Rail till Stocksund!

Roosvall

Medlem
Rail till Stocksund!
Försöker få våran kommun att lägga lite pengar på skidåkningen också. Fotboll, hockey, tennis osv. får ohyggligt mkt pengar att röra sig med, därför är en box till oss skidåkare en billig engångsinvestering. Skriv ditt namn för att vi ska få våran box, men också för att vi också ska ha uppmärksamhet!

kan uppdatera hela den här tråden:
Vi har varit på möte med kommunen. De är villiga att lägga pengar på railen men vill se att vi också engagerar oss. Därför ska man betala en hundring, 100SEK, om man känner att man har lite spare money att göra av med.
Genom att lägga 100kr på detta så är vi steget närmare våra railboxar. Kommunen lägger 16000, vi lägger 5000.
Vi har redan 800, så vi behöver 4200. Skriv i min gb eller gå med i "Danderyds Railsällskap" ....... på faceboooook. Sjukt nära nu!

För övrigt så kommer setupen bli helt vild. Ton med snö, 3st boxar som är 3 meter långa och går att sätta ihop. Vi kanske tom kan ha ett eget litet railjam. 100 spänn endast!

Tack/ Oliver

Senast ändrad:
Rail till Stocksund!
Går det igenom kommer det bli en kombibox från scandinavian shapers-
och nej jag har ingen aning om var den kommer vara, den kan vara var som helst....

... anyways, nere vid stockans ip i stocksund, men jag tror den går att flytta ganska enkelt...

Så fort vi har en del namn ska vi börja förhandla med kommunen.

Rail till Stocksund!
oscarius sa:
Pssh danderyds kommun tog ju tom. bort skateparken vid norrängsgården i förmån för parkering...
och du tycker det är okej? gör nåt åt saken istället för att sitta å gnälla om det, typ som att skriva på en namninsamling å grejjer!

Rail till Stocksund!
oscarius sa:
Roosvall sa:
oscarius sa:
Pssh danderyds kommun tog ju tom. bort skateparken vid norrängsgården i förmån för parkering...
och du tycker det är okej? gör nåt åt saken istället för att sitta å gnälla om det, typ som att skriva på en namninsamling å grejjer!
Gnälla om det?
Jag bryr mig inte ett skit om den där skateboardparken.
nu säger min käre kompis här att den inte alls tas bort för en parkering. det ska istället bli en helt ny park. bra å kolla fakta först grabben!

Rail till Stocksund!
Roosvall sa:
nu säger min käre kompis här att den inte alls tas bort för en parkering. det ska istället bli en helt ny park. bra å kolla fakta först grabben!
Ha ha. "grabben"?

Men fakta är ju att dom tog bort skateboardparken, och gjorde en parkering.
Om dom sen ska göra en ny park i framtiden har jag inte en aning om.

Rail till Stocksund!
HAahahahha skön underhållning boys, skateboardparken vid norrängsgården som du snackar om lär ju inte byggas inom de närmaste 10 åren när man ser till hur snabbt det gått hittills. Vart hade ni tänkt smeka upp boxen? Vid toyotahallen elr?

Senast ändrad:
Rail till Stocksund!
Nån som missade att det byggdes en park vid vallen istället?
Å vafan vill ni ha ett räcke att glida på är det bara att leta. Har vi kunnat hitta räcken till skate i tio år kan ni nog hitta några till skidorna...om ni nu är sugna på att sabba stålkanter.

Rail till Stocksund!
zantarf sa:
Nån som missade att det byggdes en park vid vallen istället?
Å vafan vill ni ha ett räcke att glida på är det bara att leta. Har vi kunnat hitta räcken till skate i tio år kan ni nog hitta några till skidorna...om ni nu är sugna på att sabba stålkanter.
vadå så det finns en (rail)park där eller? HUR SER DEN UT?
skrev också på btw...

Senast ändrad:
Rail till Stocksund!
Men hur smart e du om du jämför skate med skidor. Processen för oss är jävligt mycket längre. Vi måste hämta snö, Vi kan inte köra på vilket rail som helst för då hugger det. Plus att vi behöver en backe för att få fart. Så det kanske had varit bra och ha allt på ett och samma ställe. Om du nu tycker att ni skejtare har det så jävla svårt. Så be komunen om en ny trappa eller något där ni kan roa er!

Rail till Stocksund!
QeZo sa:
Men hur smart e du om du jämför skate med skidor. Processen för oss är jävligt mycket längre. Vi måste hämta snö, Vi kan inte köra på vilket rail som helst för då hugger det. Plus att vi behöver en backe för att få fart. Så det kanske had varit bra och ha allt på ett och samma ställe. Om du nu tycker att ni skejtare har det så jävla svårt. Så be komunen om en ny trappa eller något där ni kan roa er!
Men om du vill få igenom det ska du sluta se alla problem.
Sätt railen vid stockan. Där har ni snö, och lutning bakom förråden/ ismaskinens garage.

Vad kostar ett rail?

Rail till Stocksund!
Men vafan skärp er. Hur svårt kan det vara. Jag är själv kryck-åkare. Köp en fil (din pappa betalar säkert) och tala om för din chafför att limon kan dra er till railen. Oh ett alternativ är att ta guldkortet och täppa gapen i railen med. Metall som metall.
Spik, hammare plank....använd fantasin

Rail till Stocksund!
Men braa där jag är ju med och fixar fram railet oscarius. Plus att vi kör på stockan typ hela tiden. Men vi vill ha ett riktigt rail istället för vårat hemma bygge

Rail till Stocksund!
zantarf sa:
Men vafan skärp er. Hur svårt kan det vara. Jag är själv kryck-åkare. Köp en fil (din pappa betalar säkert) och tala om för din chafför att limon kan dra er till railen. Oh ett alternativ är att ta guldkortet och täppa gapen i railen med. Metall som metall.
Spik, hammare plank....använd fantasin
Hhahahahha bra där

Senast ändrad:
Rail till Stocksund!
oscarius sa:
QeZo sa:
Men om du vill få igenom det ska du sluta se alla problem.
Sätt railen vid stockan. Där har ni snö, och lutning bakom förråden/ ismaskinens garage.

Vad kostar ett rail?
Asså för helv*te!
- VI HAR REDAN EN RAIL PÅ STOCKAN.
Vi får snö, vi har en backe, vi har byggt en kick. Allt borde funka, men! Railen har gått sönder ett antal tillfällen och den är ganska kort å tråkig. Den glider dåligt och hugger mer än ofta.

Undrar ni hur mycket en rail kostar så är det bara att skicka ett mail till David ny. Annars kan jag berätta en 3x kombiboxar tillsammans med en 10° kink kostar 21.000kr.

Annars är det j*vligt synd att det ska bli sådan diskussion om det. Jag tänkte att det var en kul grej för alla skid- och snowboardåkare i Danderyd som bara vill åka av sig lite eller träna. Skulle vi haft en riktig box med massa snö i backen vid stockan i vinter tror jag faktiskt att det är jävligt många som skulle vilja komma dit och köra lite.

//O

Rail till Stocksund!
Nej ja vet inte?
Tafatt. Slapptask.
NEJ DU VET INTE. Skriv då Jag vet inte. Strunta i nej.
FÖR JAG VET.
VEM Som helst fattar ju att hallarna inte bangar på att bli av med snön.

Rail till Stocksund!
oscarius sa:
Nej ja vet inte?
Tafatt. Slapptask.
NEJ DU VET INTE. Skriv då Jag vet inte. Strunta i nej.
FÖR JAG VET.
VEM Som helst fattar ju att hallarna inte bangar på att bli av med snön.
Såntär frikyrkligt skit tror jag inte på.

Rail till Stocksund!
kan uppdatera hela den här tråden:
Vi har varit på möte med kommunen. De är villiga att lägga pengar på railen men vill se att vi också engagerar oss. Därför ska man betala en hundring, 100SEK, om man känner att man har lite spare money att göra av med.
Genom att lägga 100kr på detta så är vi steget närmare våra railboxar. Kommunen lägger 16000, vi lägger 5000.
Vi har redan 800, så vi behöver 4200. Skriv i min gb eller gå med i "Danderyds Railsällskap" ....... på faceboooook. Sjukt nära nu!

För övrigt så kommer setupen bli helt vild. Ton med snö, 3st boxar som är 3 meter långa och går att sätta ihop. Vi kanske tom kan ha ett eget litet railjam. 100 spänn endast!

//O

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp