upp nu? :|

Nu har du ju chansen att avancera med dina specialeffekter med tips/feedback från alla experter från Freeride. Det enda som krävs är att du berättar lite mer om vad du vill lära dig. Inte så svårt faktiskt. ;)

Ta chansen att få grymma tips! :cool:

Senast ändrad:
MHedman sa:
:lol: :cool: ?
jag tittar bara på tutorials på youtube om det är något jag vill lära mig:)
Såpass :)
Hittade även jag en massa coola tutorials på youtube och kan förstå att filmer är mycket lättare att få tips ifrån än vad en textmassa här i tråden kan ge även om det är en filmexpert som uttalar sig och tipsar. Lätt att det blir feltolkat ändå.

Jag hoppas att du vill lära dig något liknande inom chroma keyer och green screens som t,ex görs i detta videoklipp
där boxarna ändras och blir animerade bakgrunder inuti fast på ytan. hehe lite svårt att förklara men se från 0:31 så är det lättare att förstå vad jag menar.
Skulle vara kul att få titta på flera häftiga specialeffekter som du lyckats göra förutom den du nu visat upp i introt i din Railedits. :cool:

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp